torsdag den 15. august 2013

Noget - og det har lagt sig ned.



Regnen må have været hård - 

Noget har måttet lægge sig ned. Andre planter står som om intet er hændt.

Men disse ligger - Gladiolus er ikke gjort for vores klima, slet ikke!




Sheherazade er min til dato mest imponerende lilje 2meter og 20cm -ligeglad med lidt regn, og det er først nu at majsen overhaler.

Med mine 188cm er det sjældent jeg skal se op på en blomst, men det må jeg her - Sheherazade har 3 blomster på de nederste sidegrene - tertiære er der nogen der kalder det.



Levern Friemann er også i fuld blomstring - og den har nok den kraftigste duft af mine "Black Beauty" hybridder!




Min Thalictrum rochebrunianum har også klaret det hele - her får den besøg af svirrefluer.



12 kommentarer:

  1. Sheherazade og rochebrunianum er et par imponerende planter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      ja, det må man sige på hver deres måde!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  2. Jeg tror jeg må have fat i din forførende danselilje... det er da skønt.
    mine gladioles er skod i år.. enten e de sat for sent og når nok ikke at sætte blomster, eller også har de fået for lidt vand og er ynkelige.. ved ikke helt om jeg gider have nogen næste år.. ( er min egen skyld ved det godt)
    Skønne skønne liljer, de fanger og lokker hver eneste gang :) sår du frøene forresten ? jeg kan se nogen af dem jeg ikke har klippet hovedet af har sat frø....
    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne

      Sheherazade er slet ikke svær at finde, så det er bare at prøve!

      Mine gladiolus er vel ok - de kunne bare ikke tåler regnen - og så var der detv sædvanlige nogle af de hvide var orange;)

      Sår kun frø fra liljer hvor jeg tror de nye planter kunne være noget nyt og spændende.

      Ha en dejlig aften

      Slet
  3. Hei Karsten

    Dine liljer er praktfulle! Tenk at de kan bli så høye. De er så flotte disse sene liljene. Jeg har noen sånne jeg også, men de er ikke på langt nær så høye og flotte som dine :-)

    Ha en deilig aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      I Sverige bliver min Sheherazade kun 1.2 meter endnu. men den bliver flottere år for år - det går bare hurtigere her i DK:)

      Ha en dejlig aften du med!

      Slet
  4. Din lilje er da godt nok høj, den må du så se op til :) Gladiolus vælter tit, derfor sætter jeg mine op af hegnet. Så meget vand har vi ikke fået, så det kan lægge nogen planter ned, og kornet blev høstet uden problemer, det var heller ikke væltet og lå ned :)så mon ikke bønderne var glade.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Den strækker sig endda lidt endnu:)
      Jeg havde ellers sat mine gladiolus vildt dybt -en 25cm- men nogle ville vælte alligevel:(

      Godt de fik en god høst hos jer - bønder er ellers kendt for at brokke sig:)

      Ha en dejlig aften

      Slet
  5. Så fine og utrolige flotte lilje bilder . Klem fra Marit.

    SvarSlet
  6. Det må være et imponerende syn med den høje lilje.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ullas

      Ja, alle der ser den, bliver netop vildt imponerede!

      Ha en dejlig dag

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...