torsdag den 1. august 2013

Dagens fangst



Den sidste tids regn har ligesom tilført ny energi til planter og dyr i haven.

Dræbersneglen virker nærmest desperat og begiver sig ud på tørre fliser i direkte solskin, men de lever fint op til deres navn: Jeg dræber dem!

Og så er der jo lidt mindre dyr også!



Dette er vist en såkaldt "Agurkeedderkop" Araniella sp.



Og her vor ven "Dobbeltbåndet Svirreflue" Episyrphus balteatus på den ægte  "hvid fredløs" Lysimachia clethroides.



Og her igen på  solhatten "Rubinstern" Echinacea purpurea.


En anden art af svirreflue -  nok "Dasysyrphus venustus" spiser pollen på en Heuchera.


Humlebien maser sig ind i Monardaen, jeg har ikke set andre insekter kunne åbne denne blomst.


Og tilslut må jeg lige vise mit "ikke husløg" Orostachys spinosus, jeg synes man kan se blomsterne være på vej!

For hvilken sommer det er - selv sydpå skulle den ikke være sådan til at få til at ville blomstre - hvis den også begynder at sætte sideløg, så vil jeg kalde den en klar total succes!


10 kommentarer:

  1. Dejlige billeder af de uundværlige insekter!
    Dit ikke husløg er vel nok en sjov fætter! Så må vi da håbe, at den villigt sætter sideløg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente

      Ja, jeg er spændt - om det bliver et engangs-show, eller om den får en chance næste år!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  2. Spændende med dit ikke husløg, det hører vi nok mere til. Jeg tog 12 snegle næsten på samme sted her til aften, de blev også dræbt på stedet. Nu er der lagt ferramol ud i glas, et råd jeg lige har fået, håber de tager giften og dør. De har været lidt hårde ved mine hostaer heldigvis kun et enkelt sted, men dø det må de alligevel.
    Rubinstern har jeg også. Og så var jeg glad for at se din hvide fredløs, sådan ser min også ud, men ved Thyboesminde Stauder viser hun en magen til Berits, sådan ser mine bestemt ikke ud og dine så heller ikke.
    God aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Vores hvide fredløs er den naturlige Lysimachia clethroides - den Berit viser er en hybrid Lysimachia x clethroides "Autumn Snow".

      Rubinstern er min eneste Echinacea - forsøgtec mig med et par i Sverige men de holdt kun 2 sæsoner.

      Ha en dejlig varm dag!

      Slet
  3. Kjempefine bilder Karsten! Jeg er jo som du sikkert har fått med deg, over gjennomsnittet interessert i alt som bor og lever der ute i hagen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Fru Ranten

      Jovist tal for rosen! - jeg ser en have som en helhed - Og viser gerne det der fascinerer mig, dyr og planter, og gerne sammen:)

      Ha en dejlig dag!

      Slet
  4. Hei Karsten!

    Så vakre bilder du har tatt av insekter og blomster i din hage! Solhatten var spesielt flott :-)

    Ha en deilig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Tak Tak - Solhatten er så taknemmelig at fotografere - fantastisk skulpturel:) Og så har jeg endnu kun den samme!

      Ha en dejlig dag

      Slet
  5. sikken en masse fine billeder af blomster med besøg. hvor er eden augurkeedderkop dog fint klædt på :)

    KH
    Marianne

    SvarSlet
  6. Hej Marianne

    Den er rigtig godt camoufleret, jeg var heldig at opdage den!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...