søndag den 4. august 2013

Glad for dyr



Ja, jeg er da glad for dyr - rigtig glad. 

Men da denne lille fyr pludselig sad og gnaskede på min Monarda, gennede jeg den alligevel væk, over til det spiselige: Køkkenhaven!



Her kunne den sidde og hygge sig med lidt ærter!



Hareungen virkede ret ligeglad med mig - men jeg skulle nok vare mig for at klappe den, dens tænder er skarpe!



Og ja,  dagen blomst blev så "White Henryi" som også den har besøg af et dyr: Nemlig "Dobbeltbåndet Svirreflue" Episyrphus balteatus.


14 kommentarer:

  1. Du er da en rar mand, når du sådan viser haren over i køkkenhaven, hvor der er rigtig mad at få. White henryi er en fin lilje, men lidt blød i knæene som den "almindelige" henryi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Min hvide henryi var faktisk kraftigere sidste år, hvorimod min Lilium henryi er enorm i år, jo den ynder vist at hælde noget, men står da fint der lidt på skrå!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  2. Sikke nogle fine fotos af harekillingen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther

      ja ikke? Jeg var selv forbløffet over hvor tæt den lod mig komme...

      en dejlig aften herfra!

      Slet
  3. Så fik du dig en ven mere :) dejligt der også er noget at tage billeder af i Danmark. Ja og liljen er jo smuk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Den var da sød den lille hareunge!

      "White Henryi" er klart bland favoritterne!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  4. Hvor er du altså god ved dyrene.... her har vi jagtet en muldvarp i den sidste uges tid..... den løfter planterne i min potager så de kommer til at mangle jordforbindelse, og det ærgrer mig..... men dyret er klogere end vi, så det er nemt at se, hvem der kommer til at vinde dysten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi

      en muldvarp der ødelægger det i stor stil er jo slet ikke sød - jeg har hørt at fælder virker...

      Ha en dejlig aften

      Slet
  5. Hej Karsten

    Sjovt jeg syntes din hareunge ligner en lidt forsultet rexkanin helt vildt. Det er så forskellen på at kunne se i virkeligheden og se et foto :)
    din lilje er smuk :)

    Kh
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne

      Jamen det kan da måske godt være at det er en undsluppet kanin - synes bare den så så grov ud i pelsen.!

      Ja - White Henryi er klart en favorit!

      Ha en dejlig aften

      Slet
    2. hehe .. hvis det er en rex kanin som er sluppet ud, så er det den blødeste kaninpels i verden, dækhårene er af uvisse grunde en dag pludseligt muteret væk, nede i tyskland i et kuld, og der opstod rex varianten så. pelsen bliver meget nemt skadet.
      Hvis det er en rex, er den desværre en dødsdømt kanin. De kan absolut ikke tåle at blive våde, pelsen holder ikke væske ude overhovedet, så den dør til vinter. Det er forøvrigt en temmelig humørsyg og ind imellem hidsig race.

      Kh
      Marianne

      Slet
    3. UHA - så håber jeg da ikke den er en REX - pelsen ser rigtignok lidt underlig ud, ikke smart hvis den suger som en svamp!

      Den var nu ganske fredelig og lod mig jo komme ganske tæt!

      Slet
  6. Hei Karsten

    For noen herlige bilder du viser! Haren var virkelig søt! Men det er ikke så enkelt med disse ville dyrene, for de spiser hva som helst i hagen.

    White Henryi er utrolig vakker! Du har så mange flotte liljer :-)

    Ha en deilig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Ja, alle siger det er en kanin - men sød var den bestemt.
      Håber dens menu ikke blir for eksotisk:)

      Ha en dejlig dag!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...