lørdag den 3. august 2013

Barolo - farvel...



Eller rettere: Barolo - på gensyn!

Det går simpelthen ikke.
Du kan ikke sidde i haven og nyde et glas Barolo. 
Oplevelsen bliver totalt overdøvet af den overdådige have.

Her er en af synderne:



Ja, en smuk lilje, en unavngivet Lilium longiflorum hybrid, kunne minde om "Triumphator". Og så har den en virkelig overvældende duft.

Og denne, den totale duftmaskine:



Robina - en genial Arie Peterse lilje. Der på ingen måde går stille med dørene - Duften er overalt.

Han er også bagmand bag denne:



Ja, Kushi Maya - behøver nok ingen nærmere introduktion - mit nedslag fra sidste år er mit mest sete overhovedet.

Og også den har en overvældigende duft!

Disse liljer sammen med Phlox og min Monarda, gør det til en tvivlsom oplevelse at nyde min Barolo i haven i disse dage. 

Jeg må ty til kraftigere sager - det er endda blevet oversøiskt et par gange!

Men det er et afsavn jeg gerne gør - for denne fantastiske sæson! 

Vin i denne klasse bliver ikke dårligere af at ligge lidt - tværtimod!



12 kommentarer:

  1. Hei Karsten

    Når Barolo ikke virker lenger, da må det være en sterk opplevelse i hagen din ;-))

    Liljene du viser er ikke mindre enn fantastiske!
    Kushi Maya er i en egen klasse for seg.

    Jeg drakk vin i går, og den er nok oversjøisk, ja. Chilensk tror jeg den er. Barolo har jeg aldri smakt :-)

    Her venter jeg på tordenværet. I følge gårsdagens yr.no så skulle vi få det i dag.

    Ha en deilig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      ja, at sidde i haven omsluttet af denne duft - det er en stærk oplevelse!

      Og synet af de fantastiske liljer gør det jo ikke mindre!

      Der er meget rigtig god vin fra Chile - og den kan ofte drikkes ung - Barolo skal helst være ældre, den er lidt mere sart, ikke en ung bulderbasse:)

      Kan se din torden på radaren på dmi.dk - den kan ikke være langt væk fra dig nu - det ser heftigt ud!

      Ha en dejlig tordendag denne lørdag!

      Slet
    2. Takk for den siden, nå kan jeg følge med på den danske værsiden også! Nå skal jeg til å trekke ut kontakten på min pc, for nå buldrer det godt her. Jeg håper at det ikke blir så heftig, for jeg kan ikke like tordenvær så veldig godt... :-)

      Ha en deilig dag med eller uten torden!

      Slet
    3. Det er nok klogt - i har vel luftledninger, og et lyn kan ødelægge alt elektrisk.

      Held og lykke!

      Slet
  2. Nej nej ingen Barolo det går da ikke, men de smukke liljer kan nok få dig til at glemme Barolo for et stykke tid :) De er skønne alle sammen. Mit indlæg i dag vil også handle meget om liljer og om dig :) så kan du tænke lidt over det he he.
    Dejlig dag i varmen og blæsten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Ja ikke! Er da spændt på hvad du kan finde på at skrive;)

      Her blæser det også - men omslaget må da næsten have ramt dig nu?

      Ha en dejlig våd dag!

      Slet
  3. Det er en tid for alt, er det ikke så det heter. Vidunderlig vakre liljer. Her er liljene seine i år, det er bare noen få som har begynt å blomstre. Men en av de har duft som sprer seg over hele hagen, spesielt om kvelden.
    I går hadde vi regn og torden etterfulgt av fønvind og temperatur over 28 grader på det meste. Etter opphold i går ettermiddag, fikk vi fra i natt nytt uvær med torden og kraftige regnbyger. Men det går bra, vi har jo tak over hodet og mat i kjøleskapet, de fleste av oss i allefall.
    Ha en fortsatt god helg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Mariann

      Ja, vi skal ikke klage - tag over hovedet og liljer i haven;)

      Her trænger vi til regn efter den tørreste juli jeg kan huske!

      Så glæder mig til at få lidt af regnen herned.

      Ha en god helg du med

      E

      Slet
  4. Baroloen kan nok godt nytes når liljene har sagt takk for seg og med fyr på peisen og hagelektyre innen rekkevidde , Kos deg med dine vidundelige liljer - det er tiden for det nå. Tordenværet som Marit nevner er over oss nå, Det var vakkert og dramatisk da det kom inn mot Oslo og jeg er nå bare glad for at busker og trær får godt med fukt - det har vært veldig tørt i hagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Anne Karin

      Der bliver andre dage, andre anledninger, Barolen må vente, for nu er det liljerne tid.

      Tror det meste af norden har haft det for tørt - regnen er godt!

      Ha en dejlig dag!

      Slet
  5. Hvor lyder det altså dejligt med alt den duft :) og smukke det er liljerne bestemt :)
    Jeg var inde på hyde for at se om jeg kunne finde min stargazer både før og efter din hjælp...enten har de den mest ordentlige udgave eller også er min grim eller syg... hmmm.
    Kh
    Marianne
    som håber du nyder livet hvad enten det er med barolo eller uden :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne

      Ja, Hyde sælger jo også liljer, så de viser nok en af deres pæneste frem...

      Og jo tak det går helt fint nu hvor temperaturen faldt noget:)

      En dejlig aften herfra

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...