tirsdag den 27. august 2013

Hvad er det der ligger derinde?



Det var på min flotte lilje "Sheherazade" jeg så det: 

En underlig fortykkelse af griflen, og i modlyset kan man ligesom se skyggen af noget derinde!


De andre blomster på planten, kaster jo deres griffel, når blomsterne er færdige, men ikke de 3 der har det her.

Jeg tror det er et dyr! 

Et dyr der lever derinde, og gør et eller andet så at planten giver den mad?

Et insekt vil jeg gætte på, måske en larve af en sommerfugl?

For dem er der masser af i haven:




Her på min fine selvsåede Knautia/Scabiose.

Det bliver rigtig spændende at følge, man lærer hele tiden noget i en have!



11 kommentarer:

  1. Hei Karsten

    Det blir spennende å se hva som er inne i den blomsten. Håper ikke det som er der spiser den opp da! Flotte sommerfuglbilder! Her har jeg samme selvsådde hvite scabiosa, men her vil de omtrent kun sitte på solhattene. De er veldig glad i de har jeg oppdaget! :-)

    Ha en deilig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Håber nu ikke det kan spise hele min enorme lilje, den er jo 2,3meter høj.

      Hos mig er solhattene afblomstret - tror det er tørken, for normalt ville de bare sende nye blomster op - og jeg har jo ikke vandet dem.

      Ha en dejlig dag

      Slet
  2. Fascinerende dyreliv du har i din have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Ja bestemt - tror nu der er spændende dyreliv i alle haver:)

      Ha en dejlig dag

      Slet
  3. Så må vi se, hvad det er, du holder jo nok øje med den. Jeg har også den scabiose, men de er blevet noget lange i år, sikkert på grund af tørken.
    Dejlig dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Ja det kan du tro - det er jo spændende!

      Mine er også noget ranglede, men det kender jeg jo fra de vilde, der gerne støtter sig og af de omgivende planter.

      Ha en dejlig dag

      Slet
  4. Gad vide hvad du gemmer på og "dyrker" derinde...!?
    Gul scabiose syntes jeg generelt er noget rangelt, så det gælder om at få den ind i bedet, så den kan væve sig ind imellem andre planter, - for skøn er den jo. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru Friis

      Ja er lidt spændt - overvejede at skære en op - men ikke endnu i hvert tilfælde!

      Min Scabiose synes jeg nærmest er sådan lidt mintgrøn i det:)

      Og du har da ret, men indimellem er der nu også noget befriende ved sådan en der gør som vinden og den selv vil - bliver det for kikset, så må den flyttes!

      Ha en dejlig dag

      Slet
  5. Det er en av de gode tingene med å ha hage. At man også blir kjent med alt annet som bor der ute :)Akkurat det synes jeg er veldig spennende :) Flotte bilder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Fru Ranten

      ja, det er det! Og at undres og gå på opdagelse:)

      Tak tak:)

      Ha en dejlig aften

      Slet
  6. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...