mandag den 12. august 2013

Uvejr

Dagens morgentur til mit internetfjeld blev noget kortere da jeg så dette i horisonten:


Jeg skal ikke klage -slet ikke- vi trænger til vand, og det er bare med at indrette sig, når det nu også kommer.

og det gjorde det ja, med lyn, bulder og brag, men indendøre, varmt og trygt, med ild i "spisen" (ja det er svensk for: "Brændekomfur"), så var det bare flot og imponerende, det stod ned i stænger i vel 1½ time, og 18mm blev det til - alletiders.


Og naturen har virkelig tørstet - måske kan du se de visne birke på billedet?

Og pludselig er det sol igen - og "Morden Butterfly" viser sin blomst.




Morden Butterfly er et kryds mellem en asiatisk og en trumpet lilje der så er tilbagekrydset til en asiat igen. den virker noget mørkere end dette solskinsbillede viser.
Den har haft det svært, siden jeg satte løgene for en 3 år siden, den sprang vist endda et år over - igennem hele ugen har den ligesom været på vej


Og idag skulle det så være

Midt under uvejret.



17 kommentarer:

  1. Dramatiske skyer over fjellene, skjønner at det endte med bulder og brak. Her er alt ferdigvannet for lenge siden. Jeg har nesten ikke hatt bruk for hageslangen i år.
    Vakker lilje!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Mariann

      Her fik haven også hvad den behøvede - men søerne og brønden vil nok gopdt have mere:)

      Ha en dejlig dag

      Slet
  2. Det lyder dramatisk. Vi har fået ca 6 mm stille og roligt i dag, så efterhånden har vi det ikke tørt længere. Så er det altså ikke kun min mobiltelefon, som har det svært med mørkerødt.

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Marie

      tror de fleste kameraer har svært ved at gengive de mørke kulører - specielt nåpr der er lidt anbdre farve iblandet.

      6mm er da også godt!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  3. Ja sådan nogen skyer ser skønne ud, de flyver som oftest henover os, så jeg behøver ikke skynde mig ind. Himlen har meget mere karakter med sådan nogen skyer, i stedet for en ensformig blå farve :)
    Din lilje Morden ser vældig fin ud.
    Så må du hygge dig ved brændekomfurets varme :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      jeg har jo et kvarters gang - så jeg kigger lidt mere på vejret:)

      Ja morden ser helt ok ud - den skulle kunne få rigtig mange blomster istedet for de 2 den har i år - når den rigtig kommer i vækst.

      Ha en dejlig aften - Du har vel også brændeovn?

      Slet
    2. Du får da noget motion, hvis du tager den tur 3 gange om dagen. Ja jeg har også brændeovn, men den bruger jeg godt nok ikke nu, vi har 23 grader herinde, så det er ikke nødvendigt :)

      Slet
    3. Ja jeg får fin motion her:) er nu kun heroppe max en 2 gange - andre gange tar jeg laptoppen med ind til byen - især når jeg skal uploade billeder.

      Nej med 23 grader ville jeg nok heller ikke fyre - kun når jeg laver mad eller bager:)

      Slet
  4. Hvor er liljen flot. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan farven er i virkeligheden, men den på billedet kan jeg rigtig godt lide.
    Lidt ag en skylle, I der har fået, men hvor er det tiltrængt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla

      Farven på billedet stemmer rimeligt - det vor den ikke er sprunget ud er taget i skygge - det er nok det mest korrekte:)

      Ja regnen var helt ok!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  5. Hei Kasten

    Dramatisk himmel og skyer du viser! Her er det ofte sånne skyer i forbindelse med tordenvær, og senest i dag. Nå har det vært torden her 4 av 7 dager, så nå er jeg forsynt ;-)

    Fyr i peisen sier vi her, og det er jo riktig hyggelig inne når det er sånt uvær med levende varme.

    Liljen din var riktig flott!

    Ha en deilig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Ja du har også fået dit - læste jeg lige!

      At fyre i pejsen kan man også sige på dansk;)

      Ja, er selv glad for Morden Butterfly!

      Slet
  6. Beklager det ble en tastefeil. Karsten skulle det jo stå... :-)

    SvarSlet
  7. Sikken en dejlig masse regn.. det ser sikkert allerede mere levende ud nu ?
    det er en smuk lilje.. det er sjovt, man venter og venter og ligepludseligt sker det hele på en gang :)

    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne

      ja, nu er der planter der vokser igen - og birke der overlever:)

      jeg har nu en del liljer tilbage her - alle i L. henryi gruppen blandt andet. De var alle kommet i DK.

      Ha en dejlig dag!

      Slet
    2. jeg har to der ikke har blomstret endnu, og spekulere på om de overhovedet kommer til at springe ud. det føles decideret som efterår idag.

      Godt birkene overlever, de er skønne træer :)
      KH
      Marianne

      Slet
    3. De skal nok nå det hvis der er knopper! Vi er jo kun halvvejs inde i august;)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...