lørdag den 20. januar 2018

1.0 og dagens blomster opdateret!




Så blev den første endelige version af "Danske Haveblogs" færdig.

Version 1.0

Det har været morsomt, og tilskyndet af de mange opmuntringer, er jeg gået frisk til arbejdet.

Der er allerede mange, rigtig mange besøg, og jeg håber at dette vil kunne bidrage til den opblomstring der sker af nye friske haveblogs!

Det har allerede haft den virkning at nogen af de "gamle", nogen af pionererne, er vågnet!

Jesper har således igen aktiveret sin liste på haveblogs.dk, han har opdateret med de nye blogs han fandt hos mig og vil blive ved med det forstår jeg!

Det er rigtig godt!

Jeg tænkte noget over hvorvidt mit eget tiltag så var helt ligegyldigt, men har besluttet mig at fortsætte. 

Men lad mig lige høre din mening!

Og ja, så har jeg da været i haven for at se om foråret ikke lige skulle være på vej?
Helleborus foetidus, stinkede julerose. Den lugter slet ikke min, så mon ikke navnet hentyder til at man engang anvendte dens pulveriserede rod som lægeligt nysepulver? Mange kalder stadig planten for nyserod. 

21 jan opdatering: Måske er det slet ikke foetidus, måske er det H. lividus. Det var Carina, Mette og Gunilla der i deres kommentarer har fået mig til at fundere over at den kan have været fejlmærket? 
Egentlig en lækker blomst!

Og nu midt i januar...

"Ja ja", spørger du så: "Hvad så med det, du sagde var en Adonis...?"
Og du har ret, jeg er ret sikker på at det er Adonis amurensis denne her. 
Den gravede jeg ellers op og satte i mit stubberi i Sverige, eller rettere: Det troede jeg jeg gjorde. Nu spekulerer jeg på, hvad der mon vil vise sig deroppe, om et par tre måneder?

Ja, livet er bare fyldt med glade spændende overraskelser.

Og denne her er da bestemt ekstra velkommen!



48 kommentarer:

  1. Kære søde Karsten
    Jeg er SÅ glad for din liste, da jeg af en eller anden grund er dømt not-wanted af Jesper og derfor ikke kommer på hans liste. Så jeg håber inderligt, at du fortsætter. Skal du have hjælp, så sig endelig til, så listen kan leve videre.
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Tak tak - og jeg er så glad for at du også bidrager her i haveblogland!
      Hvis nogen ikke skulle have kigget forbi Lisbeths blog kan jeg kun anbefale det!
      http://blog.byhaveniebeltoft.dk/

      Min blogliste er bevidst lavet sådan at den er nem at overdrage. Nu kører jeg den igang. Men ja, når det triller og uvejret har lagt sig, så meget gerne!

      Jeg har ikke noget behov for at være den der samler haveblog-Danmark - jeg vil bare sikre at det sker:)

      Ha en dejlig weekend

      Slet
  2. Hej Karsten.
    Dejligt at se adonis allerede nu. Ville ønske jeg kunne gå ud og kigge efter mine men de forsvandt sporløst. Jeg havde endda 2 forskellige, en tidlig og en lidt senere. Gad vide hvordan de bare kan være væk.
    Jeg synes bestemt, du skal bevare den nye danske haveblogs blog. Godt nok er den gamle pludselig blevet opdateret efter flere år uden opdatering men risikoen for at den så igen ligger stille, og uden svar på henvendelser, er vist for stor. Det er over et år siden, jeg skrev og spurgte, om jeg kunne komme med i danske haveblogs. Jeg fik aldrig svar, blev bare ignoreret og kom ikke med. Nu er jeg der så pludselig, efter mere end et år, og det kan jeg udelukkende takke dig Karsten og din nye blog for, da det er der, jeg er blevet fundet, og ikke i den forespørgels jeg sendte, som blot blev ignoreret
    Hvis jeg nu sender en besked til den gamle blog, at jeg efter års ventetid ikke længere ønsker at være med, da jeg i mellemtiden har fundet et andet sted, - vil jeg så også blive ignoreret og aldrig få svar, og så pludselig ikke kunne komme væk. Det vil være det samme, bare omvendt. Jeg foretrækker at være et sted, hvor der er kontakt til den, som står bag. Det har jeg aldrig haft med den gamle, og jeg kan næsten bliver sur over, jeg nu pludselig er at finde der, uden jeg er blevet spurgt eller nu har bedt om det.
    Jeg har tidligere givet udtryk for glæde over, du ville skabe en ny danske havebloge, og tak fordi du gjorde det. Bevar den endelig.
    Hilsen fra Mette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette

      Ja, vi skrev om det dengang, at blive ignoreret når man nu har så meget relevant på hjertet som du, det er ikke nogen behagelig eller rimelig ting.
      Godt du alligevel har fået en spændende og nyskabende blog på benene!

      Den nye side bliver bevaret!
      Den har jeg lavet til os alle sammen, den er oprettet i intetkøn - eller fælleskøn? (det kan man nu:) oprettelsesnavnet er "Have Blogger" og password får den næste administrator.

      Du må ha en dejlig weekend Mette:)

      Slet
  3. Den 11. januar får jeg en email fra Lisbeth:

    "Jeg vil forslå, at du fjerner din liste over Danske Haveblogs. Den er forældet og misvisende og en hån mod alle seriøse bloggere. Det var en kanon ide engang, men når den ikke vedligeholdes, giver den et helt andet indtryk af dig.
    Det må være ganske let at fjerne listen."



    Jeg har ikke (mig bekendt?) fået nogen forespørgelse fra Lisbeth om hun havde en blog der skulle på www.haveblogs.dk, så mit "kække" svar var at jeg ikke vil slette min side og hun derfor må lade være med at besøge siden. Havde hun blog der manglede havde hun vel skrevet det?





    Kort efter får jeg så en henvendelse fra Havenyt om at Lisbeth vil have Danske Haveblogs slettet fra Havenyt, fordi hun påstår at siden ikke er opdateret i 4 år!

    Indrømmet, jeg har ikke været for hurtig til at tilføje nye blogs. Noget af misforståelsen på hvor opdateret Danske Haveblogs er, var at der lå et gammelt indlæg kaldet "stor opdatering" som sidste indlæg. Måske ville man derfor få den opfattelse at der ikke er tilføjet blogs siden dette indlæg?

    Jeg har løbende tilføjet og slettet blogs. Faktisk får jeg overraskende få henvendelser.

    Når der i perioder har været længere tid mellem opdateringerne skyldes det personlige årsager.



    Karsten har så valgt at lave en kopi af www.haveblogs.dk, med samme navn og "layout" og en kopi af de fleste links. Dette kan kun skabe forvirring, hvorfor ikke finde på noget nyt eller lave et sammenarbejde om www.haveblogs.dk? Det har Karsten ikke været interesseret i.



    Tror de fleste vil have det lidt underligt hvis nogle lavede en kopi af deres hjemmeside?



    Lisbeth og Karsten må gerne tage æren for at der nu er tilføjet ca. 10 haveblogs,



    Har du en blog der mangler kan du skrive til jesper@9haven.dk





    Nu kommer foråret snart og såsæsonen er startet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jesper.
      Du skriver, du løbende har tilføjet og slettet blogs på din side. Du har nu slettet, alle de forespørgelser der var nederst på din side, om at komme med på listen. Der kunne der ellers ses, det var flere år siden, der var blevet reageret på forespørgelserne. Der var, blandt flere fra andre, også forespørgelse fra mig. Du reagerede aldrig på den, selv om jeg gjorde flere forsøg. Jeg foretrækker at være med på lister, hvor jeg kan komme i kontakt med administratorene af listerne, så det er nu efter år, OK at du aldrig reagerede eller satte min haveblog ind på din side. Det har du så gjort nu, og det ønsker jeg ikke. Jeg har ikke i denne omgang spurgt om at være med, og jeg er heller ikke blevet spurgt. Vil du være sød at slette min blog fra din side Jesper.
      Hilsen fra Mette.

      Slet
    2. Nu er du af igen. Ikke nemt.

      Slet
    3. Hej Igen Jesper

      Til de der ikke kender Jesper: Jesper har bloggen http://www.9haven.dk/ Og var den der i sin tid startede haveblogs.dk!

      Det er en superspændende historie om hvordan havebloglandet startede i Danmark. Var det 06? Enkelte begyndte at blogge og en svensk(?!) blogger var med til samle de danske, få dem til at snakke sammen og ikke bare blogge ud i det blå. Ja nu er det sent, men jeg vil prøve imorgen at genfinde hvem det var.

      Da Jesper mange år senere startede sin liste, var det et vigtigt og super nyttigt tiltag! Mange bloggere deltog i at opstøve andre haveblogs. Lad mig lige fremhæve Berit fra irishaven der!

      Hele havebloglands historien er faktisk totalt spændende! Opstarten, pionertiden. Dalbyeuforien og den genopblomstring vi ser nu!

      Nå tilbage til det du skriver Jesper:
      Jeg har slet ikke være involveret i nogen af de tiltag du nævner omkring Lisbeth, kender intet til det. og har ingen mening om det, nu når jeg kun har hørt din side af det.

      Det vigtige for mig er at vi får en liste der er en service for alle havebloggere, som vedligeholdes og som let kan overdrages hvis der skulle opstå behov for det,

      Det kan min blogliste:) Og som vi snakkede sammen om, en overdragelse vil være sværere for dig?

      Det er ingen ulykke med 2 lister, hvis du vil fortsætte. Måske lidt dobbelt arbejde? Men dette var en sten jeg skulle have ud af skoen, før jeg går igang med nye tiltag - imorgen:)

      Ha en dejlig weekend

      Slet
    4. Hej Jesper
      Jeg har to gange lagt en kommentar på din side, hvor jeg helt neutralt som alle andre bad om at komme på listen.
      Da intet skete, og listen ikke blev opdateret, så foreslog jeg dig at slette listen, for som sagt så syntes jeg, det var en god ide, at du havde oprettet den, men jeg syntes også det var forkert, at den ikke blev opdateret, uden at hverken os, der bad om at komme med, eller læserne blev informeret om at listen ikke indeholdt nye blogs. Da du derfor svarede mig, at "hvis jeg ikke kunne lide din liste, så kunne jeg bare lade være at besøge den", så synes jeg, det var et relevant budskab at give videre, at man ikke burde linke til siden, hvis man altså var interesseret i at besøge en opdateret liste.
      Jeg er i øvrigt stadig ikke med på din liste. Og kommentarerne er mærkeligt nok fjernet.
      Jeg har ikke brug for at tage æren for noget som helst. Jeg vil bare gerne have, at alle haveblogs findes på en liste, der siger, den viser alle haveblogs. Og helt personligt vil jeg naturligvis gerne have min egen blog på en sådan liste. Det var derfor jeg skrev til dig, dengang jeg lavede min blog.
      Jeg skal gerne lægge en ny kommentar på din liste, så jeg kan komme med.
      Mange hilsener, Lisbeth

      Slet
    5. PS - Tak, jeg kan se, at min blog ligger i listen til venstre. Så kommer den nok engang med i den alfabetiske liste til højre
      Vh Lisbeth

      Slet
    6. Hej Igen Jesper

      Når du skriver: "Når der i perioder har været længere tid mellem opdateringerne skyldes det personlige årsager." Så har jeg stor respekt for at netop personlige problemer kan betyde at noget bliver sværere end det ellers ville have været, og jeg anerkender at du nævner årsagen.

      Har du overvejet selv at anerkende følelserne hos de bloggere som du i årenes løb derfor har ignoreret?

      For en oplagt løsning er jo at du overtager den liste jeg har lavet, og at det bliver den fortsættende. Skulle du igen få personlige problemer der umuliggør at du kan passe den så vil det være uhyre nemt at overdrage det, det ligger i hele tanken....?

      Det ville være en god løsning!

      Nu vil jeg sove:)

      Ha en dejlig søndag allesammen

      Slet
  4. Hei Karsten!
    Det er så langt fra likegyldig det du gjør for bloggere.
    Deilig å se at våren er på vei hos deg. Danmark er jo ikke så langt unna.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Anne

      Tak for de varme ord!
      Ja våren er på vej, næste uge lover de 10 grader her, egentlig ville jeg jo godt have vinter til omkring 1 marts...

      Ha det godt du med!

      Slet
  5. Hej Karsten
    Jeg er helt tilfreds med, at du har lavet Danske Haveblogs, jeg ved jo, at jeg kan være sikker på, at det virker og at nye kan komme med, det er det væsentlige i denne sag. Så også tak fra mig for at du lavede det store arbejde.

    Du kom foran mig med nyserod, min er ikke helt sprunget ud endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Jamen alletiders!
      Ja. du er i front med at byde nye velkommen , det er netop så totalt vigtigt!
      Troede lige det var dig der var nævnt som Lisbeth så, nu ændrer jeg lige det her:)

      Hvem siger det er kedeligt at være haveblogger!

      Ja, nyseroden er lækker, tidlig og imponerende!

      Ha en dejlig aften

      Slet
    2. Ja det prøver jeg på at være, jeg sætter dem også på min blogrulle, men kommentarerne hører op, hvis de ikke selv gør noget.
      Jeg forstod heller ikke det med Lisbeth, men nu er vi jo mindst tre havebloggere med det navn :)

      Slet
    3. Godmorgen Lisbeth

      Ja mindst. Tror ikke 3 Lisbether kan gøre det - 5 tror jeg når vi også tager Norge med:)

      De har lovet sol nu, men det ser godt nok temmelig overskyet ud. Vi håber det bedste!

      Ha en dejlig søndag

      Slet
    4. Ja, Lisbeth er et rigtigt kvali-bloggernavn :-)
      Vi har lige opbrugt dagens sol, tror jeg. Vi nåede en tur langs kysten. Nu er det overskyet igen. God søndag til jer også.
      Kh Lisbeth - fra Ebeltoft

      Slet
    5. Og her var det overskyet hele dagen, men vindstille så man fik nemt varmen!

      Spændende med varmen i næste uge

      Slet
  6. Hej Karsten

    Jeg synes også at du gjør en flott jobb angående dette. Det er viktig at ting fungerer mht. blogglister. Skal vi få ha en bloggverden som fungerer, så er jo det første bud.
    Dere i Danmark finner nok ut av dette :)

    Flotte adonis som er på vei opp, og helleborus. Det ser nesten surrealistisk ut i forhold til her, for her bare forrsetter det å snø.

    Ha en deilig søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Ja det tror jeg bestemt Marit, tror vi er ved at labde! Vi havefolk er i virkeligheden fredelige folk:)

      Og Adonis og Helleborus er på en måde vigtigere :)

      Ja så lige prognosen - men de lover stadig tø til jer i næste uge - vi får se!

      Ha en dejlig helg

      Slet
  7. Hej Karsten

    Det er et flot arbejde du har lavet! Gad vide om jeg også kan komme på den liste over haveblogs? Bliver i tvivl om om min blog er have nok til det, for jeg bevæger mig rundt i forskellige emner, om end alt jeg gør er med energi fra have og natur. Jeg er opdateret på den gamle danske haveblogliste. Er jeg kvalificeret til at komme på din danske have-blog-liste?: www.anettesflora.com/feed/

    Når du spørger hvad jeg mener, så mener jeg at det er forvirrende med to lister der hedder det samme, og er næsten identiske, altså to sider med danske haveblogs, og,næsten, ens udseende. Det siger at der er uro og pis i krogene, ikke en god reklame for nogen af os!

    Håber i vælger at slå jer sammen, eller bliver enige om EN stærk haveblogliste.

    Med venlig hilsen og god dag Anette

    PS føler det er lidt underligt at linke til to sider der hedder de danske haveblogs, pt linker jeg til den gamle liste, for der er jeg jo selv på;-) Så afventer og ser hvad der sker, inden jeg linker til denne nye.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette

      Jeg har lige sat dig på listen, man skal huske det der "feed"!

      Jeg håber bestemt også på en stærk liste, der opdateres og kan overdrages.

      Det er ikke nogen krav fra min side om at der linkes tilbage. der er helt op til dig selv.

      Ha en dejlig søndag

      Slet
    2. Hej karsten
      Tusinde tak for at komme med på listen, det med feed vagte voldsomme problemer, indtil vi opdagede, at det var det der manglede.
      Jeg var faktisk pludselig i tvivl om jeg kunne være en del af haveblogsene, da jeg havde fået "fornemmelsen" af at der var kommet nye krav til at være en del af fællesskabet-haveblogs.
      Jeg er sikker på at der bliver en god og stærk liste over de danske haveblogs, om ikke så længe-sagde optimisten;-)))
      Igen tak for dit arbejde, og fortsat god dag!

      Slet
    3. Hej Anette

      Her om vinteren er der lidt højere til loftet med emnerne - og du skriver jo pænt meget om haven i sæsonen så jeg!

      God fornøjelse!

      Slet
  8. Jeg har godt nok lagt mærke til, at der ikke rigtig er sket noget på Danske Haveblogs i lang tid, jeg startede min blog i 2012 og kom med, da jeg skrev, at jeg gerne ville.
    Hvad der er sket siden og hvorfor ved jeg ikke noget om, men jeg synes virkelig, at det er vigtig med en opdateret liste og at de havebloggere, der gerne vil være med kommer med når de beder om det. Det er vigtigt for haveblogverdenen, at vi kan findes og ikke bare flyder rundt ude i det store net. Jeg er godt klar over, at det er et stort arbejde og jeg er glad for, at der er en der har påtaget sig arbejdet og fået gang i listen igen.
    Jeg har 2 Adonis også en tidlig og en senere, kan lige ane, at de er på vej, så jeg venter spændt. Det bliver spændende om din dukker op i Sverige eller om det var noget helt andet du flyttede derop :-)
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene

      Det er klart at opsætning af bloggen har været et stykke arbejde, men ellers forudser jeg ikke det store, jeg har jo erfaring med "Nordiske Havebloggere" og det er ret overkommeligt.

      Jeg er superspændt på om jeg har fået en lille del med til Sverige eller om det er noget helt tredie, det håber jeg at finde ud af der i slutningen af april, når frosten går af jorden deroppe.

      Ha en dejlig søndag

      Slet
  9. Oj vilken dialog :) Ni löser det säkert på något bra sätt.

    Jag tänker att din julros kanske inte doftar för att det är något annat än H foetidus? Min ser absolut inte ut så och bilder när jag googlar H foetidus ser ut som de jag odlar. Skillnaden? H foetidus har betydligt smalare delblad som också är längre utdragna. Hela bladet ter sig som en parasoll. Blomställningen är mycket större och högre, blommorna är som små klockor som aldrig öppnar sig som blommorna på din planta.

    Den första som blommar hos mig är en korsning jag hittade i en rabatt där både purpurascens, orientalishybrider och foetidus blommar. Korsningen får en stor, matt rosa blomma med blad som starkt påminner om foetidus/purpurascens.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina

      Kul om min är något helt tredje. Jag är ingen expert på Helleborus. Min är köpt på Botaniska Trädgåden i Köpenhamn som fortidus:) Kan där vara olika variationer i dens stora utbedningsområde? Har din doft?
      Kanske det är någon form av Helleborus lividus jag har?

      Kul med sådanna mysterier!

      Ha en trevlig söndag

      Slet
  10. Hej Karsten!
    Det var en fin Helleborus, mycket vackra blommor. Kanske blev det kvar en liten bit av roten, då du grävde upp din Adonis. Perfekt, då har du den i båda trädgårdarna. Här är det soligt och fint idag.
    Ha det fint /Marika
    PS : Hoppas så att vi skulle ha en svensk Karsten som tog hand om vår blogglista.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika

      Det skulle vara oerhört lätt att exportera min sida (utan blogs), och sen bara fylla i med svenska blogs:)
      Så om någon vill?

      Ja det är fantastisk med så stor och fin en blomma på denna årstiden! Adonis tror på också i Värmland!
      Här lovade de sol, men det har varit molnigt hela dagen.

      Ha en trevlig kväll

      Slet
  11. Jeg vil gerne sætte den nye Danske Haveblogs på en blogrulle på min blog, jeg har bare endnu ikke fundet ud af, hvordan man gør.
    Jeg håber ikke Karsten, du overgiver din nye blog til anden, før du er helt sikker på, den bliver overgivet til noget stabilt. Om en blog er stabil, ses vel over år. Nu er der efter flere år blevet ryddet op, det er godt, giv dig endelig god tid med dig om administrator af den nye blog.
    Hilsen Mette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette

      Du har en tablet mener jeg at kunne huske?
      Og i så fald ved jeg heller ikke hvordan...
      Det er klart at bloggenlisten skal videreføres troværdigt når den tid kommer, det er en service til os alle og skal blive ved med at kunne være det, ja!

      Ha en dejlig aften

      Slet
    2. Det er rart at Danske Haveblogs drives af entusiasme og ikke af forskellige reklamer.
      På den døde og nu pludselig genopståede gamle liste er der skiftende reklamer nederst for alt muligt forskelligt.

      Slet
    3. Hej Mette

      Hvergang nogen klikker på en af de reklamer kommer der lidt penge ind på kontoen, og det er Jesper vel undt. Jeg har ikke selv samme behov og jeg finder iøvrigt googles reklamesystem slemt invaderende. jeg klikker aldrig på den slags!

      Og nu er det hele i luften:)
      Jesper har endnu ikke reageret på mit tilbud om at han kunne bestyre min reklamefri-blogliste. Så jeg fortsætter ufortrødent.

      Ha en dejlig ny uge!

      Slet
  12. Hej Karsten!

    Gott att du får beröm och uppmärksamhet för det arbete du lagt ner med att uppdatera Danske Haveblog, nu är också rätt tid när trädgårdsintresset vaknar.

    Jag tror inte heller det är en H. foetidus för den liknar inte alls min men Helleborus är ett svårt släkte. Den jag har blommar med slutna gröngula klockor med en liten röd rand ytterst på blombladen. Det finns en till som liknar bladen på klockjulrosen men nu kommer jag inte på namnet.

    Och nog är det en Adonis amurensis som tittar upp hos dig.

    Allt gott!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten og Gunilla. Her kommer du ind på noget Gunilla, som har undret mig i flere år. Den fine røde kant, der kan være på nogle nyserod blomster, har jeg længe været ude efter. Jeg synes ikke mine får så udpræget rød kant, som jeg har set nogle andre steder. Nogle hos mig får kun lidt utydelig rød kant. Er det forskellige nyserod eller hvad skyldes det.
      Hilsen fra Mette.

      Slet
    2. Hej Gunilla

      Tack! Ja speciellt vårvintern och våren brukar vara en fantastisk tid på bloggarne. På sommarn är det inte alltid man hinnar med:)
      Ja så som de ser de jag hittar på nätet också ut. Men min har äkta blad på stjälken och det har bara: Helleborus lividus (Incl argutifolius), Helleborus vesicarius och Helleborus foetidus. Därför tror jag det är en hybrid eller troligen lividus...
      Detta släkte är mycket intersant!

      Min Adonis är jag mera säker på:)

      Ha en trevlig kväll

      Slet
    3. Hej Mette

      Mit gæt er det at din kommer fra et andet område - udbredelsen er jo fra Kaukasus til Pyrenæerne - måske er den røde kant endda en selektion? Men det er også den jeg ser oftest på billeder.

      Ha en dejlig aften

      Slet
  13. Sikke en dialog ... Jeg vil også sige tak for dit store arbejde med at oprette/genskabe vores allesammen fælles blogliste.
    Det vigtigste er bestemt at liste opdateres, ikke bare nu, men også til næste år og næste år osv. Det skete bestemt ikke med den anden, som vist har ligget stille i flere år.

    Adonis er da en skøn plante og så tidlig en forårsbebuder :)
    Ha' en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla

      Ja det må man da nok sige, men det er givetvis rigtig godt at luften er blevet renset, og mine spalter skal nok holde til det:)
      Vi skal bare have en fungerende liste ja!

      Adonis er fantastiske, jeg fik nogen andre arter hjem fra Polen sidste år, de er sat i Sverige og jeg er spændt på hvordan de klarer sig!

      Ha en dejlig ny uge

      Slet
  14. Hei Karsten

    Godt jobbet med den danske hageblogglisten:) Veldig greit med en liste som er oppdatert hele tiden.

    Og flott julerose. Tenk, en blomst i januar!

    Ha en fin ny uke:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Kathrine

      Tak:)
      Nu mangler vi kun Sverige - men mon ikke de også får lavet en?

      Vi har måske ikke haft det rigtig varmt, men heller ikke rigtig koldt, og nu varsler de 10 grader på onsdag, der en nok meget der kommer op så!

      En fin ny uge til dig med!

      Slet
  15. SÅDAN :o)) og så kom der endnu engang lidt gang i den her på din blog :o)))
    Super flot stykke arbejde og godt initiativ ,
    Jeg igennem 2 år har bedt Jesper sætte mig på sin liste og faktisk så var det opgivet fra min side, godt at se at Jesper er blevet vækket igen :o) . Jeg mindes at du har prøvet at komme i kontakt med ham op til flere gange uden at han har svaret dig (Eller os andre).
    Så hermed skal der lyde en stor tak fra mig for at du har brugt tid på at lave en Danske haveblogs der fungerer og hvor der er liv :o))
    Den kommer fluks ind på min blog i mit sidebanner.
    Rigtig god uge til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda

      Ja, det må man sige, tak for roserne:)

      Jeg vil ikke skrive mere om selve sagen, jeg ser Jesper har skrevet til mig på mail og vil vælge at svare der:)

      Super at du vil sætte banner på bloggen!

      Ha en dejlig tirsdag

      Slet
  16. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  17. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...