søndag den 30. april 2017

Det store havemarked





Idag var det at Københavnskredsen i haveselskabet afholdt deres store forårs havemarked.

Og jeg måtte lige med!

Det var der 2 grunde til, den ene var selvfølgelig lige at se om der måtte være noget interessant i potterne.

Den anden grund var at prøve på at finde ud af hvorfor og hvordan haveselskabet har valgt de 5 blogge, de har nomineret til at blive "Årets Haveblog".

Det er som altid rigtig godt besøg på disse havemarkeder
Der var masser af planter og meget få pynteting. Kredsen sikrer at det ikke bliver en trist livsstilmesse!

Det er de frivillige og ulønnede i kredsen der står for dette store og succesrige arrangement, altså netop dem der angiveligt har været med til nominere bland andet 5 blogs til "CPH Garden Award" - og ja, her står formanden:
Og han blev overrasket, meget overrasket. Han kendte intet til det, slet intet. Og han undrede sig meget over det jeg kunne oplyse og hvad han har fået lagt navn til. 

Sikke noget kludder!

Det stemmer altså ikke, det som Haveselskabet oplyser, om at det er de frivillige, der er ansvarlige for nomineringen.

Hvem mon det så er, hvad er man ude på?

Ja, fortsættelse følger, og det meget snart!

Der er også andet at tage stilling til, for ønsker vi overhovedet en sådan rangordning af vore haveblogs?

Ville du selv bryde dig om at blive "nomineret"? Udvalgt foran de andre i blogfællesskabet...

Kom gerne med din egen mening!

Og nå ja, så fik jeg købt lidt:
Det blev bla til: En ny Dodecatheon - den sjældne austrofrigidum, en Tricyrtis og et par frøformerede Oxalis hvor frøene kom direkte fra Patagonien, sådanb noget synes jeg jo er sjovt!

Skrevet i al hast - Må i alle have en dejlig ny uge!

46 kommentarer:

  1. Hej Karsten
    Ja men jeg har da også siddet og ventet på dit nedslag. Lidt fik du da ud af besøget på havemarkedet, kan jeg se, men ikke meget ud af dit spørgsmål. Du kender min holdning, jeg synes bestemt ikke, at det er i orden med rangordning, det er lige til at skille havebloggene med. . Hvem der har kigget med på mit indlæg fra i aftes ved jeg ikke, men det er kommet først på listen af populære indlæg, omkring 1200 har kigget ind, det er interessant og emnet med. Der kommer et nyt fra mig lidt senere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Det har unægtelig været en travl dag, men jeg prioriterede alligevel at få dette nedslag ud.

      Det er meget besynderligt det der sker i haveselskabet, er de i strid med sig selv? Det blev kraftigt antydet idag!

      Ja, på en dejlig solskinsdag er 1200 rigtig rigtig mange besøgere! Det er givetvis emnet, ja...

      Glæder mig til at læse nyt fra dig

      Slet
  2. Hej Karsten,
    Sikke nogle lækre sager du fik ude i Søborg. Det er en skøn ting at gå på plantemarked, men jeg blev hjemme. Jeg har mange frøsåede planter og Georginer plus 2 roser og 4 Klematis der skal findes plads til. Så heller se hos dig hvad der røg ned i posen:) Skønt vejr og Nu kommer skønne Maj. Jeg venter med at komme med nogen bemærkninger om CPHGarden Awards. Der kommer nok mere nyt i sagen af en eller anden slags. God uge til dig. I morgen er der atter en arbejdsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne

      Det lyder godt, ja lad os ikke glemme vores egentlige glæde i det der sker i haverne!
      Jeg venter også med min endelige stillingtagen til CPH garden, og med den der "Award" der er unægtelig mange løse ender lige nu....

      Du må også have en dejlig ny uge! Hov det er da 1maj imorgen ½ arbejdsdag:)

      Slet
  3. Det er da en besynderlig historie. Har du spurgt Haveselskabet direkte, der må da være en fornuftig forklaring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru Friis

      Har du set "nomineringen"? En af bloggene er fra 2014 og har intet skrevet i 15 og 16.... Ja, du har en pointe, men selve haveselskabet har valgt ikke at tage telefonen her i weekenden. Det gør de nok først på tirsdag...
      Til gengæld kan jeg se at dette nedslag er kommet på facebook nu, det vælter ind med besøg...

      Ha en dejlig ny uge

      Slet
  4. Hei Karsten!
    Veldig bra ! Vi er helt enige med deg angående nominering av hageblogger. Vi har sluttet å lese eller følge med på blogger som sponses for å markedsføre ulike produkter. Selv blogger vi fordi vi har en genuin hageinteresse og ikke en skult agenda om å ha inntekt på bloggen , enten i form av cash eller gratis produkter.
    Når vi ser de 5 nominerte, undrer det oss også hva som vektlegges.
    Takk for et friskt innlegg.
    Ha en fortsatt fin kveld.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Eirin og Lars

      Ja, en rangordning af haveblogs er egentlig et opgør med selve blogtanken. Og det har vi bloggere da bestemt en mening om.
      Først undrede jeg mig over hvorfor Lisbeth ikke var nomineret, hun har helt klart Danmarks mest læste haveblog. Men da jeg fik tænkt efter var det mere det overordnede.

      Og måske trænger vi til en klar stillingtagen her i haveblogland?

      Jeg er glad for at i har tilkendegivet jeres!

      Ha en dejlig ny uge

      Slet
  5. Man får väl säga att du var ganska modest i ditt inköp ändå. Det är ju lät att man blir lite vild på plantmarknader.
    //Helene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helene

      Ja, jag var på cykel! Men jag fick också ett par större Rhododendron, som goda trädgårdsvänner tog med i deras bil:)

      Ha en trevlig ny vecka!

      Slet
  6. HAHA... nu bliver det da rigtig morsomt!!! Nej, jeg har kun lige skæmmet listen og hæftede mig kun ved dem jeg kendte. Jeg må vist ind og kigge nærmere. Ved du hvor på facebook dit indlæg ligger??

    SvarSlet
    Svar
    1. Nå, nu kom min kommentar lidt ud af sammenhæng, men jeg er sikker på du kan finde rundt i det. ;)

      Slet
    2. Ja det går fint, nej får bare en fejlmeddelse fra FB når jeg tjekker, og ingen har skrevet her, eller mailet.....

      Slet
  7. Hej Carsten, nå nu kommer du selv i "fedtefadet" eller i hvert fald travlhed får du på siden. Jeg skriver jo selv gerne et enkelt "frisk" indlæg om året, som godt kan leve dit eget liv. Nuvel jeg er grundlæggende enig med dig, og kunne heller ikke lige se sammenhængen i de udvalgte blogs, er par eller tre af dem følger jeg og er efter min mening værdige til en at blive nomineret til evt sådan konkurrence...men jeg må da også tilstå jeg helt forvirret over hvem der udvælger og på hvilke kriterier. Om vi har brug for nomineringer. Tja jeg tænker de tre af dem bare skal tage det som et skulderklap, og komme videre ud i haven :-) god aften
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henrik

      Ja, det er da alletiders med lidt travlhed på bloggen, At det sker på baggrund af andres handlinger og ikke det der sker i haven. det tager jeg gerne med, bare det ikke sker for tit:)
      Det vælter stadig ind med besøg. Normalt kommenterer sådan lidt under hver tiende, foreløbigt er det max en ud af hundrede der har kommenteret på dette nedslag.

      Så tak for din kommentar, det er godt med debat!

      Ha en dejlig ny uge

      Slet
  8. Hej Dejligt med plantemarkeder. Jeg var også på marked i lørdags og skal igen på søndag :-) ja det er en travl tid.
    Med hensyn til nomineringen af havebloggere, har jeg det nu også lidt mærkeligt. Jeg kan heller ikke rigtig finde ud af, hvem det er der har haft mulighed for at nominere og hvordan, men mon ikke der kommer lidt frem, nu der er blevet lidt ekstra snak om det, håber det for sådan noget skulle ikke ret gerne skabe mislyde i forhold til Haveselskabet, som jeg ellers er rigtig glad for. Det er efter min mening helt ok, at Haveselskabet kun nominerer havebloggere, der er medlem af Haveselskabet, men så er det ikke bare "Årets Haveblogger", men "Årets Haveblogger i Haveselskabet". Der er mange havebloggere, der ikke er medlem og det er da helt frivilligt.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene

      Jeg var ærgerlig over at min tid var så presser igår. der er en super stemning på disse markeder!

      Det er som om der er 2 haveselskaber:
      Der er den lokale kreds med masser af frivillige, alle er vist supertilfredse med dem? Incl mig:)
      Men så er der det centrale haveselskab, dem med medlemsbladet, CPH garden og altså også dette besynderlige tiltag.
      Ja, det kunne være spændende at høre hvilke kriterier de har udvalgt blogs efter, dem de hidtil har sagt har ikke været sande...

      Ha en dejlig ny uge:)

      Slet
  9. Så moro å gå på plantemarked, det er på slike steder man ofte kan finne "gullkorn" som ikke finnes i handelen. Dessuten er det alltid trivelig å treffe andre hageintresserte.
    Flotte planter du har kjøpt!
    Hagehilsen Nora

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Nora

      ja, det var ærgerligt jeg ikke havde mere tid, jeg nåede kun at fordybe mig i et par stande.
      Det må blive en anden gang:)
      Folk er så venlige og imødekommende til disse markeder!

      Glæder mig til at få mine indkøb i jorden.

      Du må have en dejlig ny uge:)

      Slet
  10. Hej Karsten

    Dette er åpenbart noe som bare skjer i Danmark? Hageselskapet her har ikke funnet på noe sånt tull, og godt er det. Det å lage en sånn liste ekskluderer hagebloggere i steden for det motsatte. Sånt skaper bare "ondt blod" :(
    Hvilke kriterier har de laget listen sin fra? Mest leste har det i allefall ikke vært. Nei, sånt synes jeg ikke noe om.

    Jeg er så enig med Eirin og Lars over her angående sponsede blogger. De som blogger for å tjene penger gjør det av en helt annen agenda enn for hagegleden. Dette var litt på kanten av det du skrev om, men jeg har tenkt på det lenge. Godt å lese at det er flere som er enig i det ;)

    Jeg blir nesten dårlig når jeg ser sånne hagemarkeder som dere har i Danmark. Forklaringen ligger vel i at Norge er et så langt land og det er så store avstander her. Det er det jo ikke hos dere.

    Spennende planter du fikk kjøpt, og sykkel er ikke egnet til å dra på hagemarked med ;)
    Neste gang må du få kjørt med noen så du får med deg mer!

    Ha en deilig ny uke

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Ja, haveselskabet prøver måske at manifestere sig som den øverste autoritet indenfor havefolket, de forstår ikke at haveblogs er et decentralt modsvar til netop selvbestaltede autoriteter.
      Ja mest læste, mest kommenterede, flest diskussioner - der kunne være mange kriterier for en rangordning. Men behøver vi den? Det er jo let at gå ind på selve den enkelte blog og se selv:)

      Ja disse havemarkeder er jeg rigtig glad for, der er stor forskel på dem, det er mit indtryk at priserne er steget, de virker højere her i københavnsområdet end i resten af landet. der var også et stort købspres, mange måtte melde udsolgt allerede efter ½ time.

      nej cykel var måske ikke så smart lige her, men ellers er det godt:)

      En dejlig ny uge til dig med

      Slet
  11. Hej Karsten!
    Alltid trevligt med plantmarknader, brukar komma hem med växter som jag inte hittar hos någon handlare. Också trevligt att kunna byta erfarenheter med andra trädgårdsmänniskor. Vi har liknande nomineringar av trädgårdsbloggar. Vet inte vilka kriterierna är här heller, men blir smått fundersam när det finns inaktiva bloggar med. Idag skiner solen och det blir nog en fin trädgårdsdag.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika

      Det är just det som är så bra med dessa marknader. Kunniga trädgårdsfolk som vet vad de prater om, och ibland har myckett spännande växter!
      Jag får gräva lite djupare:)
      Ja också här ser det ut att bli en fantastisk dag!

      Ha en trevlig ny vecka

      Slet
  12. Det är fördelen med växtmarknader istället för mässor - det är fokus på växter och inget annat :) Och utbudet brukar vara riktigt spännande. Fina fynd du gjort.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina

      Tyvärr var jag pressad på tid - valde ut 2 ställen...
      Jag hadde faktisk denna dodecatheon på min lista över plantor jag vil prova i Svereige:)

      Ha en trevlig ny vecka

      Slet
  13. Jeg tror du har stukket sonden ind på et ømt sted her Karsten. Jeg mener med hensyn til haveblog-nomineringen ved CPH Garden.
    Jeg undrede mig over alle nomineringerne da jeg læste havebladet, for hvordan rangordner man forskellige oplevelser. - Og de nominerede "have-mennesker" er alle sammen tv-mennesker... Men som min mand sagde: "Det er blot en måde at få spredt budskabet om CPH Garden ud til flere, ved at lave en lille konkurrence". Ja, så langt så godt, det kan selv jeg forstå.

    Men når det kommer til blogs, så er det ikke i orden med en rangordning, som er helt i modstrid med selve mediets grundlæggende demokratiske idé. Og når du nu skriver at den ene blog har ligget stille i 2 år, så synes jeg bare det udstiller Haveselskabets inkompetence - hvem det end er der har strikket listen sammen.
    Og det er så det næste interessante: Hvem hulen har dog rystet den blogliste ud af ærmet? Og hvorfor tror du lige det var de frivillige i Kbh. kredsen (hvilket det så heller ikke var)? Og hvad er idéen med kun at vælge medlemmer af Haveselskabet?

    Jeg tror Haveselskabet skyder sig selv i foden med dette arrangement, hvis de ene og alene betragter det som et internt forehavende for medlemmer. Her er netop chancen for at lukke op for hele havefolket, og invitere alle indenfor til en stor begivenhed. Hvem ved, det kunne måske endda føre til flere medlemmer af dette eksklusive selskab?

    God fornøjelse med dit opklaringsarbejde!
    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla

      Haveselskabet kan ende med -sådan helt ufriviligt- at have gjort os alle en tjeneste med deres kiksede nominerings cirkus. De har afstedkommet denne diskussion!
      Ja der er mange åbne spørgsmål.
      Der har siddet noget "smarte" marketingsfolk og forregnet sig, Haveselskabet må bestemme sig for om de vil være en poppet livstilsforretning eller til for havefolk. de kan ikke sidde på de 2 stole samtidigt.

      Det skulle angiveligt være alle frivillige i haveselskabet der står bag disse lister - men det var det så ikke...

      Det er næsten komiskt at se et totalt ordinært ukrudtsjern fra "Fiskars" nomineret som årets værktøj:)) Mon Fiskars er med på CPH-garden?

      Tak:)

      Du må have en dejlig ny uge

      Slet
  14. Hej Karsten!

    Grattis till nya spännande växter, det finns alltid en plats för nya Oxalis, du vet att jag gillar dem skarpt!

    Vårt moderna samhälle är genomsyrat av konkurrens och marknadsföring, överallt möter det oss, vill oss något och tränger sig närgånget på. Konkurrens innebär obönhörligen att också någon/några väljs bort.

    Bloggar som är nedklottrade med kommersiella budskap väljer jag bort. Jag skulle inte ens drömma om att kommentera ens ett inlägg där det lottas ut en fröpåse för att optimera kommentarerna, i sådana fall är jag ihärdigt konsekvent.

    Jag önskar att våra älskade trädgårdar och trädgårdsbloggar kunde vara befriade från reklam och konkurrens, där levande växter är det primära och det sköna. En frizon där vi alla kan glädjas tillsammans utan att någon väljs bort, där vi kan dela med oss av våra kunskaper men också vara en källa till nya kunskaper. All sorts marknadsföring skadar dessvärre trovärdigheten.

    Min egen blogg är vare sig proffsig eller särskilt snygg men den speglar en trädgårdsamatörs glädje och besvikelser, och så får det förbli.

    Ha det så gott Karsten, nu kommer våren!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla

      Ja, Oxalis vet jag du tycker om:)

      Din blogg är ren och enkel, med superbra bilder och en text av samma höga standart.

      Jag tror inte vi är rätt målgrupp for marknadsföringskillarnes konstigheter. Det får motsatt effekt!

      Ha en trevlig ny vecka!

      Slet
  15. I går var jeg også på plantemarked og fik selvfølgelig nogle nyindkøb med hjem, men ærgrede mig faktisk lidt over, at jeg er så gammel i gårde som plantemenneske, for efterhånden er der langt imellem planter, der får mig til at juble. Jeg er helt på linje med dig, hvad angår den famøse konkurrence. Den mest besøgte af de nominerede blogs er vel i grunden reklame for bloggerens virksomhed, og det synes jeg er lidt betænkeligt i denne sammenhæng. Haveselskabets siger vel sådan set kun, at nomineringen er foretaget af frivillige, ikke nødvendigvis DE frivillige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Jeg kan have det ligesådan, barren bliver sat højere år for år.
      Jeg har ikke fået fat på haveselskabet idag, og det har da en vis opklarende interesse hvordan de dog har kunnet lave disse kiksede nomineringer. Jeg kontakter dem imorgen.
      om ikke andet har dette unægteligt åbnet op for en fin debat i det egentlige haveblogmiljø, det skal haveselskabet have tak for:)

      Ha en dejlig aften

      Slet
  16. Kan kun være så enig i det Marie skriver. Jeg ville være meget ked af at blive nomineret til sådan en konkurrence...ha ha det er der nu nok heller ingen chance for. Jeg har faktisk været i bestyrelsen i vores lille lokale kreds men har meldt mig helt ud af Haveselskabet. Bladet kan jeg låne på biblioteket, jeg kan deltage i alle arrangementer mod at betale lidt mere. Jeg har i mange år solgt planter på deres plantemarkeder men ikke en gang er jeg blevet spurgt om jeg var medlem, hvilket jeg synes man burde være for at kunne stå og sælge. Jeg kan ikke se jeg får noget som helst ud af at være medlem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita

      Jeg synes det er en stor styrke lokalafdelingerne viser ved at lade alle relevante komme til på markederne.
      Det er flot med denne gestus, der samtidig viser den omgængelige holdning rigtige havefolk har. En bedre reklame for selve lokalafdelingen kunne man næppe lave!

      Jeg ville afvise at lade mig nominere, at haveblogge er ikke en konkurrence...

      Ha en dejlig aften

      Slet
  17. På en af de 5 nominere haveblogs er der skrevet 1 indlæg de sidste 3 år, og det, der er skrevet før det, handler vist kun om drivhus. Jeg fik ikke lige fat i mærket på drivhus.
    En anden nomineret er ren reklame for kaffe kage udflugt. Jeg ser ingen interessante og inspirerende planter der, kun opstillinger af pynt. Det er vist ikke noget for haveentusiaster.
    De andre 3 har jeg ikke rigtig styr på, hvad er. Det er ikke blogs, jeg tidligere har hæftet mig ved, eller hvor min interesse er blevet fanget.
    Mette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette

      Ja, haveselskabet fortjener en stor tak når de har gjort deres nominering så åbentlyst fjollet. Det gør det meget nemmere at ryste på hovedet over det hele, og komme videre med den væsentlige debat om hvorvidt vi (hvem det så er) overhovedet vil dette cirkus?
      Jeg synes det er synd for de "nominerede" blogs, flere af dem er tydeligvis blevet taget på sengen og har været ude og opfordre deres læsere til at stemme på sig....

      Ha en dejlig aften Mette:)

      Slet
  18. Jeg er ikke tilhænger af konkurrence og nomineringer og ikke desto mindre har jeg selv sat en Green Award på min blog i 2015 - det er jo reklame der går begge veje, akkurat som vi er en del som gerne har modtaget en bog eller et produkt for at skrive om det.
    Men
    Hvor er det dog ærgerligt at et tiltag fra Haveselskabet om at stable et stort og aldrig før set havearrangement som CPH-garden på benene skal ende op med at Haveselskabets medlemmer bliver sure og fornærmede over en blogaward!
    Jeg tror som du også nævner et sted at der er gået marketingsfolk i den og der er de så gået helt galt i byen da de skulle finde fem at nominere (i hvertfald for nogle af de nomineredes side). Synd at haveselskabet ikke lige har været indover dér.
    MHT foredragsholdere, showhavedesignere og andre nominerede er de fleste jo tordensskjolds soldater, men jeg synes i og for sig at det er ok, HVIS det kan trække andre end haveselskabets medlemmmer til. For det siger sig selv at vi medlemmer ikke kan tjene pengene til så stort arrangement ind alene. Og hvis dette skal gå hen og blive en tradition i Danmark lige som haveshows er tradition i England og Holland kan andre havearkitekter - designere, foredragsholdere m.fl komme til og give deres bud i årene fremover.
    Det handler vel for os som er medlemmer af Haveselskabet om at vise andre hvor fedt det er at have, dyrke planter o.s.v.?
    Jeg tog til et pressemøde i Haveselskabet om emnet i det tidlige forår og:
    Jeg ved at der kommer et stort område hvor alle specialeklubberne står, med deres planter og specialviden. Så det er IKKE kun for pyntebloggere! Det er lige præcis alle de dygtige frivillige specialister som Carsten skriver om her.
    Jeg ved at Haveselskabet har et ønske om at CPH-garden IKKE bliver en ny livsstilmesse og at de har afvist udstillere som gerne ville have en stand med varer som ikke er haverelaterede.
    Både udstillere og showhaver bliver bedømt af et dommerpanel for at sikre at alle sætter sin sejl til og det ikke bare bliver dødsyge stande med produkter.

    Jo, jeg blev lidt træt da jeg så nogle af de nominerede havebloggere, men jeg jeg kender og følger nogle af dem og flere af dem har haft deres have beskrevet i gode artikler i havebladet så for medlemmer behøver de ihvertfald ikke være ukendte. Men inden alle gode havefolk melder fra og ikke gider komme til Valbyparken, har jeg lyst til at opfordre til at vi havebloggere viser storsind og siger "skid da hul i den award" det er jo ikke derfor vi blogger, tværtimod!
    Der findes ikke bedre danske haveblade end Haven og i forhold til prisen på magasiner er et medlemsskab billigt.
    Der er storsind i Haveselskabet - Rita skriver to fantastiske egenskaber som vi betalende medlemmer kan være stolte af
    a. bladet Haven kan lånes på biblioteket
    b. det er muligt at sælge planter på Haveselskabets plantemarkeder uden at være medlem.
    Det skal man ikke kimse af!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Denne blog blev også kontaktet om denne "Green Award" men jeg takkede nej, vil ikke have reklamer på min blog.
      Du har ret i at det er ualmindelig klodset af haveselskabet at lave dette fjollede nominerings cirkus i forbindelse med et så vigtigt arrangement.
      Jeg tror haveselskabet på sigt vil profitere af at der kommer en åben debat om hvad vi kan og skal bruge et sådant selskab til i praksis. Det er en meget speciel konstruktion, med en højt lønnet daglig ledelse, og så en masse ulønnede frivillige der -som i søndags- har den egentlige kontakt med brugerne.

      Jeg ser også masser af muligheder i en messe som CPH-garden, Mange ser gerne at det bliver en succes -incl mig!
      Derfor er det dobbelt ærgerligt at man på denne måde snakker ned til folk, Hilda Heick eller er det datteren, og tordenskjolds soldater lokker ingen nye til. Specialklubberne har ofte den rigtige kombination af faglighed og glæde ved deres interesse. De kunne yderligere have lavet et stand for feks et bredt udvalg af haveblogs, det tror jeg godt man kunne have fået folk til at stille op til, og hvis der er noget vi kan så er det jo at kommunikere:)

      Jeg deler ikke ubetinget din begejsting for "haven" igen synes jeg at mange artikler "taler ned" til folk med fjollede facit lister "her kan du bruge primula" og den slags anvisninger der enten er banale eller for generaliserende.
      Nu får jeg haven i postkassen, men på biblioteket kigger jeg ofte i engelske haveblade - sådan skal det bare laves!

      Tak for dit lange skriv, det er velgørende at høre vore forskellige synspunkter.

      Ha en dejlig aften

      Slet
    2. Hej igen
      Selv tak for mulighed for meningsudveksling og jeg er fuldstændig enig mht. engelske havemagasiner og abonnerer også på et:-)

      Slet
  19. Der er meget snak om blog award'en og ikke så meget om de andre awarder. Jeg synes faktisk, at blog award'en er den award, der giver mest mening af de fem. I den kategori, har dem der skal stemme, en reel mulighed for at vurdere de forskellige nominerede. Hvordan skal man bedømme et haveredskab, som man ikke har prøvet. Hvordan skal man bedømme bøger, som man ikke har læst. Værst er kategorien med haveoplevelser, der er en underlig blanding af gratis haveoplevelser og meget dyre haveoplevelser. Jeg ser ingen mening i de awarder, men det er nok bare reklame det hele?
    Tilbage til blog award'en - jo jo jeg undrer mig også meget over specielt den ene nominering. Jeg har egentligt ikke noget mod blog awards, da jeg ved, at det kun er et reklamestunt. Fire af de nominerede er meget store på Instagram hvor de mange tusinde følgere, så Haveselskabet har helt sikkert fået valuta for pengene :-)

    Tak for et godt indlæg Karsten :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte

      Det har du ret i, de andre nomineringer kan om muligt forekomme endnu mere rodede og absurde.
      Morsomt det du nævner med instagram, kan det have været årsagen?

      Nå, jeg kontakter dem imorgen:)

      Tak for din kommentar og
      Ha en dejlig aften

      Slet
  20. Hei Karsten. Jeg skjønner at det har skjedd litt på danske haveblogs mens jeg har vært opptatt med andre ting. Nå har jeg lest de fleste kommentarene du har fått, og de fleste er da enig med deg. Flott at du engasjerer deg i slike saker, det er viktig. Ha en fin maiuke, regner med finværet også er kommet til Danmark nå. Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Anne-Kristin

      Ja, hernede er der stor debat:)
      Og det er jo godt at man kan diskutere tingene på en god måde når nogen nu prøver at pådutte det danske haveblogland deres "award"

      Ha en dejlig aften

      Slet
  21. Hei Karsten

    Så flott med store hagemarked! Du fikk jo kjøpt noen fine planter også:)
    Kåring av hagebloggere holder jeg meg langt unna. Jeg har mine faste bloggere jeg er innom, og noen nye dukker opp i ny og ne.
    Kanskje de kjenner hverandre de som tar ut disse bloggene? Skulle ikke forundre meg.
    Selv har jeg en hageblogg som jeg bruker som en slags notat for hagen(og opplevelser), for en glemmer jo lett når hagen er full av de fineste vekster. Det å tjene penger på bloggen kommer ikke jeg til å gjøre, reklame er det nok av andre steder.

    Ha en flott dag, Karsten! Her skinner sola i dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Kathrine

      Og velkommen tilbage fra fjellturen!
      Sådan tror jeg de fleste bloggere har det - indimellemn går man på opdagelse og finder måske en ny lille stjerneblog:)
      Jeg har snakket mned direktøren for haveselskabet idag, hun vil ikke ud med nogen detaljer om hvor mange (eller få!) der har stemt på bloggene incl den der ikke er skrevet på i 2 år...

      Du må have en flot aften, hernede har solen også været fremme hele dagen!

      Slet
  22. Hei Karsten.
    Det er flott med slike hagemarkeder som er mer fokusert på planter enn pynt. Jeg var på hagemessen her i Oslo for to uker siden og kunne konstatere at det heldigvis blir mer hage og mindre livsstil etter hvert der også :-D
    Når det gjelder nominering av hageblogger er jeg ikke så opptatt av det. Min blogg har jeg for å dokumentere egen utvikling i hagen, samt å få ideer og intrykk av andres hager gjennom bloggene :-) Det vil jo alltid være slik at noen får mer fokus og det synes jeg er bare bra. Da har de jo, som oftest gjort seg fortjent til det, men jeg trives godt her i skyggen og besøker de bloggene som jeg liker :-)
    Ha en fortsatt fin dag
    Stein

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Stein

      Livstilsmesser er der masser af - Dette marked er super, med et bredt udvalg, lige fra det aller mest nørdede til en familie der falbyder deres overskud af storkonvaller og lungeurt.

      Jeg er helt på linie med dig om nomineringer. Direktøren spurgte mig om hvad jeg ville have gjort hvis min blog var blevet nomineret, og som det tidligere er sket ville jeg have ignoreret det, eller hvis det blev for anmassende ville jeg have afvist det.
      Her er der sol igen idag:)

      Ha en dejlig havedag!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...