torsdag den 24. januar 2013

Med sol og is

Her er lige et hurtigt mini-nedslag. Der var dejlig sol idag, og vinden havde lagt sig, så selvom det var koldt -4C, så var det dejligt derude - Jeg skal senere til en lille Barolo-smagning i København så jeg tog cyklen langs Strandvejen derind af og tog lidt billeder på vejen.
Is udfor kysten - billedet er taget fra toppen af Frederik 7`s Grotte i Skodsborg.
Fra Staunings-plads ind mod København - Tallerken is.
Senere nåede jeg til Peblingesøen på Østerbro, man er ved at fylde op midt i søen, så man kan lave en midlertidig nedkørsel til den nye Metro.
Ja, også i København kan solen se ok ud - når den går ned:-)
Husk af klikke på billederne, så bliver de større!


16 kommentarer:

  1. Dygtigt kamera, du har, som kan udvælge og forevige sådan nogle smukke motiver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria -
      Det er mit lommekamera: Et Lumix LX7 - og så fotograferer jeg i RAW format og komprimerer først til jpg på computeren:-)

      Slet
  2. Istallerknerne ser rigtig sjove ud og det få da mig til at få lyst til at tage en tur til kysten i weekenden og se, hvordan det ser ud med egne øjne.
    Det sidste billede du har taget er rigtigt flot med solen under arbejdsudstyret :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Ja, så lige vejrudsigten - tror det hele blæser væk de næste par dage - vinden går i syd, før den der varmfront kommer siger de.....
      En enorm kran, de satte den "til hvile" mens jeg fotograferede. imponerende med solen ja:-)

      Slet
  3. Hej Karsten.Rigtig smukke billeder du viser.Især det sidste med solen over København.
    Får helt lyst til en køretur op langs strandvejen.Rigtig god aften til dig Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Tak tak - Godt du kunne lide billederne - en lav sol - så er det svært at gå helt galt ;-)

      Slet
  4. Dejlige billeder! Herhjemme har vi aftalt at vi skal ud at se vandet i weekenden. Det er der noget særligt ved :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Ja vand og havet er noget særligt. Det er bare at komme afsted:-)

      Slet
  5. Vakre vinterbilder, Karsten! Vinterbilder er så flotte, for det blir en egen stemning når det er kaldt ute. 4 minus er dog rene sommervarmen i forhold til her ;) God aften til deg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      ja det er godt vi er åbne overfor alle årstiders fortrin:-) Var lige inde på yr.no. Du ser ud til også at få det varmt i næste uge ;-)
      Du må også have en dejlig aften.

      Slet
  6. Det var nu godt, du besluttede dig for et mininedslag, ellers var vi blevet snydt for dine fine billeder. Du har ret selv i Kbh. kan man tage fine solnedgangsbilleder :) På Facebook er jeg med i en gruppe, der hedder Cloud, der kommer tit fine billeder på af himlen også i Kbh. Dine billeder ville have fået mange "synes godt om"
    Jeg kan godt se, at der er noget mere is på vandet hos jer, som du kunne se, er der ikke noget hos os, det er vi glade for.
    Hyg dig med Barolo-smagning og pas nu på, hvis du skal cykle hjem bagefter :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Lisbeth - det tar jo ikke lang tid at lave. Og folk lader til at fornøjes over billederne;-)
      Det var nu ikke en stor smagning, bare med 3 vinvenner hvor vi hver bød ind med en flaske - hyggeligt også!

      Slet
  7. Super flotte billeder af den smukke solnedgang over københavn. Jeg sidder og ægre mig, for jeg ikke havde et kammera med idag da jeg var på Cristianshavn. Solnedganganger der var helt vidunderlig. Jeg sad inde døre i en varm stue og så solen gå ned bag Vor Frelsers Kirkes smukke tårn, med den frosne kanal og bådene der lå fast i isen i forgrunden.

    Mange Hilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda - Jeg er også glad for mit lommekamera - det har tit med mig - man ved jo aldrig:-)
      Det lyder rigtigt fint - Christianshavn er noget helt specielt.

      dejlig aften til dig også ;-)

      Slet
  8. Dejlige stemningsfulde billeder både ved Skodborg og længere ind ad Strandvejen. Solnedgangsbilleder over Peblingsøen hold op de er flotte!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Dejligt at du kan lide billederne:-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...