lørdag den 25. juli 2015

En lovende sæson



For det ser godt ud - rigtig godt!

På sådan en regnvejrsdag, er der tid til lige at stoppe op, og se lidt på det hele!

Og det ser ud til at vi får både i pose og sæk!

Det skal gå meget galt, for at frøhøsten 2015, ikke skal blive enestående!
Polygonatum curvistylum tror jeg bestemt dette er: Den har altid tidligere smidt frøene før modningen.
Allium christophii - noget at en favorit 
Camassia leichtlinii - stabil!
Og Paeonia rockii - dette bliver nok første år jeg får nok frø af denne, til også at kunne tilbyde den i frølisten.
Jeg kunne forestille mig, at det vil være populært!

Lidt paradoksalt er det, at pæonerne stadig er i blomst:
En lidt forkølet blomst på en af mine "noname" hybridpæoner - de er vokset sig temmelig store og må nok deles til efteråret!


14 kommentarer:

  1. Ja det ser jo godt ud med frø, mon jeg skal samle frø til dig i år. Jeg har frø på mine træpæoner og den lilla meconopsis.
    God regnvejrsdag - vi har fået over 30 mm nu.
    Jeg skal lige have sendt de unge af sted, så er det tid til et indlæg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Træpæonfrø er altid populært og Meconopsis bare de ikke bliver for tørre - så dør de!
      30mm det må jeg nok sige - her er der kun lige blevet småvådt - men det er mørkt og jeg hører torden der nærmer sig.

      ja så bliver det tid igen til nyt fra dig!

      Ha en dejlig dag

      Slet
  2. Hej Karsten

    Det ser jo lovende ut med alle dine frø. Dine rockii frøkapsler ser lovende ut! Jeg klippet frøstandene av mine rockii i år, for jeg var redd de skulle bruke for mye krefter på å sette frø ;)) Jeg skal spare noen frø til neste år av de.

    Her har vi ikke fått noe regn enda, men jeg ser på radaren til yr at det kommer sørfra dette regnværet, så vi får det vel i kveld eller i natt tror jeg. Det er så fryktelig tørt her, at det skal bli godt å få vannet hele hagen på en gang. Men de har stadig nedjustert mengdene, så det blir jo spennende om vi får noe i det hele tatt ;)

    Ha en deilig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Ja, og så er der rigtig mange frøkapsler - jeg er kun usikker på om de er blevet ordentligt polinerede - vi havde (og har) dårligt med humler og bier.
      Håber du får regn det kommer jo sydfra så fjeldene står ikke i vejen:)

      En dejlig dag til dig med!

      Slet
  3. Hej Carsten, hvor har du mange spændende frø. Og hvor er de smukke de billeder du har taget. Jeg har også frø på en af mine pæoner, kan jeg se.
    Rigtig god regnvejrsdag herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda

      du må da prøve at så dine pæonfrø - ellers dumper de bare ned og laver små pæoner lidt som de hasr lyst:)

      Nu skinner solen lidt her:)

      Så en dejlig dag til dig med!

      Slet
  4. Herligt med en regnvejrsdag. Jeg går og venter på, at vi kommer ind i august, så jeg kan så en rød kløver og cikorie. Så skulle de blomstre allerede til næste år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Vi har fået 6mm tror det er ret lidt sammenlignet med resten af labdet!
      Sensommersåning er undervurderet - mange frø er beregnet til det!

      Ha en dejlig dag

      Slet
  5. Kære Karsten Det er jo et dejligt foråd af frø, der er på vej. Det er så sikkert som penge i banken. ;-) Hav en dejlig aften. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej tina

      Ja det ser godt ud - det er svært at bevare pessimismen:)

      Tak i lige måde!

      Slet
  6. Hej Karsten!
    Ovädret som de lovade har jag inte sett till, däremot regn, både igår och idag, men inga stora mängder. Bilderna på fröerna och frökapslarna är fina. Är imponerad av att man lyckas med att så Pioner från frön. Får jag frön på mina Pioner, skall jag göra ett försök.
    Ha det fint!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika

      Nej oväder skulle jag inte heller kalla det vi haft - ock 12mm det var inte mycket det -

      Pionfrön ska ha kyla för at spira - man kan så på hösten:)

      Ha det fint du med!

      Slet
  7. Wow! Er du alt i gang med frø fra plantene dine? Her i Trondheim har det vært en litt kald sommer, mellom 9-12 grader. Så det har gått veldig seint i hagen min. Jeg satser på en varm høst:) Og tror plantene/frøene blir sterke.
    Du har en veldig fin blogg, og en flott hage. Og så setter jeg så stor pris på at du har kunnskap om navn! Så bra!
    Hilsen Kathrine:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Kathrine

      Her er vi også en 3 uger bagud - for de fleste planter - nogen har ikke ladet sig mærke med det kølige vejr, de har et inder ur:)

      Super du synes om bloggen - og her i haveblogverdenen hjælper vi jo hinanden:)

      Ha en dejlig ny uge

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...