søndag den 30. marts 2014

April view



Det er en af dem der springer senest ud, og da de navngav den nede i Holland gav de den derfor navnet "April View".

Det er også en af de mindste, så jeg har seriøst været nede og kravle, for at få billeder:

Her fra igår aftes ret sent - da jeg opdagede den:




Og nu idag i den matte sol:




Det er Crocus kosaninii "April View".

Blomsten er kun 7cm høj, en lille sød, delikat og nuttet sag!

Og en dejlig overraskelse denne weekend, jeg havde først forventet den engang godt inde i april - men meget kommer jo før tiden i år!



Også dette i luften:



Her er det traner der er ved at finde sin kileform igen, efter de har kredset i noget opvind ved kysten.
Måske er et par på vej op til en sø ved huset i Värmland?


14 kommentarer:

  1. Hvor er den fin.. sådan en sen krokus kunne måske være godt, måske man skulle ønske sig sådan nogen :)
    Fugletræk er bare noget specielt at se,.. gad vide hvordan det går med blomsterne deroppe i Sverige... og med elgsdyret ...
    God søndag :)
    Kh
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne

      Tror det var det jeg tænkte da jeg valgte den:)

      Ja Otto - han er jo blevet 1 år ældre - det er meget for en elg!

      En dejlig søndag til dig med!

      Slet
  2. Hvor er den fin og sart. Og et fint navn, som jo passer perfekt.
    Ville gerne have set den traneflok.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla

      Ja netop - og totalt lille!
      Der var flere flokke tror de flyver langs kysten for at få den rigtige vind.

      Ha en dejlig mandag:)

      Slet
  3. En delikat lille sag, den krokus. Sjovt som solen forandrer farven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Ja fin og lækker - belysningen var en helt anden i solen.
      Begge typer billeder har sine fortrin.

      Ha en dejlig mandag

      Slet
  4. Hej Karsten
    Sikken en fin lille sag, flot både i sol og skygge.
    Tranerne har jeg sjovt nok lige hørt om på fb, en ven der havde også set dem, men ingen billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Ja det synes jeg også.
      Tranerne var heller ikke lette at fotografere. det er et udsnit af mit foto.

      Ha en dejlig mandag

      Slet
  5. Søt liten krokus! Den var ny for meg.
    Har hørt at noen har sett grågåsen på vei nordover, men jeg har ikke sett den selv.
    Her fortsetter finværet. Ikke fullt så varmt, men fint likevel.
    Ha en fin våruke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Mariann

      Den var også ny for mig:)
      Tror at grågåsen har forladt os hernede -
      tranerne trækker nok op gennem Sverige.

      Ha en dejlig aften

      Slet
  6. Ja det var en kjempesøt krokus! Ikke bare meg som kryper rundt i hagen til alle døgnets tider?! Godt å se :-)) Her er de første trekkene med gjess observert på vei nordover. Herlig! Ha en deilig mandag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Fru Ranten
      ja ikke? - den faldt jeg også for! - bogstaveligt:)
      Tror at fuglene benytter sig af det milde vejr og tar nordpå tidligere.

      En dejlig mandag til dig med

      Slet
  7. Hej Karsten

    Så søt den er! Ja, alt er så tidlig i år. Det er til å bli helt sjokkert over alt som kommer så tidlig.
    Her blomstrer det vi kaller hvitveis / hvite anemoner? nå og det er super tidlig :-) Anemone nemorosa heter de på latin.

    Ha en deilig aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Ja det er fantastiskt - jeg havde regnet med den i starten af maj...
      Hvitveis er vitsippor på svensk og hvide anemoner eller skovanemoner på dansk ja.
      Det må være de sidste ugers ekstemt vedholdende varme der har gjort det:)
      Og det gør ikke noget!

      Ha en dejlig aften du med

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...