fredag den 28. marts 2014

2 tulipaner



Dagens første tulipan er ny for mig:

Tulipa bifloriformis, præsenterer sig rigtig godt! 
De 3 yderste kronblade har den der lækre matgrønne yderside, det andet par har en elegant linie i midten.
Den kunne godt gå hen og blive en favorit!
Dette er den første blomst men der er 5 andre på vej på fra samme løg!


Tulipa polychroma er den botaniske tulipan jeg først fik.  Og den har delt og formeret sig flittigt, bortset altså fra forrige vinter, der kraftigt decimerede antallet - i år er den på vej frem igen.



Der var dejlig sol det meste af dagen - og imorgen bliver endnu bedre -

Du ønskes en dejlig weekend/helg!


22 kommentarer:

  1. Kære Karsten

    Meget flotte og detaljerede billeder. Her har solen desværre ikke vist sig i dag. Det er også ok, hvis den bare kommer frem i morgen ;-)
    Nu hvor du viser billeder af de to tulipaner, kommer jeg helt i tvivl om, hvad der er for nogen, jeg har i haven. Jeg må vist bare vente til de kommer frem. Lige nu tror jeg mest at de ligner din tulipa polychroma.
    Ha' en god weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laleh

      Der er rigtig mange forskellige af de små botaniske tulipaner der er hvide og så har noget mere eller mindre gult i midten.
      Men du viser dem jo bare når de kommer - så mon ikke der er nogen der kender dem?

      Ha en dejlig aften!

      Slet
  2. Flotte tulipaner :-)) Den øverste tror jeg kanskje ikke jeg, men da må den jo helt klart på ønskelisten?! Her har vi hatt vårens varmeste dag så langt :-)) Ha en deilig aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Fru Ranten

      Ja, den var også ny for mig - Tulipa turkestanica siges at være en selektion af denne.

      her har vi også et par lune dage - men stadig med mulighed for let nattefrost. Men forløbigt går det jo uden problemer:)

      En dejlig aften til dig med

      Slet
  3. Dejlige solskinsbilleder :-)

    Tulipa bifloriformis kommer på min ønskeliste, hvor er den smuk!

    God weekend Karsten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte

      Bifloriformis er rigtig lækker ja, går man udenfor det vante, finder man ofte de ukendte perler:)

      en dejlig weekend til dig med

      Slet
  4. Hej Karsten

    Ditt første bilde er utrolig vakkert! Det var en flott tulipan. Her var det 12 grader i dag og det var så deilig. Håper det blir like fint i morgen.

    Ha en deilig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit

      ja ikke:) er selv blevet begejstret!

      Imorgen bliver endnu bedre her - mon ikke også hos dig?

      En dejlig aften til dig med

      Slet
  5. Lækre billeder du har frembragt. Begge tulipaner er smukke, men jeg er enig med de andre kommentarer i, at den første er helt speciel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Den er fra efterårets sending fra Juris Egle - jeg har fået meget godt derfra!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  6. De er rigtig fine de små elegante tulipaner, det første billede du viser er fornemt. Dejlig intro til tulipan have sæsonen. Det sidste billede er altså super skønt. God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina

      Ja ikke? - De små botaniske tulipaner er rigtig fine!

      Det glæder mig at du kunne lide billederne.

      En dejlig weekend til dig med

      Slet
  7. Hej Karsten
    Ja det var flotte tulipaner og smukke billeder. Nå I har haft solskin hele dagen derovre østpå, vi håber, vi får lidt mere i morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Det blev en super havedag, og idag ser da bare godt ud allerede - i hele landet:)

      Ha en dejlig dag

      Slet
  8. Nydelige tulipaner! Den første var spesielt lekker.
    Nå har vi virkelig fint vær her også. Deilig!
    Ha en flott helg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mariann

      Bifloriformis må være favoritten:)
      tror hele norden har supervejr! Det er det bare at benytte sig af!

      En dejlig helg til dig med!

      Slet
  9. Hej Karsten
    Fine fotos!! En spændende tulipan (bifloriformis)med mange varianter,Janis i Letland har samlet mange forskellige ind af disse ,der findes en meget lav type som er rimelig flot.
    Ha en god dag:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jan

      Min leverandør -Juris Egle- har også en del forskellige - de er vist gode venner Janis og Juris:)
      De små tulipaner kunne nemt gå hen og blive et samlerobjekt!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  10. lækre billeder og virkelig fin lille tulipan, jeg kan godt forstå du bliver fan :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne

      Ja ikke! idag var den om muligt blevet endnu flottere:)

      Ha en dejlig aften

      Slet
  11. Hej Karsten
    Fine billeder du har taget af dine små tulipaner - jeg har haft rigtig mange Tulipa polychroma, men de har godt nok ikke formeret sig her hos mig øv øv øv.
    God weekend.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita

      Ja polychroma har da også drillet lidt de blev kraftigt desimeret forrige vinter men er nu klart på vej tilbage.
      Det gør ikke noget:)

      En dejlig weekend til dig med

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...