tirsdag den 30. oktober 2012

Afsted til vinteren

Så går det til Sverige igen, og denne gang bliver det noget andet end sidst.
De har lovet -15 inat, sidst jeg var der havde jeg kun en enkelt nat med frost, og det meste var grønt:
Nu ser det i bedste fald nok mere ud som dette:
Smukt ikke?
Uha har lige snakket med Viveca, der ligger en 10cm sne hos hende, så der ligger nok mere hos mig, hun sendte mig dette billede:

Og hos Claudia ligger der endnu mere:
Ja sne på volvoen - man skulle tro det var vinter;-)
Jeg ændrede lige titel på dette nedslag.



Det er ellers planen at jeg skal fælde en masse træer.
Den tidlige hårde frost, har den gode effekt, at træerne er så tørre, som de kan blive. De skal ikke risikere at sprænges når vandet fryser til is, så selv om det stadig er hårdt arbejde, bliver  de meget lettere at håndtere.
Jeg havde håbet på frost på barmark, så blir jorden så dejligt hård. Nu risikerer jeg våd blød smattet jord under den isolerende sne, så jeg håber det hele regner væk før nattens klare vejr. 

6 kommentarer:

  1. Gode billeder.
    Brrrrr det ser koldt ud.
    God tur.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  2. Ja det ser koldt ud, jeg er ikke misundelig! Men smukt er det da.

    SvarSlet
  3. Smukke billeder.
    Behold bare Kong Vinters hvide dyne i det svenske.
    God tur i det smukke land.

    SvarSlet
  4. Sne eller ej - jeg elsker landet, dets plads, "iltoverskud" og storhed!

    Er afhængig af den ro man finder i krop og sjæl, så selvom det ser jätte koldt ud på dine smukke fotos, sukker jeg misundeligt!

    Men venlig hilsen
    Katinka Raabymagle

    SvarSlet
  5. God tur op i sneen og god arbejdslyst. Håber for dig, at det ser ud som på de første billeder. Hvor er det smukt.

    SvarSlet
  6. tak til alle - det er koldt selvom det nu er tø +3 og sneen smelter- men blæsten gør at det føles koldere end -5 og klar sol.

    jeg forsøger at lave et nedslag en anden dag - forbindelsen er for dårlig til at uploade billeder.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...