onsdag den 3. oktober 2012

John Lykkegaard

der har idag været stor trafik på min blog - folk har søgt efter John Lykkegaard. Og er havnet på min blog.

Jeg forstår at John døde igår.
Han blev kun 57 år gammel.

John Lykkegaard er en international legende for os med interesserer for liljer. Vi er mange der har liljer, hvor frøene stammede fra hans banebrydende krydsningsarbejde.
4n L.henryi x L.candidum - John Lykkegaard 2003
John tog selv til Kina, og tog initiativ til at hjemtage mange spændende liljer, Lilium rosthornii er et godt eksempel. 
Lilium rosthornii med det eftertragtede "Black Heart"
De kontakter han skabte i Kina, har vi alle gavn af idag.

Her er en link til hans billeder på flickr.



Æret være hans minde.





10 kommentarer:

  1. Smukke liljer, trist med så tidlig en død.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, meget trist. Det er sjældent at møde nogen der er så fokuserede og vidende på et område.

      Slet
  2. Meget trist at John L. skulle forlade os nu,jeg har selv adskillige gange nydt godt af hans gastfrihed og fortaellelyst naar jeg besogte ham i Haslev, altid var det et imponerende skue i have samt drivhus med alle hans fantastiske kryds.han har envidere vaeret med til at oversaette boger mm, og i NALS var han en meget anderkendt person.
    Vi vil huske ham som et godt menneske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er så heldig at flere af John´s kryds ser ud til at ville blomstre for mig næste år.

      Slet
  3. Flotte liljebilleder du har viser, men en meget trist nyhed.
    God aften !
    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita

      Ja - en trist anledning - men lad os glæde os over John´s fantastiske indsats.

      mvh

      Karsten

      Slet
  4. Tak for de mange pæne ord om min bror. Det var et chok for familien at han forlod os så tidligt.
    M. V. hilsen
    Svend Lykkegaard
    København

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Svend
      Jeg er taknemmelig for at familien -i denne svære tid- påskønner mit initiativ.
      På bloggens log kan jeg se hvor stor en søgning der er efter informationer om John.

      Med venlig hilsen

      Karsten

      Slet
  5. Hej alle sammen
    Ja det var meget trist at han forsvandt i en så ung en alder. Han havde en masse frø som jeg har sendt til 57 forskellige steder på hele kloden. Der er en masse liljeforeninger der har fået en masse samt private personer i Iran , Rusland , Australien , New Zealand ,Letland og mange flere lande. Han var gavmild med hans frø og det var helt i hans ånd at frøene blev spredt ud over hele kloden. Jeg har fået mange af hans liljer og de bedste bliver nu opformeret. Alle er velkommen til at se dem til sommer.
    Mvh Ole G. Larsen
    Grenaa
    mail@lilies.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ole
      Tak Ole for den store indsats du har gjort med at fordele John´s frø, jeg fik jo selv:-)
      Hvis der vbliver mulighed vil jeg da gerne lægge vejen forbi en gang til sommer, tak for det venlige tilbud.
      Med venlig hilsen
      Karsten

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...