lørdag den 3. november 2012

Det er tø nu, de sydlige vinde giver plusgrader også om natten.
Jeg fik taget en del billeder før fronten fejede kulden væk.
Her er en forfrossen solhat "Green jewel", den lykkedes ikke med at lave en eneste rigtig blomstring i år.
Og nu:
Selv efter turen i dybfryseren, ser den ud som om den bare kunne vokse videre, men -12c er der ikke meget grønt der kan overleve, selvom det skulle blive nok så lunt. Sneen er væk, frost er der kun en 10cm nede i jorden, så det mudrer vildt ovenpå og vejene er ikke spændende.
Bladene er blæst af løvtræerne, der er lidt gyldne nåle tilbage på de enkelte fjerne lærketræer, det er  alt.

Og vinteren, den skal nok komme.

4 kommentarer:

  1. Superflot foto af den solhat efter optøning, og tillige malerisk landskab :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jan
      Ja den så flot ud lige efter frosten - nu er den unægtelig mere slatten.
      Landskabs billedet tog jeg egentlig med fordi det er samme vinkel, som på mit forrige indlæg.

      Slet
  2. Så koldt har vi det heldigvis ikke her. Green Jewel er meget fotogen, min er først ved at være frøklar nu. Dejlig udsigt over søen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Ja Green Jewel er flot - og vistnok den eneste helt grønne, Green Envy mister det grønne efterudspring.

      Ja, her er mange flotte udsigter - jeg laver nok et nedslag om det senere.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...