onsdag den 13. juni 2012

Det blir den hvide

Indimellem må man tage nogle drastiske beslutninger - mit eksperiment er slut - De lever for længe. Så ja, det blir den hvide. 
Alt alt for mange digitalis er 3 årige. så mit eksperiment "Digitalis og digitalis" - med at have lilla det ene år og hvide det næste, det dur ikke, det kan ikke lade sig gøre. eller rettere ikke som jeg har gjort det. 
Jeg vil satse på en af farverne - og det bliver så den hvide.
Den synes jeg er den fineste, ren og enkel - faktisk smuk.
Her er lige en lilla til sammenligning.
Jeg har som planlagt netop mange af de lilla i år, nok en 70%, de får da lov at blomstre med bliver hevet op inden de får smidt deres frø.
Næ hov, det må jeg hellere gøre - før de får bestøvet for mange hvide.

6 kommentarer:

  1. Jeg har også den hvide digitalis som favorit og er hurtig til at fjerne alt der er det mindste lyserødt, så jeg håber at de bliver færre og færre.
    Jeg har ikke fået sået digitalis i min børnhave sidste år, så jeg har suppleret med 2 nye hvide planter fra planteskolen - så kommer der også "nyt blod" i bestanden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Berit
      Ja, det var måske en god idé. Tror nu jeg har vildt mange hvide på vej til næste år. Min bedste hvide fra sidste år har virkelig fået unger.

      Slet
  2. Jeg er faldet i tønden med fesengult i år! Og har fået mig en fantastisk bleggul digitalis. Det vil være et smukt supplement til den rent hvide. Se her...

    http://www.alltomtradgard.se/forum/view-thread.xml?thread_id=808745&forum_id=13&offset=22380&view=

    Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Jeg har faktiskt ledt efter en bleggrøn digitalis, uden held - gult er ikke lige mig - ihvertfald i år - men smag kan jo ændre sig;-)

      Slet
  3. Gode billeder.
    Hvis det kan lykkes for dig kun at have hvide degitalis, så tror jeg forkert. Jeg er nemlig af den opfattelse at degitalis skifter farve.
    Ønsker dig held og lykke med forsøget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. dejligt du synes om billederne -Digitalis er enormt varierende , men jeg er ret sikker på at hvis jeg konsekvent kun avler på de hvide vil jeg få en klar overvægt af disse - med måske enkelte "fejlfarver" ;-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...