lørdag den 16. juni 2012

Fugleunger i det grønne


På denne årstid i det svenske er det hele totalt grønt. 
Og foran huset ligner det jo ikke just en græsplæne - endnu. Det giver sved på panden, men en dag efter ser det sådan ud. Så kan man gå tørskoet og i fred for hugorme.
Jo, jeg nåede det næsten før regnen. 
Og også at rense mit gamle første bed, indtil jeg opdagede dette:
Reden er fuld af fugleunger der putter sig, Jeg har jo nærmest fået dem frilagt, så det er bare at håbe at ræven eller ulven kan lade dem være.
Jeg ved ikke om det var lyden af mit kamera der fik dem til at tro der var mad?
Nede ved min sø er det andre fugle der har fundet sammen.
Sangsvaner (Cygnus cygnus) - tror jeg det er - eller er det pibesvaner?

2 kommentarer:

  1. Ja pen er de ikke, men veldig søte :) Ikke noe å si på appetitten ser jeg :) Det hender vi ser svaner på fjorden utenfor her, men det er skjeldten og så og si eksklusivt :) God helg!

    SvarSlet
  2. Nej fugleunger er ikke det smukkeste. Så er jeg mere glad for svanerne, det er første gang de yngler netop her. Normalt trækker de vist længere nordpå.

    God helg til dig med

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...