søndag den 11. september 2016

Nye i pastel




Det er da lidt morsomt at der er en del roser jeg endnu ikke har vist!
Idag er der 2 helt nye med!
Men lad os begynde med en nyklassiker:



Du har selvfølgelig genkendt "Sweet Pretty" / "Astronomia" -Alain Meilland 2006- i skygge og i sol - hvilken version kan du bedst lide?


"Dainty Bess" - E.B. Archer 1925- ser egentlig ok ud her i sit begyndende forfald.

Og så til en jeg ikke tror jeg har vist før:'
"Clair Matin"  -Marie-Louise Meilland 1960- Flot dobbelt sund sag som jeg ikke tror er så udbredt her i Norden?

"Leander" -David Austin 1982- sund og med dette moderne pjuskede look. Den tror jeg heller ikke jeg har vist før?

Men næste er en kending:
"Marc Chagall" -Georges Delbard 2013/2014- lidt påvirket af den småregn vi fik midt i ugen. Men ellers bestemt ret pastel-agtig.

Men se så lige her:
En anden gren med helt hvide blomster - en sport? Jeg tror egentlig det bare er de ydre omstændigheder der leger lidt.

Løvet er blevet ældre, og noget ser lidt træt ud. 

Og sådan er det jo - jeg er også selv lidt træt nu - og ønsker bare alle en super ny uge!




10 kommentarer:

  1. God morgen Karsten

    Lekre pastellroser du viser! Sweet Pretty gjenkjente jeg ja, men ikke Dainty Bess. Har liksom ikke blitt like kjent med den enda. De er begge to meget vakre, og Leander har jeg hatt selv en gang. Roser blir fort stygge av regn ja, for da får de flekker på blomsten med en gang.
    Jeg liker så godt disse pastellrosene, for de er helt i "min" fargeskala ;)

    Ha en deilig ny uke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Marit

      Ja, tænkte jo nok det var noget for dig - denne farveskala :)
      Jeg synes der er nogen roser der klare regn bedre end andre, men de fyldte har selvfølgelig ikke godt af at drukne.
      Men her lover de klar sol indtil næste helg... :)

      Ha en dejlig ny uge du med

      Slet
  2. Nyyyydelig! Og den lekre Sweet Pretty med de flotte "øyevipper" er flott i både sol og skygge....
    Ønsker deg ei fin ny uke :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Mariann
      Ja ikke! Sweet Pretty begejstrer!

      En fin ny uge til dig med!

      Slet
  3. Det er en sand fornøjelse, at roserne diverterer os med sådan en fin genblomstring. I dag kan jeg for første gang se tegn på tørke i haven, men roserne er ikke dem, der først reagerer på det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Ja det må man sige, Det er bare at være glad- Men du har ret vi kan ikke få det hele - her er det også tørt, men solen er lavere så fordampningen fra bladene er mindre.

      Ha en dejlig ny uge

      Slet
  4. Hej Karsten, hold op hvor du disker op med nogle lækkerier. Min lille Sweet Pretty er desværre draget til de evige rosenmarken. Men jeg kan da se at jeg nok bliver nød til at få fat i en anden. Marc Chagall er da lidt af en lækker sag, både med og uden pletter.
    Rigtig god uge til dig :o)
    Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Linda

      Sikken noget - Min Sweet Pretty var nok ikke så overbevisende i sin første blomstring, men nu har den kommet med et ordentligt nyskud som ser rigtigt og sundt ud:)
      Sådan synes jeg mange af de nyplanterede har haft det i år - jeg overvejer ved andre 1 årsroser at fjerne de første små blomsterknopper der i maj måned, og lade energien gå til selve planten i første omgang.

      Ha en dejlig tirsdag

      Slet
  5. Hei! Her var mange lekre farver på rosene. Glemte at sige at jeg likte ditt japanske peonnavn:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Ingvill

      Det navn er jeg selv ret glad for:)

      Ha en dejlig aften

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...