onsdag den 12. november 2014

Nyvækst



Gråt og mildt er det. Sol ville jeg da hellere have haft, sådan skulle det ikke være. 
Nej gråt, næsten dunkelt er det. Klar frost og sol må jeg tænke mig til. 

Men derude i naturen er der selvfølgelig noget der benytter sig af dette:
En festlig lille fyr, aner ikke hvad det kan være for svamp, men han er nok ikke spiselig!
Her en mere almindelig:

Stille og sort, min sø er fyldt med små aborrer og enkelte gedder.
Til gengæld er internettet helt nede og vende - de våde træer gør det besværligt at få hul igennem.

Hepatica nobilis, den blå anemone:
De røde blade har fået lidt frost. Og den benytter sig af det milde vejr til at lave en serie nye blade. 

Friske grønne pletter i skovbunden. 

Blomsten må vente til det tidlige forår.

8 kommentarer:

  1. Hej Karsten Smukke billeder du viser af naturens vidundere.
    Sjov lille mand.................men din sø er da bare underskøn.
    Ja !!! vi må vente til foråret med nye blomster.................men vi må da gerne savne nogle af de gode ting.
    Godaften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette

      søen har jeg siddet mange timer ved - men jo mest når det er varmere:)

      Ha en dejlig dag

      Slet
  2. Hej Karsten
    Her er lige så gråt og mørkt, så du går ikke glip af noget. Det er derfor vi ikke skal blive ved med det milde vejr, nej høj klar himmel og sol, det dur, så dør nogen af alle plagerne forhåbentlig også. Godt du har din smukke sø, det liver billederne lidt op, de grønne skud er også skønne.
    Det er værre med internettet, øv hvor ærgerligt at det ikke dur.
    Hyg dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Uha det lyder ikke spændende nej - så er der nok lidt mere variation her - idag blæser det faktiskt:)
      Og hvad er det jeg synes at ane huller i skydækket i det fjerne?

      Det grønne var en uventet bonus!

      Tak i lige måde

      Slet
  3. Hej Karsten
    Det er så vakkert med sjøen som ligger der så stille og mørk! Det ble ikke noe av kulden som var meldt, men det hadde vært deilig med høy himmel og klart vær. Her har det snart regnet over en måned. Grått og trist! Koselig å se blåveisblader på denne tiden! Jeg fikk i forrige uke en mms ( bilde melding) av en blomstrende blåveis fra en dame som bor rett i nærheten. Hun hadde funnet den i hagen sin :)
    Det virker ikke som det blir vinter med det første...

    Ha en deilig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Nej den kulde er tydeligvis aflyst - prognoserne nu er uden nogen frost heroppe - det er helt unikt.
      Blomstende blåveis - jeg må ud og se efter - det ville da være fantastiskt!

      En dejlig dag til dig:)

      Slet
  4. Den lille gule dims ser bestemt ikke ud som noget, man skal spise. Jeg mener også at have set tendenser til, at hepatica er begyndt at røre på sig.Flotte billeder på trods af det grå vejr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Den lille gule fyr fik lov at værei fred - til gengæld fandt jeg også kantareller - den spiser jeg gerne!
      Jeg var ude igår for at lede efter blomsteranlæg - men fandt ingen. Tror bare det er en serie efterårsblade de lige har forsøgt sig med nu hvor chancen er der.

      Ha en dejlig dag

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...