onsdag den 26. november 2014

Efter gårsdagens sol



Væk var mørket, Væk var det dunkle, borte var dagenes konstante skumring. igår fik vi solen!

Dejligt velgørende, bort med forceret julestemning og november tristesse: Haven kan lidt endnu!
Her er det silhuetten af gyldenris i den rene klare sol.

Og dagens bær - de smagte faktisk rigtig godt!


Og min første rose "Summer Song" med solens lys gennem de sunde blade!

Det var en oplagt mulighed til havearbejde, og et par billeder tog jeg mig også tid til at få i kassen

Nej sådan en dag er det svært at bevare pessimismen - og der er energi til meget nu, batterierne er ladet op! 

Også til at klare julemåneden tror jeg!


20 kommentarer:

  1. Det hjalp bestemt gevaldigt på energiniveauet. Også i dag havde vi klart vejr, selvom solen kun var fremme kort tid. Har du for resten kigget til dine itohhybrider for nyligt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Her var det nok mere vekslende, men et enkelt solglimt kom der - mindst:)
      Joda - Itoh-hybriderne står med store knopper, det er nok det du tænker på.
      2 af dem skød fra stænglen i år - og det jeg ser nu lover godt fior næste år - men meget kan ske endnu, marts kan drille!

      ha en dejlig aften!

      Slet
    2. Det var præcis de nye skud, jeg tænkte på. med lidt topdressing klarer de sig sikkert fint gebnnem vinteren.

      Slet
    3. Dette forår tror jeg, det var marts relative kulde sammen med solen, der dræbte knopperne på dem der ikke klarede sig - Det var markant at alle de hybridder der fik levedygtige skud fra stænglen var mørke P. delavayi hybridder, ikke de egentlige lysere ITOH sager, altså dem med mere gult, fra nok: Paeonia suffruticosa var. lutea.

      Det bliver spændende at følge!

      Slet
  2. Ja det er godt, når solen kommer på besøg, om også det er for en kortere bemærkning, så hjælper det meget. Du fik også fine solbilleder i kassen, min Summersong vil ikke mere i år.
    Ja mon ikke vi kan klare julemåneden nu, vi kan da prøve :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Det var som om det var et vejrskifte, idag var der vist også huller, og til weekenden snakker de om nattefrost?

      Summer song har egentlig ikke haft et vildt godt år hos mig, jeg vandede jo ikke. først efter en skylle, der engang i november, tog den revance!

      Nu kan vi da klare hvadsomhelt!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  3. Det var skønt med solskinnet! Ville have ønsket jeg kunne have kommet i haven men ak det er desværre mørkt når jeg kan tage hjem fra arbejde. Men man bliver alligevel i bedre humør. ;-) som altid dejlige billeder, jeg har også en enkel Summersong i blomst. Hvad er det dog med dig og jul? :-) kan forstå du ikke er juletosse som mig. Jeg startede lidt tidligere i år, da jeg skulle holde julemarked i weekenden. Hav en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina

      Jeg tog før fri fra arbejdet og fik et par timer i solen - dejligt!
      Jamen Tina, jeg er skam rigtig glad for jul, - juleaften og juledagene, der er det jul det gælder:)

      En dejlig aften til dig med!

      Slet
  4. Hele to dage med sol så kan vi lidt igen selv om de fleste lyse timer er brugt på arbejdet. Også i dag har vi set solen her :-) Tænk sig at plukke bær her sidst i november.
    Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne

      Ja også her lover de vekslende idag - tror vi har lagt det grå bag os!
      Ja og så smagte hindbærene endda godt - ikke helt så søde men med ren kraftig smag!

      Ha en dejlig dag

      Slet
  5. Hej Karsten

    Ja, har vært veldig savnet lenge, og det er så deilig å se den når den endelig kommer. Vakkre bilder! Vi trenger påfyll av energi i denne mørketiden, så jeg håper vi får se mer til den fremover.
    Ha en deilig torsdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Ja det var en fornøjelse. sol, ingen vind og plus grader:)
      Og energien ja den er klart på vej op!

      En dejlig torsdag til dig med

      Slet
  6. Hej Karsten.Smukke billeder fra din hånd...................og her har vejret også vist sig fra sin bedste side.
    Dejligt lige at få ordnet det sidste i haven.
    Men en tur til hovedstaden er det også blevet til i det skønne vejr.
    God dag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette

      Det er da bare dejligt med sådan en fin lille mulighed - og godt den blev udnyttet!

      Ha en dejlig dag du med!

      Slet
  7. Hej Karsten
    Ja, sol gør underværker - også på humøret!
    Gyldenris frøstande er bare så smukke. Har dem ikke selv men nyder dem på en af mine ruter i skoven med hundene.
    Og så er du heldig at have hindbær endnu! Tror jeg fik den sidste for et par dage siden.
    Det er bare skønt du har fået roser i haven.
    God solskinsdag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose

      Ja disse frøstande gør at man bærer over med dem på de andre årstider;)

      Det er efterårssorten af hindbær - men mon ikke det også er den du har?

      Ja lidt roser er der da kommet - jeg glæder mig til at se blomsterne rigtigt næste år!

      Ta k tak og ha du en dejlig aften

      Slet
  8. Jo, det er efterårs typen. Jeg er så heldig at en veninde gav mig et blandet bundt sidste år både af de tidlige og sene bær.

    SvarSlet
    Svar
    1. Super, det er bare godt med gode havevenner!

      Slet
  9. Det skal så lite til - litt sol, så er vi ovenpå igjen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Villrose

      Ja netop, nu kan vi lidt igen:)

      Ha en dejlig Helg!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...