tirsdag den 8. oktober 2013

Af og på med toppen



Det vælter ind med nyt, nu ligger der igen postpapirer, så jeg må hen og hente en ny sending, der ligger og venter på posthuset, når de nu engang får åbnet. 

I disse dage, går al min ledige tid, med at få det hele i jorden. 

Her på hjørnet, har jeg lige vippet en ordentlig pude af Stenbræk -Saxifraga paniculata-  ned på fliserne. Ja, lidt ligesom et låg!  Sådan at der lige bliver plads til lidt løg:

Det er Tulipanen: "Temples favourite" der får denne markante placering, den siges selv at være ganske impossant og unik, med sine enorme blomster og 80cm højde.

Plantetæppet ligger stadig og hygger sig ude på fliserne.

Tilbage med jorden først:

Og bundbækket kan så vippes op tilbage igen.

Efter vanding ser det helt ok ud, synes jeg:

Ja, hvis man ikke lige vidste det - men jeg fik god plads til 12 løg hernede.

Nu er det løgenes tur, de har over ½ år til at vise hvad de kan, og mase sig gennem den filtrede stenbræk. 



12 kommentarer:

  1. Smart idé ! Jeg står altid forvirret med løgposerne i hånden og søger febrilsk efter et sted med ledig jord.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej UIla

      Ja på denne måde bliver der hurtigt meget mere ledig jord:) Men jeg tror også det kan risikere at blive flot?

      Ha en dejlig dag

      Slet
  2. Ja det var smart, det må man sige. Håber du bliver glad for dine røde tulipaner :) :)
    Fortsat god plantning, jeg venter spændt på dit næste nedslag, hvad mon du har fået denne gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      De er vist ikke helt røde - der er også lidt pink og orange i dem;) Tror godt du kunne have været med;)

      Det er fra Holland det der ligger og venter - så har selv en anelse - de er så tjekkede de Hollændere.

      Ha en dejlig dag!

      Slet
  3. Jeg gleder meg til neste vår for å se hva som dukker opp hos deg da! Det er alltid spennende med løknedlegging, og da vet en jo at en har mye å glede seg til neste år. Bedet sitt ser riktig fint ut.

    Ha en deilig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Ja det bliver spændende - også om farven er ren rød som Lisbeth antyder, eller om den er mere som på billederne;)
      er selv ret glad for mit stenbed, og næste år bliver første med så høje planter i det også.

      En dejlig dag til dig med!

      Slet
  4. God ide`. Det skal nok blive flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Aase

      Tak tak - bliver spændende at se ja!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  5. Vi brettet tilside et godt stykke plen ett år for å sette krokusløk, omtrent som deg. Året etter hadde vi helt glemt alle krokusen og vi lurte fælt når plenen plutselig begynte å heve seg over et større område : ) Det kaller jeg voksekraft! Ha en deilig aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Fru Ranten

      Uha nej det håber jeg ikke sker - at tulipanerne løfter Stenbrækken med sig op som en slags hat - jeg satser på de kan lirke sig igennem!

      En dejlig aften til dig med!

      Slet
  6. Det var da en genial idé sådan at vippe planter tilside, for at få mere plads. Det er noteret og det vil jeg da også forsøge mig udi. Det bliver garanteret flot til foråret!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente

      Jeg er også spændt på at se resultatet - det bliver nok først til maj,
      Dejligt du kunne bruge ideen!

      Ha en dejlig dag

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...