søndag den 13. oktober 2013

Før regnen - nu med frø opdatering




Vi trænger jo til det!
Og udenfor styrter det ned, ikke bare et par mm.
Nej, forløbigt 12mm på under en time, det er super godt.

Og ham her, jeg tror han nyder det:
Tror han leder efter et sted at være nu hvor vinteren kommer. 
Men stenene er nok ikke velegnede, de bliver for kolde.

Opdatering kl 21:
Er det en frø eller en tudse? Nogen har kaldt ham en tudse, så jeg måtte da ligeundersøge det!
Jeg er temmelig sikker på at det er: Rana temporaria -butsnudet frø. 
Lad mig høre hvis det ikke stemmer.

Regnen er også godt for alle de løg jeg har fået sat, det er bedre end at gå og sjatvande.

Og lidt blomster fik jeg også billeder af:
Min Scabiosa/Knautia sag. Hver enkelt blomst i kurven er så fin.

Og min purpur Solhat -Echinacea- "Rubinstern" er ved at lave en ny lille blomst - fantastiskt!:

Og det fosser stadig ned - Nu ser jeg DMI advarer mod den kraftige regn.

Det lover godt! 



16 kommentarer:

  1. Ja vann må til : ) Her lider vi ingen mangel, men det gjør vi jo skjeldent.. Morsomt med frosk i hagen! Her har vi hatt strålende sol og deilig varmt vær hele helgen, og de så langt siste løkene har kommet i bakken : ) Ha en deilig aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Fru Ranten

      Ja Bergen og omegn er kendt for at være noget af et vandland! Godt i fik sol så løgene kom godt i bakken:)

      Du må også have en dejlig aften

      Slet
  2. Efterhånden er vi blevet velforsynet med regn, så jeg kunne godt tænke mig noget solskin igen. Mon den pindsvineagtige lille knop bliver til en hel solhat? Den kunne godt se lidt hæmmet ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Nej, regnen har ikke været ligeligt fordelt i år - imorgen får vi sol!
      Nja - med mindre vi får frost så bliver den da ved med at udvikle sig - altså solhatten- overvejede at skære den af - fordi den tager så meget kraft fra planten - Men "ribinstern" er ret robust!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  3. Dejligt med regn, jeg er ikke sikker på, at vi når de 12 mm, det kunne vi ellers nemt bruge. Sjovt jeg har den samme scabiose og stod i eftermiddags og tænkte på, at jeg skulle have taget billeder af den, det behøver jeg så ikke nu :) Sød lille tudse.
    Fortsat god våd aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Man kan da aldrig tage for mange billeder så det gør du da bare - kameraet skal da også trænes lidt selvom det er efterår!
      Jeg er slet overhovedet så bevandret i danske padder så jeg er usikker på om det er en frø eller en tudse, men flotte farver det havde den!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  4. Det er rigtig godt, når regnvejret kommer efter man har plantet. Vi kunne også godt bruge lidt.
    Flot fed tudse.

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Ulla

      Ja, det kunne ikke være bedre - jorden var let og tør da jeg satte det hele - og regnen klarer vandingen!
      Jeg begynder snart at tro min frø er en tudse:)

      Ha en dejlig aften

      Slet
  5. Hei Karsten
    Så godt at du får masse regn, for det er nok etterlengtet hos deg nå. Her fikk vi nesten 30 mm i denne uken, så jeg trenger ikke mer regn nå. Flott frosk du har i hagen din, og jeg håper den finner et godt sted å være i vinter.
    Ha en deilig aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      ja det var bare super godt med den regn!
      Ja min frø/tudse er allerede hoppet videre - som om han vidste hvad han ville!

      Ha en dejlig aften du med!

      Slet
  6. Hej Karsten
    Det er skønt at det regner, og bestemt også for padderne! Her er så tørt, så tørt. Jeg ser selv frøer og tudser forsvinde ned imellem stenene ved mit havebassin, og er lidt nervøs for dem af samme grund som dig. Den er så smuk, den lyse knautia. Jeg har sået dem, glemt hvor og siden ikke set skyggen af en blomst. Så dejligt at lige kunne nyde din :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose

      Ja min frø må have nydt det!
      Ja, den lyse knautia sag er en af årets overraskelser - fin og ren!

      Ha en dejlig aften!

      Slet
  7. Godt at regnet kan fordele seg litt og falle på dem som trenger det.
    Fin frosk! Buttsnutet frosk er den vanligste froskearten i Norge også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Mariann

      Ja nu var det vores tur, alletiders!

      Ja, frøen virkede ved godt humør og hoppede rundt:)

      Ha en dejlig dag

      Slet
  8. Ja så fik vi endelig regn her østpå.....og det var tiltrængt. I skumringen var jeg nede og checkke regnmåleren, og dér havde vi fået 15mm og det stod ned i stride strømme. Dejligt! Tænk at man kan blive så glad for regn!
    Tudse eller frø hmmm ingen hjælp fra mig, men den har en fin farve, og det har din lysegule knautia også. Jeg har som Rose sået frø også af den lysegule, men de kom desværre bare aldrig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente

      24mm kan jeg se vi fik totalt - det rækker fint for mig:)
      Ja, Knautiaen har ofte drillet - tror ikke alt frø man kan købe er lige spiringvillige? og farven passer jo heller ikke altid - denne skulle have været den "sorte".
      Men fin det er den:)

      Ha en dejlig dag

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...