onsdag den 21. juni 2017

Roser - mens vi er afsted



Det er vel ikke alle have bloggere der tager afsted idag, afsted til have-showet i København?

Og jeg regner tidligst med at blogge noget derfra en gang i morgen.

Så indtil da, må jeg nok hellere vise et par ægte roser, for haven herhjemme har på ingen måde stået stille!
"Alfred Sisley" -G. Delbard 1998- .

Ja, hvad skal man sige?
Det er som om nogen roser behøver år for at etablere sig, sådan har det været med denne, hos mig...

Og så er der denne imponerende Morden sag:
Morden "Snowbeauty" - Lynn M. Collicutt 1984- overrasker med at være helt dækket af de største hvide og glade blomster, mange er 20cm i diameter. Den stribede "Oh Wow" ved siden af, den har helt normal størrelse.

Nå, jeg må tjekke cyklen, der er et stykke vej til Valby.


20 kommentarer:

  1. Hej Karsten
    God tur til CPH - de skal nok blive hyggeligt at mødes med andre havebloggere, det er jo ikke det, du gør mest i.
    Du har ret i, at roser kræver et par år, før de rigtigt etablerer sig.
    Alfred Sisley er en flot rose.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Jamen det var det da, selvom det ikke var særlig mange bloggere jeg mødte!

      Jaikke? der er selvfølgelig forskel, men mange roser har det nok sådan!

      Alfred er et hit!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  2. Hei Karsten!
    Det var en imponerende hvit rose!
    Ha en fin sykkeltur:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Kathrine

      Ja den overraskede mig virkelig - sidste år blomstrede den kun med enkelte solister!

      Tak, dejlig motion!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  3. Hej Karsten

    Ja, det blir spennende å høre dine meninger!
    Flott rose, og jeg har i år kjøpt Mordens Blush som jeg klarte å ta livet av for et par år siden. De er jo normalt veldig herdige, men jeg hadde plantet mine hvor det var litt for mye leire.
    Den hvite din har jeg ikke sett her.'Alfred Sisley' ser godt ut, men den er litt for mye av det gode ut i fra min smak ;)
    God sykkeltur!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Jeg bliver stadig gladere for Mordens roser!
      Den hvide er fra Polen...
      Ja, jeg kan godt følge dig med Alfred, men jeg blev nu alligevel begejstret:)

      Tak, og ha en dejlig aften

      Slet
  4. Alfred Sisley er da bare for lækker - du må gerne forkæle os med mange flere billeder af den.
    Er spændt på at høre din (kritiske) mening om CPH - og fik du mødt nogle af de andre havebloggere ??
    Ha' en dejlig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla

      Ja Alfred er bare et hit!
      Nu må jeg først se på alle de billeder jeg tog, så kommer der et nedslag!
      Jeg mødte en 4-5 stk det var rigtig hyggeligt!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  5. Hej Karsten. Sikke en velkomst at få hjemme i DK :-). Ser frem til at høre om CPH garden fra alle jer, der besøger showet. God aften til dig. Mange hilsner Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette

      Ja, så bliver man da glad!
      Jeg må se at få kigget billeder og skrevet!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  6. Så nydelig farge på Alfred Sisley!
    Og for en blomsterprakt på Morden Snowbeauty! Imponerende! :)
    Ha en fin uke!
    Lena

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Lena

      Ja ikke! Specielt Snowbeauty overraskede mig!

      Du må også have en dejlig uge

      Slet
  7. Skikkelig lekker den første :-)) Her er det iris og nomocharis som byr på lekker blomstring nå :-)) Ha en deilig torsdag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Fru Ranten

      Jaikke!
      Glæder mig til at se billeder:)

      En dejlig torsdag til dig med!

      Slet
  8. Hej Karsten,
    Sikke fine roser - ja den hvide er på en eller anden måde ret happy afslapppet og anerledes end andre roser jeg har set. Kan du klippe af den til et buket? Glæder mig til at høre om CPH - jeg må desværre arbejde og kan ikke nå derind. Ville gerne derind søndag men må se om det lykkedes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne

      Nu vil jeg følge denne Snowbeauty ekstra nøje, billederne på nettet viser en betydelig kraftigere sag...?
      Dette var nok den store dag, og måske søndag hvor de benyttede planter bliver sat til salg. Og noget spændende var der da!

      Ha en dejlig torsdag

      Slet
  9. Hei Karsten. "Morden "snowbeauty". Sett noe så lekkert?. Nydelig. Ønsker deg god tur.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Hanne-Lise

      Ja det må jeg give dig ret i - lækker!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  10. Fantastisk flott og så rikblomstrende hvit rose!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Ingvill

      Ja, det må man sige!

      Ha en dejlig dag

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...