mandag den 12. juni 2017

En måned tilbage





Det er som at komme en måned tilbage i tiden, som at opleve foråret igen. 
Jeg var heroppe da rockiierne blomstrede i Danmark, så det var ikke meget jeg så til det - nu håber jeg at få chancen til at se et par heroppe. 
En enkelt knop er tørret ind, men der er stor knop på 2 forskellige planter, de ser begge lovende ud.

Roserne måtte jeg klippe helt ned sidst,
Jeg er imponeret over hvor flot de alle kommer igen!
Her er det årets rose 2016 "Zeelandia" hvor vandet perler. 

Også en Hosta er i fuld gang
Humlen tager sig et hvil

Solen lokker insekterne frem
Denne hvide skærmplante blomstrer overalt nu, mens storkenæbet er parat til at tage over bagefter.

Og midt i alt det hvide og grønne ligger mit stubberi
Det er nok ikke til at se det, men jo, der ligger det. Lige i midten!

Et forsøg, for at afprøve forskellige metoder, for at få erfaring. Og jeg lærer en masse...

Mere om dette i et af de næste nedslag.




18 kommentarer:

  1. Hej Karsten
    Det er da ikke så tosset at opleve foråret to gange :) til gengæld sker der nok en masse i din have herhjemme.
    Jeg håber, du når at se dine Rockiiern. Det er vist noget sværere med netforbindelsen denne gang, nu er der vel også blade på træerne, mon det er derfor?
    Hyg dig deroppe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Ja, blade på træerne og så regner det, idag har det været april vejr heroppe!
      Ja det vokser løs i DK - det ser jeg frem til at se senere!

      Tak, og ha en dejlig ny uge

      Slet
  2. Hej Karsten

    Jeg er enig med Lisbeth, for våren er jo fin nok til å oppleve den to ganger :)
    Vakre bilder! Jeg så veldig mange humler i dag, og de fløy ut og inn av irisene. Hyggelig å se så mange av de på en gang.
    Hva var svaret ditt på gåten i forrige innlegg? Hvilken plante var det?
    Håper at dine rockii vil blomstre mens du er der. Ja, rosene mine måtte jeg også klippe helt ned. Til neste vinter ønsker jeg meg en halvmeter med snø! Dekke over rosene er bedre enn barfrost.

    Ha en deilig uke

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      ja, våren og forsommeren er fantastiske årstider.
      så snart der er lidt sol kommer humlerene også her - og mange flere end i Danmark.
      Ingen har rigtig gættet hvad det er planten gør, jeg tænker at jeg vil give et spor til - når den (forhåbentlig) blomstrer!
      Synes den rockii jeg viser lyser op derude allerede - det kan ikke vare længe.
      Ja ½meter sne så slipper vi mange problemer!

      Du må også have en dejlig ny uge

      Slet
  3. Skjønn knopp! Ja, roser måtte skjæres også her, mer enn ellers, men den gode nyheten er at de har fått kraftige nye skudd, og ser ut til å ha likt foryngelsen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Ingvill

      Ja, sådan er det præsis også her. Nye kraftige skud, men ingen blomsterknopper endnu...

      Ha en dejlig ny uge

      Slet
  4. Att själv kunna bestämma och förflytta sig lite mellan årstider som man vill är ju perfekt :) Stumpery verkar vara trenden på G, åtminstone hör och läser jag ordet väldigt ofta nu.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina

      Ja, det är fantastiskt - och ibland har jag tur. at det fina vädret flyttar med:)
      Stubberi är så nog inte för alla, jag har inte övervägd det i Danmark, men här mellan björk och rönn tror jag det kommer att fungera!

      Ha en trevlig ny vecka

      Slet
  5. Så flotte bilder! Jeg har ingen rockii, men setter den på ønskelisten :-)! Nydelig bilde av roseblad med vanndråper. Så spennende med stubberi. Blir spennende å følge. Ha en fin dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Anne

      Dette er rockii frøplanter, så de er alle forskellige - jeg er spændt på hvordan de nye her vil vise sig at være!
      Ja vil skrive en om stuberiet en af de næste gange!

      Ha en dejlig dag du med!

      Slet
  6. Hej Karsten!

    Visst är det en förmån att få uppleva våren två gånger!

    Naturen tycks ha övertagit stubberiet, hoppas vi får se bilder därifrån så småningom. Jag minns de vackra stubbarna du hade hittat vid vattnet.

    Ha det så gott i försommarfloret!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla

      Ja, så ser det ut från gräsmattan. Men jag är förvånad över hur lite "natur" som har tillbakaerövrad själva stubberiet. Men mera om detta senara!

      Ha det gott du med!

      Slet
  7. Hej Karsten!
    Härliga bilder, och inte dumt att få en ny vår. Din pion ser ut att må bra, och bilden av ditt stubberi med vit hundkex och vita björkstammar är så vacker.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika

      Nej en ny vår är fantastiskt - och idag tror jag sommaren börjar:)

      Lite som Finland?

      Ha det fint du med!

      Slet
  8. Dejligt for dig at opleve foråret om igen. Og dejligt at det der svigter det ene sted lykkes i det andet. Jeg er vild med dit billede af rosenbladet!

    Hyg dig i det svenske!
    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla

      Ja, det er super!
      Rosenbladet er taget med håndholdt kamera - vil prøve med stativ en anden gang, så kan jeg styre skarpheden endnu bedre.

      Tak

      Og ha en dejlig dag

      Slet
  9. Tidshop uden jetlag er da ikke så tosset, og din svenske have ser så frodig ud. Nydelige omgivelser for dit stubbed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Ja stubbedet ligger rigtig godt derinde. jeg funderer på at lave en fast sti derind:)

      Ha en dejlig aften

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...