torsdag den 20. juni 2019

Afsted igen



Så går det snart afsted til CPH-Garden 2019

Jeg skal have pumpet cyklen - synes den taber luft på baghjulet. Og ja, så lidt mere strøm på kameraet.

Man ser ud til at have lært noget af første gang, der ser ud til at være mindre livsstil og mere have.
Aktiviteterne virker også mere relevante!

Kl 13 idag fortæller en planteskole ejer fra Hillerød feks om "skyggebedet". Der regner jeg da med at dukke op!

Kl 16:30 kan Havebloggere mødes i Haveselskabets Café til eftermiddags te.

og kl 17:30 vil Hannu Sörenstam fortælle os om sin showhave!

Altsammen noget der lover godt!

Nå ellers blev det et gensyn med haven igår.

Roserne blomstrer super i år:
Her i hjørnet af min suppe-slev er det fra venstre den stibede OH WOW, Morden Snowbeauty. lidt af Alfred Sisley og Jacqueline du Pré.

Det er bare så frodigt!
Her Rosenresli, en selvsået Geranium og Ghislaine de Filigonde.

Jeg troede først dette var en liljebille larve:
Men nej, jeg tror det er en larve af en Mariehøne - Den vil jeg passe på!

Der er i det hele taget et godt insektliv i år!

Nogen gør comeback, andre invadererer.
Tidsel sommerfuglen -Vanessa cardui-. Jeg nu set den i 5 europæiske lande og i stor stor mængde alle steder.

Den skal være så velkommen!



18 kommentarer:

  1. God fornøjelse til CPH - måske du bringer et reportage derfra.
    Ja, det er indtil videre et fantastisk godt rosenår, alting er så frodigt lige nu, takket al den regn vi har fået (i hvert fald her hos os).
    Hurra for de mange insekter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla

      Ja det må man sige - også her!

      Ha en dejlig weekend

      Slet
  2. Hej Karsten

    Der skulle jeg gjerne ha vært, for det høres spennende ut. Ser frem til en rapport derfra :)
    Her er det også fortsatt veldig mange sommerfugler, og jeg har oppdaget at de er ville etter rhododendron :)
    Jeg har sett så mange marihøner i år, og det må jo være et godt tegn :)
    God tur til CPH!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Ja der kommer rapport - måske i to dele....?
      alletiders du har jo vildt mange Rhododendron!
      Ja mariehøns er der når der er mange bladlus - naturen fungerer!

      Ha en dejlig midsommer

      Slet
  3. Hei Karsten.
    God tur. Håper du vil gi oss bilder derfra.
    Til nå har jeg ikke sett så mange sommerfugler her, men nå vrimler de.
    Det blir overdådig blomstring på rosene i år.
    Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Hanne-Lise

      Der sker bare så meget godt i haverne og naturen nu!

      Ha en dejlig midsommer!

      Slet
  4. Hej Karsten!
    Vackra rosor hos dig. Det ser ut som nyckelpigslarv, hade dem ett år på mina liljor. Så trevligt med fjärilar, förra året såg jag inte många hos mig. Hoppas du får en fin dag på CPH-Garden.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika

      Nyckelpigar är fantastiska!
      Tack!

      Ha en trevlig midsommar

      Slet
  5. Det lyder som et spændende program, der lægges ud med. Vores roser blomstrer fantastisk i år, desværre samtidig med at en del af dem allerede nu er angrebet af stråleplet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Ja - på papiret super!
      Øv, stråleplet er ikke pænt! Og der er ikke meget at gøre, skummetmælk er der nogen der siger...

      Ha en dejlig midsommer

      Slet
  6. Skikkelig frodig hos deg nå!!
    Fint at de har endret programmet noe i år. Vi var der et år og ble skikkelig skuffet...
    Så vi håper du får en flott dag:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Heiu Eirin og Lars

      Ja, det behøvedes - det var en meget spændende dag!

      Ha en dejlig midsommer

      Slet
  7. Hej Karsten,
    Et indlæg fra morgenstunden. Cool - jeg var på CPH fra starten men har desværre en tandlægetid kl 15. Så blogtræffet når jeg ikke. Håber du får set og hørt nogle gode indlæg. Jeg laver et indlæg senere om CPH Garden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne

      Blogtræffet var egentlig ret hyggeligt - jeg bringer måske senere et nrdslag om netop det!
      Alletiders!

      Ha en dejlig weekend

      Slet
  8. Håber du har haft nogle spændende oplevelser på CPH Garden. Jeg var der først på eftermiddagen - der var utrolig meget at se. De otte showhaver er rene kunstværker!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Madame

      Meget spændende - jeg er nu nok lidt mere forbeholden om nogen af showhaverne;)

      Ha en dejlig weekend

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...