torsdag den 17. august 2017

En ny lilje




Det kommer altid bag på mig, hvor lang tid det tager at oploade billeder heroppe.
De 7 billeder tog 3 timer og nu er det ved at blive rigtig mørkt...

Nå, her er en lækker sag: "Foggy Morning" en superflot Norgart Martschinke hybrid. Som noget usædvanligt er det amerikanske liljer Norgart har brugt som udgangspunkt.


Denne lilje satte jeg efteråret 15, i det der dengang var "Smiley". Det er nu blevet til et ?.

Her ser du "smiley" delen i morges:
Det er "Foggy Morning" længst til højre.
Og de pink til venstre det er denne her:

I dagens sol:
En flot flot valmue jeg modtog som frø fra Marit for en del år siden. 

Jeg er oppe her på højden for at få dette sendt afsted. Regnen skal komme om et par timer, men det har været en ret klar solnedgang:
Nu må jeg se at komme hjem, før det bliver helt mørkt...



21 kommentarer:

  1. Hej Karsten
    Det var en fin solnedgang, hold da op 3 timer for at oploade billeder, der skal tålmodighed til. Så kan jeg regne ud, at du kun læser teksten på mine billeder :)
    Nå men dine liljebilleder var værd at vente på, hvor er de fine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Godt at der er så meget andet at lave på min internet plads.
      Det går noget lettere den anden vej, så jeg har set en del af dine mange billeder:)

      Ha en dejlig regnvejrsdag

      Slet
  2. Hej Karsten

    Så lekker den liljen er, og spennende farge på den. Smiley bedet ser ut til å trives godt.
    Det er morsomt at valmuene dine blomstrer nå, for akkurat i dag tok jeg bilder av mine som vokser i skyggen av huset. De som vokser der blir lyserosa, men de som står midt i sola blir røde.

    Vakkert det siste bildet! Her regner det som bare det.

    God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Ja, den er lækker - liljen.
      Mine valmuer står i fuld sol, nogen er en smule mørkere end andre.

      Det har regnet siden midnat, men ser ud til at lette nu - tror det bliver en fin dag!

      Ha en dejlig dag

      Slet
  3. Hej Karsten.
    En rigtig skøn lilje, du viser.
    Jeg kan også godt lide din græsslåmaskine. Den har rigtig været på hårdt arbejde.
    Dramatisk solnedgang, ligner det ikke meget regn på vej. Håber du fandt hjem inden mørke og regn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette

      Ja ikke? - årets glade overraskelse!
      Jeg har også en rotorklipper, til når græsset er rigtig højt. Cylinderklipperen klipper jeg med bagefter, det bliver meget meget flottere. det tog et par timer!

      Regnen kom nede sydfra med en klar kant, dette er mod nordvest. Der var småregn i luften da jeg kom hjem.


      Ha en dejlig regnvejrsdag

      Slet
  4. Der fik jeg lige et flashback til, dengang det tog evigheder at uploade et indlæg. Så irriterende! Fin og frisk lilje.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      ja, det er svært at gå tilbage:)
      Den er bare lækker!

      Ha en dejlig dag

      Slet
  5. Nydelig lilje. Sånn har jeg det når vi er på fjellet i Valdres også, men jeg gir opp lenge før tre timer :) Ha en fin helg, hilsen Ingeborg

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Ingeborg

      min computer stod jo bare og passede sig selv:)

      Du må også have en dejlig helg

      Slet
  6. Hej Karsten!
    Fantastiskt vacker Lilja och dina bilder på Vallmon är så fina. Att du väntat i tre timmar för att dela dem med oss. Tack för det.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika

      Väntad och väntad - jag plockade lingon och Karl-Johan:)
      Fascinerande att ett sånt litet vallmofrö kan bli en så fin blomma på 3 månader!

      Ha en trevlig helg du med!

      Slet
    2. Hej Karsten!
      Förstod nog att du inte satt i 3 timmar utan att göra något. Hittade du svamp?
      Maken ringde från skogen han hittar så mycket kantareller så han blir sen.
      Ha det fint /Marika

      Slet
    3. Hej Marika

      Ja, det är verkligen et år med svamp/sopp - jag fick kantareller och karl-johan i mängder, ochg så är den ren- utan mask!

      Ha en trevlig söndag

      Slet
  7. Wauw for en solnedgang. Det er et virkeligt smukt billede. Jeg tror, du rigtig går og hygger dig i Sverige. Der er noget meget smukt over valmuer, måske fordi man ved, at glæden varer kort, lige pludselig falder bladene af.
    Du må hygge dig i weekenden!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna

      Ja, det har du helt ret i, idag faldt der mange blade af i den styrtregn vi fik - og ja jeg går da og hygger mig:)

      Tak i lige måde

      Slet
  8. Hej Karsten!

    Ser ut som att du befinner dig i Sverige? Ja, nu är liljornas tid, många vackra liljor du planterat!

    Och igen en riktig fullträff med kameran, vallmon som du sått från frö! Uj, så läcker bild.

    Mina planer inför sommaren var att träna och utveckla fotograferingen men jag har knappt tagit några bilder, torkan vi upplevt har tagit all min energi att få trädgården att överleva. Men just nu regnar det, massor! ..och livsandarna vaknar igen.

    Trevlig helg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla

      För flera av liljorna har blomningen inte börjat än.
      Vattendroppar och blommor är en super kombination!

      Torkan har inte varit så hemsk här, och nu är den definitivt avblåst, ja!
      Bra att du också fått rikligt med regn!

      Ha en trevlig helg du med

      Slet
  9. Riktig så lekker lilje. Og hvilken himmel du har der oppe i høyden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Jannicke

      ja, den er bare lækker! -
      ja vi må op for at få udsyn:)

      Ha en dejlig ny uge

      Slet
  10. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...