søndag den 6. april 2014

Dagens mange detaljer



Det blev en fin søndag - ikke megen sol, men lunt var det og vinden lagde sig, først hen mod aftenen fik vi regnen.

Der blev lavet småting og fotograferet detaljer:


Fritillaria elwesii på vej.



Et par franske anemoner venter på solen.

 Blodurten -Sanguinaria canadensis- smyger sig ud af sit blad.


Epimedium x youngianum - Uha det ser bare vildt godt ud!


 Meconopsis "Barneys Blue". Med de nye skud.


 Dodecatheon pulchellum - masser af blomster på vej!


Hybrid pæon - igen med de aparte skud på stilken.

Hvilken grokraft - det bliver et fantastiskt haveår!

Og så er der er fuld gang i alle havebloggene - min blog her får vildt mange hits i disse dage. Mit sidste nedslag er allerede efter 2 dage røget flot ind på top 10 listen - som ses til højre - imponerende, det har jeg ikke oplevet før!




28 kommentarer:

  1. hej Karsten
    Dit sidste nedslag var da også rigtigt spændende :)
    Dejlige detaljebilleder, man bliver i så godt humør af alt det der er på vej, og tanken om alt det der måske kommer mere, som man endnu ikke kan se.
    Blodurten er spændende.. men også lidt Alien agtig.
    Hav en rigtig dejlig og hyggelig aften
    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne

      Ja, du har ret der er mere i vente, Der er flere liljer der slet ikke er begyndt at røre på sig, for bare at tage et eksempel.

      Blodurten er ved at blive en af mine favoritter til det senere forår.

      En dejlig aften til dig med!

      Slet
  2. Det er nogle vildt lækre billeder du disker op med igen i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla

      Tak tak!
      Alletiders at du kunne lide dem!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  3. Hej Karsten
    Det er imponerende flotte billeder du viser. Jeg kan da godt forstå, at der er mange, der vil følge din blog.
    Jeg kan se, at du også har en blog på engelsk. Hvorfor er du stoppet med at skrive der?
    Tak for en spændende blog.
    Ha' en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laleh

      Tak tak - Du er da også selv ved at komme godt med!

      min engelsksprogede blog er mest til hvis jeg har et spørgsmål eller noget helt unikt/underligt, som jeg søger en større respons på.
      Jeg går og nørkler med et nyt indlæg der:)

      Ha en dejlig aften

      Slet
  4. Formidable billeder. Du er virkelig gået helt tæt på. Det kunne godt være vores søndag, du beskriver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Ja, indimellem går jeg gerne tæt på!
      Er jo glad for detaljen!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  5. Hej Karsten

    Flotte bilder som alltid! Det ser riktig godt ut i din hage, og peonene dine ser så flotte ut. Det går hurtig fremover med det meste nå, og mye å glede seg til. Meconopsisbladene er så vakre!

    Ha en deilig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Tak tak. ja nu vinteren endelig lagt bag os!
      Måske ved planterne det?
      Meconopsisbladende blev ekstra flotte fordi jeg havde frygtet at den ikke havde klaret vinteren...

      Ha en dejlig aften

      Slet
  6. skønne glimt af forår i fuld vigør :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone

      det er en fantastisk årstid!

      En dejlig aften herfra

      Slet
  7. Så mange skatter du viser i dag, og bildene var virkelig flotte!
    Ha en fin ny våruke Karsten!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Mariann

      Ja, der er meget godt at vise i disse fantastiske dage!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  8. Hvor er det mange fine detaljer du har fanget på denne søndag. Hvert år nyder jeg diverse billeder af den smukke blodurt som smyger sig ud i foråret. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru Friis

      Ja detaljen er så vigtig!
      Blodurten er bare noget for sig selv:)

      En dejlig aften herfra

      Slet
  9. Imponerende smukke billeder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne

      Super at du kunne lide dem!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  10. Den Fritillaria elwesii hvor den elegant at se på...Jeg må vist også have en blodurt. Hold op hvor er der mange skønne planter, man ikke synes, man (som i jeg) kan leve uden! Dejlige billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Bente

      Fritillaria elwesii er ny for mig - blomsten skulle være til den mørke side også.
      Ja går man lidt udenfor det vanlige fibnder vi mange små perler!

      En dejlig mandag til dig

      Slet
  11. Kjempefine bilder Karsten! Vi følges stort sett av der ute i hagen ;-)) Idag fikk alle mine bilder lykkedråper på! Ha en deilig mandag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Fru Ranten

      Jamen det er da så hyggeligt at følges lidt ad:)
      Her kunne vi godt behøve regn som i kender det fra Vestlandet, bare en enkelt nat:)

      Ha en dejlig mandag du med!

      Slet
  12. Meget skønne fotos! Det er en stor nydelse med så fine billeder. Rigtig god mandag. B

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bettinna

      Det var da super at du kunne lide billederne!

      en dejlig mandag til dig med:)

      Slet
  13. Wow der er gang i den, nu er du også med med de franske anemoner. Jeg har ikke nået rundt endnu, men bare på 1½ døgn er der sket en masse. Min Dodecathum er slet ikke så langt, heller ikke blodurten, så nu er du ved at overhale mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Ja ikke det spurter nu! Jeg læste lige at natten til idag iøvrigt har været den varmeste opmålte så tidligt på året.

      Sjovt hvis jeg lige har overhalet dig - men din blodurt er ret ny ikke? og min Dodecatheon er en pulchellum - mon ikke du har en Meadia?

      Så jeg tror der må målfoto til:)

      Ha en dejlig aften

      Slet
  14. Hi,
    unfortunately google isn't translating. But your pictures are fantastic!!!
    All the best
    Elisabeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi Elisabeth

      And welcome to my blog.
      And you are right - some web browsers don't support the google translate function (=explorer) Firefox and Chrome does...

      I am glad you liked my pictures:)

      The best to you too

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...