søndag den 27. april 2014

Øjebliksbilleder



Nu går turen til Sverige igen.
Jeg vil lige nå at få lidt af det gode vejr med!

Så de næste dage bliver der elendigt internet og længere mellemn nedslagene
Lidt billeder før afgang:


Fritillaria persica - mit eneste nogenlunde hele eksemplar, de øvrige er blevet ædt af snegle.
Den tofarvede tulipan - der sker de mærkeligste ting når der laves sideløg.


Dodecatheon pulchella - lækker lige før udspinget.


Polygonatum buschianum - en fin mellemting mellem de kendte storkonval -Polygonatum multiflorum- og pygmækonval -Polygonatum humile. Og så tåler den sol. 
Ja, skal vi ikke kalde den solkonval?


Trillium pusillum er ved at blive mere "normal" det grønne er ved at få overtaget.


Man kan ikke altid regne med farverne på andres billeder - disse 2 forskellige tulipaner skulle have være mere forskellige - Den ene er "Design Impression" den anden en helt ny Fluwel ting.

Denne clusiana er som den skal være.


14 kommentarer:

  1. God tur - jeg glæder mig til at se billeder af dit øgle??bed. Man skal virkelig takke de højere magter for ikke at have snegle i haven. De går åbenbart benhårdt efter de "lækreste" planter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Tja, ved snart heller ikke hvad bedet hedder, det startede som "Ormen".
      Snegler er jeg fri for i Sverige - så jeg har lavet min egen karantæne - alt bliver tjekket!

      Slet
  2. Jeg tænkte nok, du var på vej til Sverige, ja så hører vi ikke meget til dig, men god tur.
    Fritillaria Persica er meget fin, jeg har endnu ikke set snegle i fritillariaerne, derimod går de i mine iris.
    Liljebillerne klarer fint at lave huller i liljer og martagoner, ja man kan ikke få det hele, men må nyde det dejlige vejr.
    Som du nok kan regne ud, er tulipanen ikke et hit hos mig.
    Men altså god tur og hils elgen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Nej der blev ret stille!
      Og nej tulipanen er vel mere speciel end køn!

      Slet
  3. Hej Karsten

    Jeg har oppdaget at min lille Trillium pusillum har akkurat samme mørke farge som din, men jeg har ikke oppdaget det før i år at den er så mørk i bladene med en gang. Fritillaria persica er lekker! Den skal jeg kjøpe til høsten.
    Får håpe du snart får tatt livet av sneglene hos deg.

    God tur til Sverige!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Spændende med din Trillium - vil følge med hos dig!

      Slet
  4. Hej Karsten,
    Den fritilaria er absolut værd at se efter.
    Jeg nyder dine flotte fotos.
    God tur til Sverige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne

      Ja, hvis du kan holde dem sneglefri så er de rigtig lækre!

      Slet
  5. Hej Karsten.For en gang skyld viser jeg den samme plante som dig.............nemlig den skønne fritillaria persica.
    Tulipanen er mere sjælden end køn.
    God tur til Sverige..............håber vejret er med dig Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette

      Må lige kigge hos dig
      Ja tulipanen er mere med for sjov.

      Slet
  6. Virkelig artig med den tofargede tulipanen :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Fru Ranten

      Har hørt om dem men det er første gang jeg selv fik en sådan tofarvet.

      Slet
  7. Hej Karsten
    Rigtig god tur, det er spændende at se hvor langt det er kommet derovre.
    Det var dog trist at sneglene har ædt dine persica, de er ellers så smukke, men den du viser er dejlig :)

    Gør det noget hvis jeg er lidt vild med din twoface tulipan,? hvor er den bare sjov.
    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne

      Ja, nu har vi jo svaret:)
      Den tofarvede er lidt sjov ja:)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...