fredag den 6. juli 2018

Morgen og et par roser



Så er jeg i Danmark igen, jeg skal ikke trætte med nogen rejseberetning, men blot konstatere at varmen har givet de svenske togskinner "solkurver" og ja, at det er mindre fornøjeligt at køre i bus.

Men før afgang fik jeg taget morgenbilleder
 Monarda x "Jacob Kline".


Stubberiet i morgensol


"First Crown"begynder for OA liljerne.

Her er det "Ove", sendt som bulbiller fra Marit .
En flot mørk sag!


En humle der sover på en digitalis

Her ligger mit "?" i den tidlige morgensol
Her har jeg mine svenske roser.

Kender du denne her?
Ja, det er selvfølgelig  "For your eyes only" -Warner  2014- Årets rose for RHS 2015.

Det er spændende at se dens forskelligartede udtryk
Det gule forsvinder hurtigt efter udspring
En sund og lækker hulthemia rose!

I blomst har jeg også
"Blue for you" -Peter J. James UK 2001-  heroppe er den foreløbigt markant anderledes en hvad jeg tidligere har set.


Route 66  -Tom Carruth  2001-  med flot besøg af blåvingen.

Det bliver spændende at se hvordan den danske have har klaret sig...

Jeg linker til "Trädgardsfägring" det gode svenske initiativ




18 kommentarer:

  1. Hej Karsten

    Det er det samme som kalles "solslyng" på norsk :)
    Buss er mye mer kjedelig enn tog, ja...

    'Ove' klarer seg fint hos deg, og fargen er det ikke noe å si på!
    'Blue for You' og 'Route 66' kunne jeg godt tenke meg selv, men de er ikke å finne i nærheten her.
    Lekker sak den 'For your eyes only' også. Den blir veldig fin når den har bleknet litt ;)

    Ha en deilig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Ja, det lyder rigtigt.
      Ja, bus er forfærdeligt:(
      Over er i god vækst jeg tror jeg har 5-6 af den.
      Blue for you burde være til at finde i Norge...?

      For your eyes only er lækker meed sit mørke øje:)

      Ha en dejlig helg

      Slet
  2. Hej Karsten
    Så er du vel hjemme igen åbenbart på en lidt anderledes tur end normalt.
    Det ser fint ud i det svenske incl. dine roser. Min Blue for you er lidt anderledes end din.
    Nu bliver det spændende at se noget fra din danske have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      ja det tog længere tid end normalt - og jeg er godt træt!
      Jeg har tidligere haft præcis dette eksemplan i dk - hvor den nærmest lignede "Rhapsody in Blue" det gør den ikke lige nu i Sverige!

      Ha en dejlig weekend

      Slet
  3. Flotta bilder, särskilt rosen med blåvinge. Insekterna är många nu till skillnad mot tidigare i sommar. Massor av fjärilar i år.
    //Helene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helene

      Ja Route 66 med blåvingen hadde jag tur med!
      Bra om fjärilar får sig sin revansch i år:)

      Ha en trevlig helg

      Slet
  4. Hei Karsten.
    Det er forferdelig å kjøre buss. Men må man så må man.For your eyes only. Helt nydelig. Den har jeg ikke hørt om før. Det har sikkert gått bra med hagen.
    God helg til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Hanne-Lise

      Den havde A/C og så er alt positivt sagt...
      For your eyes er super lækker!
      Ja det tror jeg bestemt:)

      Ha en dejlig helg du med

      Slet
  5. Jeg kan rigtig godt lide dine morgenbilleder. Jacob Kline er min favorit i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Ja, JK er en succes i begge haver!

      Ha en dejlig weekend

      Slet
  6. Hej Karsten!
    Så mycket fint du bjuder på. Rosen For your eyes, är mycket vacker i fina färgskiftningar.
    Färgerna på din Monarda och Route 66 är helt i min smak. Fint med blåvingen, har sett några fler fjärilar nu, men de är inte många.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika

      For your eyes only, är en super ros!
      Blåvinger har jag i stor mängd vid huset:)

      Ha en trevlig helg

      Slet
  7. Hej Karsten
    Sikken en tur - vejret byder på mange overraskelser.
    Jeg kan godt forstå, at For your Eyes only blev årets rose - i hvert fald efter udseende. Den er åbenbart også sej og hårdfør :-) så kan man ikke forlange mere
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Vejret sætter den ene rekord efter den anden
      For Your eyes only har bestemt også duften med sig!

      Ha en dejlig weekend

      Slet
  8. Amazing flowers, great shots.
    Have a nice Sunday
    Greetings
    Maria
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi Maria

      Thank you!

      Have a great new week:)

      Slet
  9. Rosen var en spännande och vacker sak :) 'Jacob Cline' odlar jag också och färgen är helt makalös tycker jag. Hoppas det ska komma lite åskskurar här idag... allt mellan 14 mm och skyfall är lovat. Precis som det blir när det är åskregn.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina

      Ja, Hela släktet Monarda är spännande!
      Tror du fick vatten! Det så kraftigt ut på väderkartorne.

      Ha en trevlig tisdag

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...