lørdag den 11. juni 2016

Smiley




Det var noget af et sats, da jeg sidste december, satte barrodsroser i min Smiley heroppe. Jorden var frossen 10cm ned 

Hvordan ville det gå?
Det er gået forbløffende godt.  4 roser er i god vækst!

Her er den eneste rose der er tvivlsom: 
Route 66 - Tom Carruth 2001. ingen blade, men stadig med grønne kviste. Det ville være sjovt hvis den klarede sig.

Min egen rose blomstrer flot lige nu:
Fra frø nappet i den botaniske have i København 

Og så blomstrer min Rhodo
Eller rettere den har blomstret.

Den står i skoven ved en stor sten:
2 små Rhodoer og en Hosta 

Men hvad kan det ikke blive til?


10 kommentarer:

  1. Hej Karsten

    Så godt at dine roser tålte den dype telen som var der i vinter når du plantet de. Noen planter tåler visst det meste! Så vakker dine egen rose er, og så spennende at du fikk den frem fra frø :)
    Her har de aller fleste roser klart seg til tross for total nedfrysing på enkelte av de. Det er bare en som er helt død, og det må jeg si jeg er litt overrasket over. Det er nemlig 'Mordens Blush' som er en Canadisk rose som absolutt skulle tåle klima og vinteren her. Men den er helt død....

    Ha en deilig weekend i nabolandet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      En enkelt af dem der har klaret sig fint her er også en Morden - Morden Fireglow. Ja, de burde kunne klare sig!
      Ja er ret begejstret for min egen - den dør nok ikke for mig - den har spredt sig med rodskud og fylder nok en 2x4 meter:)

      Ha en dejlig weekend du med!

      Slet
  2. Det er ofte et sats, når vi planter, ikke? Nogle gange er alle forhold i top, både jord, vejr, vand osv og alligevel lykkes det lidt tvivlsomt og så planter man som du har gjort og krydser fingre og håber det bedste. Og så går det godt.
    Det er aldrig kedeligt at være havenørd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Ulla

      Ja netop - dette var dog et af de vildere sats:)
      Nej kedeligt - på ingen måde;)

      Ha en dejlig havedag

      Slet
  3. Hej Karsten
    Heldigvis var hverken roser eller rhodoer dyre, så gør det knap så meget, hvis de ikke klarer det, men foreløbig er det jo gået godt. Jeg ville beskære rosen til frisk ved, men det har du måske gjort.
    Hav det godt i Sverige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Det har du ret i - Ja, jeg har skåret det dårlige væk. Mener jeg kan se en lille rød knopo!?

      Ha enm dejlig dag

      Slet
  4. Hej Karsten, hvor ser det godt ud med en rose smiley. Det var da en skøn ide. Flot egen rose- fra frø. Jeg er da virkelig imponeret over din virkelyst. Det er jo altid spændende med frøplanter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne

      Og der er plads til flere roser- der er kun roser på ½ endnu. Måske det bliver frøplanter:)

      Ha en dejlig dag

      Slet
  5. Så sjovt at se fremdriften i smileyen. Godt at sejre over klimaet:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Ingvill

      Ja, det går frem - glæder mig til at se blomster senere i år også:)
      Ha en dejlig ny uge

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...