torsdag den 20. juni 2013

4 hurtige

Vel Hjemkommen er her et hurtigt kig ud i haven. 

Vejret har sat sit præg på alt, det har været slemt varmt og det har styrtregnet.

Planter der før stod lodret, har nu fået en lille hældning, og de retter sig kun langsomt.



Lillium pardalinum bliver imponerende i år, og har fået støtte af et par ambassadører.



Endnu en noname hybridpæon - tydeligvis en ITOH type - måske Andersons "Sequestered Sunshine" eller er denne her lidt for fyldt?


Og jeg må lige vise dette - Dette er en pæon på nedtur, uha ja, netop "Green Halo" som jeg tidligere har vist, og som mange har rost, og vil anskaffe - jeg synes også dette skal med, så man eventuelt kan overveje det igen! 

Jeg synes det havde set bedre ud, hvis den bare havde tabt disse halvvisne kronblade.



Og lige dagens sidste pæon "Sonoma Kaleidoscope" (Irene Tolomeo 2001)

Den ser ud til at kunne folde sig ud i løbet af dagen!

8 kommentarer:

  1. Hei Karsten

    Jaja, forfallet kan også være vakkert! Din Green Halo har nok hatt det både varmt og tørt, siden dens er sånn ut. Din navnløse itoh var vakker den også. Peoner er så flotte enten de har navn eller ikke :-)

    Ha en deilig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Javist - især om efteråret har forfaldet sin egen skønhed:)

      Du har ret: Pæoner behøver ikke navn, men hvis jeg selv får frø kunne jeg nu godt tænke mig at vide lidt om dennes forældre:)
      For den er ret lækker denne - Den ser bedre ud end "Sequestered Sunshine" og har de intersektionelles store vitalitet!

      Du må have en dejlig aften

      Slet
  2. Hej Karsten
    Den itoh type kunne nemt komme på min ønskeseddel, købte du den sidste år? Green Halo er ganske rigtig ikke noget hit i afblomstringen, nogen ældes med ynde men det er ikke den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Ja ikke? - den er temmelig lækker - fik dem som "gaver" sidste år, tror det er et af hans egne forsøg!

      "Green Halo" har så mange kvaliteter at feks Warnerdam alligevel har den på programmet - men de skulle krydse lidt videre med den:)

      Ha en dejlig aften

      Slet
  3. Suk.. Itoh hybriderne er nu bare næsten altid skønne, meget fin opbygning af blomsten
    Jeg haraldrig set andre blomster der visnede påsamme måde som tulipaner før... sjovt.
    Ambassadøren holder godt nok længe... kunne godt være jeg skulle prøve sådan nogle :) man kan altid klemme lidt flere allium ind ikke ?
    Kh
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne

      Ja de intersektionelle ITOH pæoner har unægtelig sine fortrin!

      Ambassadøren er iøvrigt først lige begyndt - kuglerne er temmelig små endnu:)

      Ha en dejlig aften

      Slet
  4. Jeg kjenner et sug etter å fylle hagen med peoner :) Herlighet for noen skjønnheter! Så var jeg like innom min egen blogg igjen :)Det er så vakkert ute at det er svært å gå inn :) Må du ha flotte dager i hagen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Fru Ranten

      Ja, det bliver også sent - eller meget tidligt når jeg får blogget :)

      Har man plads, så er peoner fantastiske! Må da lige ind og kigge på din blog!

      Flotte dage til dig med!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...