søndag den 22. januar 2017

Nye havebloggere



Så er jeg igang. 

Jeg er begyndt på min vejledning til nye bloggere. 

Først har jeg skrevet lidt om overvejelser før man går igang.

Du finder det hele oppe i fanen der hedder "Nye havebloggere".

Prøv at kigge på det!

OK, vi får lige et par billeder:
I ugens løb har vejret skiftet temmelig meget, fra frost herover - 

Til forårsagtigt herunder: 
Her er det selvsåede Allium christophii, De små frølinger er overalt i haven, hvor denne Alliums store runde frøstande har rullet rundt. 

Og min påskerose Helleborus X sternii fortsætter bare som om intet var hændt:
Idag er det gråt, så jeg har jo fået begyndt på vejledningen.

Og det var jo den det handler om!

Og lad mig få dine kommentarer, er det helt kikset, eller har du egne erfaringer der kan bruges, så kom gerne med dem her!




23 kommentarer:

  1. Hej Karsten, uhh det ser koldt ud oppe hos dig. Din Helleborus trives så fint og smukt billede. Det er godt med en vejledning for nye havebloggere. Jeg læser lige med igen lidt senere og skriver - fik havebesøg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne

      Ja, men det er jo alletiders, det lyder hyggeligt!

      Ha en dejlig dag

      Slet
  2. Hej Karsten

    Jeg har allerede kommentart på din nye fane. Flott tiltak!

    Vakre bilder, og det er så flott å se de nye spirer! Lekker farge på helleborusen :)

    Ha en deilig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Ja, og de er overalt de små spirer - min X sternii er jeg rigtig glad for!

      Ha en dejlig dag

      Slet
  3. Hej Karsten.

    Så er der besvaret inde under "nye Havebloggere"
    Må jeg godt låne dit "God bay Bayer" billede ?

    Hilsen fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda

      Ja du napper bare billedet, jeg har jo sat det til at linke til det jeg i sin tid skrev om Bayer, bi-døden og den afskyvækkende manglende moral denne vildt store koncern udviste.

      Super at du var inde og give dit mening til kende!

      Ha en dejlig aften

      Slet
    2. Kom altså til at linke til dit nedslag om peticider :o) da det giver en god forklaring på hvad gift i haven gør, håber det er ok ?

      Slet
  4. Hej Karsten
    Sternii er bare så flot, den ville jeg også gerne eje, men den vil ikke være her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Ja sternii er imponerende - den står meget veldræneret her, men også skygget af min store "Osozaki" pæon.

      Ha en dejlig aften

      Slet
  5. Øv ja for et kedeligt, trist og gråt vejr vi har i disse dage.
    I dag var vi på beskæringskursus på Pometet, ikke just et godt vejr at beskære i - der er frostvejr bedre, hvis man vil beskære om vinteren. Personligt beskærer jeg mine æbletræer efter blomstring, men skal da ud og kigge lidt på det en af dagene og finde ud af, hvordan det evt. kan beskæres.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther

      Det støvregnede hele dagen idag, slet ikke havevejr som i fredags.
      Det lyder spændende, ser lige på din blog!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  6. Du verden så fint bilde av din Helleborus!
    Ha en fin uke, mvh Nora

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Nora

      tak, min Helleborus er heldigvis også meget fotogen:)

      Ha en dejlig aften

      Slet
  7. Bildet i motlys er flott Karten.
    Rim på bladkanten av H. sternii gir bildet det lille ekstra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Martin

      Jeg var lige ved at komme for sent. 5min efter var rimmen smeltet i solen.

      Ha en dejlig ny uge

      Slet
  8. Hei Karsten

    Så koselige vårlige bilder! Og flott tiltak med nye hagebloggere. Håper det blir mange nye,
    Ha en fin uke:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Karhrine

      ja også hernede holder vinteren pause.
      Ja, mange nye der bloggere, der bliver holdbare:)

      Ha en dejlig ny uge

      Slet
  9. Jeg har efterhånden forstået på flere bloggere, at der skulle være krise i have-blog-land, og at det kniber med "rigtige" havefolk i mængden af indlæg. Jeg tænker at det er vinter - selvom den er mild - og måske er der ikke så meget vi kan gøre her og nu, andet end at stable tableauer op med krukker og kitsch i nærheden af huset. Og det er så det der kommer ud i æteren også.
    Jeg synes dit initiativ med en startvejledning er rigtig god (kunne godt selv have brugt tid på lidt overvejelser for et par år siden) og håber den vil sætte flere i gang med at haveblogge. Tak for dit organisationstalent og overskud til at få gjort noget ved det!
    Selv har jeg lidt svært ved at holde interessen fanget af historier om børnebørn og hunde samt historier om meget specielle planter og nørdede interesser - set med mine øjne forstås. Jeg springer hurtigt videre til folk med jord under neglene, som jeg kan relatere mig til. Men der skal være plads til lidt af hvert, og jeg er optimistisk m.h.t. fremtiden i både haverne og på bloggene.
    Vi kan vel godt klare os uden Claus Dalby eller hva'? (Ha-ha)

    Vintermilde hilsner fra Ulla (ullashave.dk)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla

      Jamen det er jo rigtigt, og det er jo vinter. Og nej der er ingen krise i haveblogland, men nok lidt af en overgangsfase idet en del af de rigtig gamle bloggere er meget lidt aktive. Samtidig med at de nye har noget svært ved at få "foden indenfor".
      Jeg er nu glad for de specielle planter, og gerne nørdet! Et underligt rhododendron kryds eller en nyudviklet tulipan som den jeg lige har beundret, det synes jeg er sjovt:)

      Og ja Dalby, hans blogmæssige nedtur er ikke køn at se på!

      Ser du lige har blogget, må ind og kigge!

      Ha en dejlig ny uge

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...