torsdag den 19. januar 2017

Chagall og the Donald - skønheden og?



Det er først imorgen, det sker derovre, den store omvæltning. Her på min egen blog så jeg det idag: Skønheden og udyret byttede plads.

Til højre her på bloggen kan du se min top 10 over de mest sete nedslag. 
Og nr 1 har været "You're fired" lige siden det udkom. Indtil altså en gang i denne uge hvor Chagall lige netop fik overhalet "The Donald"

Det fornøjer mig! Hvor "Chagall" fejrer skønheden, er "You're fired" et helt anderledes nedslag, med en klar stillingtagen mod det udadvendte selvbedrag, mod det uskønne. 

Jeg troede først at det var russerne der lå bag det hele. Så jeg blev glad da jeg så at de mange Chagall hits var fra Frankrig, Belgien og nu også Canada - Mon ikke det er de fransktalende? Nogen har linket til mig og besøgene kommer dryssende i en lind strøm. Ingen har kommenteret, men de er nu rigtig velkomne alligevel.

Og nu ligger Chagall nr 1 hos mig!  Har du endnu ikke set dette nedslag så er du gået glip af en meget flot rose!

Men imorgen -derovre- er det så det modsatte der sker. "The Donald" bliver nr 1.

Ja hvad skal man sige? Jeg brugte jo dengang en ganske så forpjusket Monarda til at illustrere manden. Men for dog i stunden at være optimistisk har jeg fundet en lidt mere flatterende version:
Monarda X "Jacob Cline". har måttet lægge billeder til en del. Det var også den jeg engang klonede helt vildt, og med stor succes. Nu håber jeg ikke de får nogen fikse ideer derovre!

Og Dalby spørger du så: Var det ikke ham det hele handlede om! Ja, da han, som en anden Trump, forsøgte at give sine læsere skylden for sin egen nedtur? Skal han nu bare glemmes?

Jo ja, jeg har svært ved at tænke på Dalby og blomster samtidig. Ikke uden samtidig at tænke på penge.

Så jeg fandt denne, siden du nu insisterer, håber den dur?
Det er 10 Maloti fra Lesotho tror jeg nok, og der er da bestemt lidt blomster på den!

Mit nedslag fra dengang, delte vandende og rensede luften. Men jeg er glad over at Dalbys forudsigelse om havebloggenes undergang på ingen måde holdt stik.

Vi lever og har det godt!

Jeg er ved at skrive på en vejledning til nye havebloggere. Mon ikke der bliver god lejlighed til det imorgen aften? 

De andre vil se på begivehederne og indsættelsen derovrefra, det tror jeg egentlig ikke jeg har lyst til, så hellere blogge lidt.






19 kommentarer:

  1. Ha haa.. din penna är vass Karsten!

    Men allvarligt, jag har ännu inte fattat att denna person skall bli världens mäktigaste befälhavare - det är allvarligt och mycket oförutsägbart.

    Ha en god kväll!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla

      Ja, När över hälften av amerikanerna tror att jorden är omkring 6000 år gammal och att klimatförändringen är en kinesisk konspiration-... Ja, då har de som vet bättre försummat något.

      Vi lever i osäkra tider!

      Ha en god kväll du med!

      Slet
  2. Som du kan :) så må vi se, hvad der sker denne gang. Måske kommer dette nedslag på førstepladsen inden længe, ja man kan ikke vide. Jeg skal heller ikke se præsidentindsættelse, vi skal i byen, men jeg havde nu ikke set det alligevel.
    Bloggene lever heldigvis i bedste velgående, luften er igen blevet renset her fornylig, det gav flere kommentarer og indlæg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisberh

      Ja, tror nu ikke på helt samme reaktion denne gang, men kommer den tager jeg det med:)
      Ja debatten om bloggeriet har været super, også der er jeg optimist!
      Jeg tror ikke vi går glip af noget imorgen:)

      Ha en dejlig aften

      Slet
  3. Hej Karsten

    Ja, jeg husker ditt nedslag om Donald, og ingen av oss trodde at en viss mann ville bli president. Så feil kan en ta...

    Jeg foretrekker å lese blogger og se på noe annet ;)

    Ha en deilig aften uten presidenter!

    SvarSlet
  4. Jeg glemte å skrive at det er godt at hagebloggene lever i beste velgående :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Ja, det husker jeg også, jeg troede jo på Joe Biden, men der kom jo detsvære noget i vejen der...
      Ja der er så mange super blogge - de er gode at besøge, og måske endda kigge lidt i ældre indslag!

      Du må også have et par præsidentfrie aftener:)

      Slet
  5. Hej Karsten!
    Det er et tankevækkende og humoristisk indlæg.Jeg måtte læse de indlæg du linkede til for at kunne gennemskue meningen med det du skriver.
    Men lidt efter lidt "faldt ti-øren" og jeg synes ligheden er slående på de nævnte herrer.Du får et 10-tal fra mig!!
    God aften!
    Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise

      Alletiders at du så humoren! Ja, måske er det hele lidt for indforstået? Jeg sætter lige nogen direkte links ind.
      Skulle jeg en dag blive ligesådan, håber jeg at nogen ville fortælle mig det!
      Tak for 10 tallet!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  6. Først fattede jeg ikke en bønne. Ved at læse links begyndte jeg at forstå, Donald ikke var navnet på en planté, og "derovre" ikke var en eller anden haveblog, som jeg heller ikke kendte.
    Det er meget befriende at du siger din mening Karsten, hatten af for det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette

      Tak for det:) ja, det er måske nok noget indforstået, jeg har sat et par direkte links ind nu. Iøvrigt kalder jeg faktisk min røde Monarda for "the Donald" indimellem:)

      Ha en dejlig aften

      Slet
  7. Hej Karsten!
    Har nog inte riktigt förstått hur det gick till, att the Donald, blir president.
    Men vi vill absolut inte ha honom klonad.
    Din Monarda däremot är fin.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika

      Nej, det kan verka helt absurd, Jag tror experterna kommer att strida om detta i åren framöver.
      Monardan är fin och mycket lättklonad!

      Ha det gott du med!

      Slet
  8. Tack Karsten för ett roligt och tänkvärt inlägg. Man måste ju kunna skämta om eländet.
    //Helene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helene

      Just precis, annars blir allt så svart!

      Ha en trevlig helg

      Slet
  9. Du er altså god Karsten :o))) og jeg behøvede ikke linkene, men huskede tydeligt dine ærlige indlæg..der i den grad skabte debat.
    Nå men nok om det, jeg glæder mig til at se din "brugsanvisning til nye bloggere" måske en gammel en også kunne lære et par fif. Og nu vil jeg bruge aftenen på at at se på dine links til Pæoner.

    Rigtig god weekend til dig :o))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda

      Det er noget af et projekt denne vejledning, det tekniske er det mindste...
      Pæoner er sagen! De seriøse sælger først igen til eftersommeren. Så lige at Tetzlaff havde tilbud på hele Somona serien!

      Du må også have en dejlig weekend

      Slet
  10. Svar
    1. Hei Villrose

      Ja det må du nok sige:)

      Ha en dejlig helg

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...