torsdag den 15. februar 2018

Verden udenfor




Ja, jeg kom til det, jeg kunne ikke lade være. 

Jeg var til en lille argentinsk vinsmagning igår. Med gode venner der udover at være super på vin, også spørger til andet!

Og vi snakkede om mit bloggeri, om mine bloglister og den pæne succes specielt Nordiske Havebloggere må siges at have. 
Og så spørges der selvfølgelig om hvad det sker på bekostning af.

Jeg synes jo jeg er vokset pænt fra diskoteker og kaffebarer, så det er jo helt ok. Men de har har alligevel en pointe.

Bliver jeg selv lidt geografiskt låst?

Så derfor har jeg lavet endnu en blogliste!

Haveblogverdenen udenfor Norden!

"Garden blogs of the world".

Jeg startede i morges og nu efter arbejde kan jeg fortsætte. Det er altsammen temmelig meget i BETA men jeg synes alligevel jeg ville fremture her. 

For måske du har nogen ideer?

Og det har da været ret morsomt, hvad med en tur på planteskole i Oregon? Eller for alle jer der savner "Blommig Fredag" Er originalen(?) her måske et alternativ?

Og så må vi da hellere få lidt billeder fra gårsdagens vidunderlige sol:
Rim i skyggen. Azorella trifurcata har du jo nok genkendt: "Gummipude"!

Og de fantastiske Dorothealiljer - Leucojum vernum.

En klar blå himmel vindstille og et par plusgrader...

Hamamelis japonica - imponerende!

Jeg ønsker alle en dejlig weekend / helg.

Og så må jeg da vist hellere igang med at få sat lidt flere blogs ind!



39 kommentarer:

  1. Festlig SPAM på "Google" svensk

    Jeg kan se du kommer fra indonesien...

    SvarSlet
  2. Hej Karsten
    Jeg har fået kommentar fra hende tre gange, det er da godt nok irriterende, jeg har slettet det.
    Nå men sikken et arbejde at lave endnu en blogliste, beundringsværdigt at du gør det. Det bliver spændende at se.
    God arbejdslyst

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Hun er såmænd nok en han, det er så dårligt lavet så det er lidt komiskt.

      Ja, jeg fik lige lyst og det hårde er jo klaret - det er jo sjovt at gå på opdagelse i nye haveblogs!
      Der er mange rigtig gode, og ja, jeg tar det da stille og roligt!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  3. Du er da ganske ustoppelig i arbejdsiver. Hvor er det flot med en ny blogliste :-)
    Det var en dejlig forårsagtig solskinsdag i går. I dag var det gråt og trist, men med den skønneste sne her til aften.
    (Øv med al den spam. Jeg fatter ikke, hvad de får ud af det.)
    God arbejdslyst med listen. Må du få et glas vin imens? :-)
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Jeg synes det er morsomt - var lige inde på en indisk haveblog!
      Ja igår var fantastisk - og nu skal vi lige have en omgang sne - mon ikke det regner væk imorgen?

      Ja det kunne jeg godt - men fik et glas til maden - det rækker idag:)

      Ha en dejlig aften

      Slet
  4. Hej Karsten

    Ja, du har virkelig lagt din iver i å gi oss oversikt over div. hageblogger, og det er jo så flott. Flere av de kjenner jeg til fra før og det er jo hyggelig at flere kan bli kjent med de.
    Spam er noe forferdelig irriterende, og jeg antar det ofte er samme person. Noen må kjede seg noe fryktelig.
    Spennende linker!

    Ja,blogging tar selvsagt mye tid, men heller det enn diskoteker og kaffebarer ;)
    Jeg synes jo det er både hyggelig å skrive selv, og ikke minst å lese andres blogger.

    Hygg deg med vin mens jeg ser på snøen som faller. Nå er jeg snart allergisk mot snø ;)

    Ha en deilig aften

    SvarSlet
  5. Hei Marit

    Jamen ja, jeg var da også inde på din blog og plukkede lige de første derfra:)
    De nye der kommer på bliver nok nogen du ikke kender!

    De håber at folk skal tror på deres sludder og er der bare en der gør det og betaler 500$ så er deres årsløn hjemme....

    Jeg fik jo igår så idag er det mere moderat - jeg får grøn-the:)
    De lover hele tioden 10 grader om en uge - og på et tidspunkt passer det jo nok!

    Ha en dejlig fredag

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke bare hageblogger i min liste bare så du vet det ;)
      Jeg skal følge med!

      Ja, det er ren svindel og lureri :(

      Grønn te, hva er nå det? ;)

      Ja, det stemmer sikkert en gang! :)

      Slet
    2. Ja, jeg tjekkede jo lige først:)
      Grøn te er ufermenteret - meget lys.

      Ja før eller siden?

      Slet
    3. Nå har jeg også fått denne spam som du har fått. På hele 5 blogginnlegg bakover :(
      Jeg forstår ikke at folk gidder å gjøre det, for det må jo ta litt tid å lime inn disse spampostene..
      Ja, jeg har lest om grønn te, og det finnes her også, og hvit te som er enda lysere. Jeg drikker bare svart te med masse sitron i :)

      Slet
    4. Irriterende men vi må ind i kontrolpanelet under kommentarer og markere det hele som spam. Hvis mange nok rapporterer det så sletter google kontoen!
      Grøn te skal man vænne sig til - jeg synes det er ok -nu:)

      Slet
  6. Det er et stort arbejde du er gået i gang med, men sjovt for vi andre at følge.
    Sikke noget med det spam, jeg får også sommetider nogle underlige beskeder.
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla

      Jeg tager en tørn til i weekenden!
      Ja, i kontrolpanelet under kommentarer kan du angive det som spam og så fjerner Google profilen.

      God weekend til dig med!

      Slet
  7. Spændende projekt, ikke mindst fordi du umuligt kan forudse, om og hvordan sådan en liste vil blive brugt. Den giver mig associationer til gamle dages pennevenner.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Det har du ret i - dette gør jeg også mest for sjov. og hvis andre kan bruge det hele er det jo alletiders!
      Pennevenner, ja det kan der være noget om:)

      Ha en dejlig weekend

      Slet
  8. Hej Karsten!

    En strålande idé men du tar på dig mycket arbete!

    Ja, den där spammaren dyker upp med jämna mellanrum, jag raderar.

    Tack för ditt stöd vad gäller mina ambitioner om att bli en bättre fotograf. Du har kunskapen om hur man kan stödja utan att trycka ner och jag uppskattar det väldigt mycket.

    Ha en trevlig helg Karsten!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla

      Ja, nu får vi se hur det går. Det är ganska kul att kolla trädgårdsbloggar - i lugn och ro:)
      Tack! Det är spännande att följa utveklingen.

      Ha en trevlig helg du med!

      Slet
  9. Hei Karsten.
    Spennende prosjekt du holder på med. Da har jeg også fått spam på min blogg. Kan ikke begripe at de gidder å holde på.Hørtes veldig godt ut med vin. God helg til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Hanne-Lise

      Ja, det er spændende, alletiders at finde de rigtige blogs!
      ja det er så dumt, men hvis vi alle markerer det som spam så sletter google hele deres konto, og alt de har lavet:)

      Du må også have en dejlig helg

      Slet
  10. Du serverer da også den ene godbid efter den anden for os. Kan du ikke også severe et glas argentinsk vin? Det er fint med den nye blogliste. Nogle gange får jeg lyst til bare at sætte mig og se nogle skønne billeder. Så plejer jeg at tage en runde på Instagram, men nu kan jeg i stedet tage en runde på din nye blogliste.
    Du må også have en god fredag!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna

      Der var en del supervine fra Argentina! Jeg kan se at specielt -Nordeiske havebloggere" blivere brugt dagligt af rigtig mange så er jeg helt på bar bund om det bare blivere mig selv eller om andre også vil have lyst til at kigge ud:)

      Ha en dejlig weekend

      Slet
  11. Ja, vinsmaking kan gi inspirasjon. Lykke til, spennende. Ha en fin helg, hilsen Ingeborg

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Ingeborg

      Tak tak - ja vinsmagning i godt selskab er alletiders!

      Ha en dejlig helg

      Slet
  12. Global blogglista - låter spännande. Blommig fredag är lite tråkigt - det var en stafettpinne som lämnades över snyggt och prydligt och som nu tyvärr förvaltats dåligt. Det hade varit roligare om den istället bara lämnats vidare.

    Jag är sååå glad att jag har bloggen på wordpress som snyggt samlar ihop all spam väldigt effektivt. Jag behöver bara gå igenom listan och kolla så att inget felaktigt gått in i den foldern och sen välja - radera allt. Den värsta spamen ser jag aldrig ens för den försvinner redan i första filtreringen.

    Men... vinet är upphällt och några ljus tända - här ska funderas över andra saker.

    Ha en fin helg! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina

      Tror inte "blommig fredag" förvaltas? Det verkar helt borta, sen engång i höstas?

      Ja det att lämna til andra, när man inte längre har orken, det prioriterar jag högt!

      Blogger har ett spamfilter, men google ska först upptäcka spamkällorna. Om vi alla markerar spam som spam, då går det fort!

      Låter till att bli en fin fin kväll, skidsemester är bra!

      Ha en trevlig helg

      Slet
  13. Hei, Karsten!
    Veldig bra, og kjempefint å ha kontakt med hagebloggere over hele verden :)
    Åh, fine ting du viser. Blir bare litt misunnelig...

    Ha en flott helg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Villrose

      Tak!
      Og husk om lidt over en måned får de mere lys end os hernede:)

      Ha en dejlig helg

      Slet
  14. flot arbejde med den nye blogliste :) :) pas nu på med vinen, du risikere bare "ondt i håret" (griner)...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tim

      Tak tak - Ja uha det havde jeg da vist;)

      Ha en dejlig weekend

      Slet
  15. Hej Karsten!
    Vilken strålande idé, trevligt att upptäcka nya bloggar. Saknar Blommig Fredag, vet inte vad som hänt. Det är lite ide´torka, så det känns kul med olika teman. Nu är det mest OS.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika

      Tack! Imorgon b¨rjar jag mera strukturerad att fylla på med blogs!
      OS - och svenska rallyt är också spännande!

      En fin söndag til dig med!

      Slet
  16. Hei Karsten. Nå må jeg jammen inn ogsjekkedin nye blogliste, det er spennende å kunne lese litt fra andre land også. Jeg har et par franske jeg følger, det får meg til å ta opp igjen skolefransken min. Kjekt å se at dorothealiljene dine har kommet, her står de i full blomst nå. Ha en fin lørdagskveld. Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne-Kristin

      Imorgen vil jeg fylde en masse spændende blogs på - tjekker lige dine franske hvis jeg kan finde dem:)
      ja dine var i flot blomstring og i næste uge bliver det koldere her...

      Ha en dejlig søndag

      Slet
  17. Hei Karsten.
    Jeg har hatt besøk (2 dager siden) av noe merkelig, ser ut som en dame, på kommentarfeltet mitt. Slettet det med en gang og tror det er samme spam som er beskrevet over her i kommentarene.
    Veldig morsomt å besøke blogger fra hele verden, takk for at du jobber med en liste.
    Ha fortsatt fin søndag
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Turid

      Ja, der er en fra Cambodia og nu nogen fra Indonesien der sådan prøver lykken hos os.
      Alle kommentarer med links i sletter jeg, sådan at ingen kan komme til at komme på uønskede sider.

      Ja det er noget af et arbejde men morsomt!

      Ha en dejlig ny uge

      Slet
  18. Du er da for vild, Karsten - endnu en blogliste. Den må jeg have tjekket nærmere ud. Jeg følger kun et par tysk haveblogs en gang imellem. Synes det tager rigeligt med tid at følge med på de nordiske...haha... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther

      Ja, jeg synes der mangler en:)
      Listerne er til at gå på opdagelse i - når der er tid til det ja!

      Ha en dejlig ny uge

      Slet
  19. Hej Karsten!
    Ditt påbörjade arbete med "Garden blogs of the world" låter spännande. Att lätt kunna hitta bloggar från andra delar av världen vore riktigt kul. Vilket otroligt arbete du gör.

    Jag förstod inte riktigt ordet paene och googlade upp det. Det översattes till outspätt och då gissar jag att det är ett bra och positivt omdöme för "Nordiske Havebloggere". Jag hoppas det för jag tycker det är jättebra.

    Önskar fin kväll!
    Anna-Karin

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anna-Karin

      Pæne betyder: Bra, trevliga:) "Nordiske havebloggere" är välbesökt från specielt Norge+Danmark och Sverige kommer mera och mera med incl de svenskspråkiga bloggar från Finland.

      Det är bara i sin början nu, med GBotW, och jag tar det lugnt, det ska vara kul!

      Ha en trevlig ny vecka

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...