fredag den 29. april 2016

Nattens korte vinter



De havde advaret, så jeg blev ikke så overrasket da det blev hvidt derude. De 15cm der lå i morges havde jeg dog ikke regnet med. 

Men pyt med det, vi er stadig i april og heroppe, ved huset i Sverige, er lidt sne nu, slet ikke på nogen måde usædvanligt.

Plantene tager ingen skade heller. Hård frost på barmark er meget værre, og temperaturen kom ikke meget under 0 inat mens sneen faldt, og nu hvor det hele smelter, er den 7-8 grader.

Sådan så det ud for et par timer siden:

Og igår:
En Crocus der kommer flot gennem sit grønne bunddække

Min sibirske hundetand: 

Og nu, sneen er ved at tø. 
Det er andet år, den har klaret en vinter her, så den vil jeg satse på!

Mine nye roser ligger fint i deres "Smileybed" her neden under sneen:
alle så ud til at have overlevet. 

Ja, pyt med lidt sne. 
Netop nu på min internet høj - er den helt væk. Det går godt nok hurtigt...

2016 bliver super - også her!



14 kommentarer:

  1. Hej Karsten

    Nå begynte jeg å undre om det var i Danmark du hadde fått snø ;)
    Nei, det er nok ikke uvanlig der du er nå, men nå får vi håpe på at det snart er slutt på dette iskalde været. Det snødde her i går på morgenen også, og det kan komme litt i natt. Nå håper jeg på varmere vær, og det kan se ut som det er på vei etterhvert.
    Vakkert bilde av crocusen i snøen!

    Ha en deilig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Det ser ud til at vinden skal komme fra vest i lang tid fremover, så mon ikke varmen kommer?
      Her skinner solen nu:)
      Når jeg kommer tilbage til huset tror jeg al sneen er borte!

      Ha en dejlig helg du med

      Slet
  2. Nå det er der, du holder til. Jeg kunne heller ikke forstå med 15 cm. sne, men når du er i Sverige er det jo lidt andet. Hundetanden ser ud til at have det fint, så den er god at satse på. Ja heldigvis smelter sneen hurtigt, når vi er så langt henne på året.
    Du må have et godt ophold i Sverige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Ja, sneen er iøvrigt helt væk nu - solen skinner og der er vel en 10 grader:)

      Bunddækket omkring tanden er en Saxifraga arendsii som måske er lidt for anmassende.

      Tak for det - og ha en dejlig weekend

      Slet
  3. Ooops, jag trodde ni hade fått snö i Danmark! Men nu förstår jag att du befinner dig längre norrut. Har du sommarstuga i Sverige? Du skriver ju perfekt svenska så du måste ha vistats en del i detta kalla land.

    Trevlig helg Karsten!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla

      Ett hus i skogen i Värmland, ja:)
      Internetet här är mycket ostabilt, så jag får inte alltid sett var andra bloggar om.

      Ha en trevlig helg du med

      Slet
  4. Sjarmerende småblomster i alt det kalde! Håper vestavinden bringer varme og forandring med seg:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Ingvill

      Tror allerede at vinden har vendt - den er i syd nu, her er sol og nok en 10 grader:)

      Ha en dejlig helg

      Slet
  5. Med 10 grader er jeg lige ved at tro, at du har haft varmere vejr i dag, end vi har haft. Rart at se, at din hundetand har overlevet vinteren. Min sibiricum ser ikke ud til at ville blomstre i år.

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Marie

      I havde da også regn det meste af dagen - den regn får vi vist nu...
      Jeg er stadig noget usikker med hensyn til placering og evt bunddække - men satser lidt på sibiricum!

      Ha en dejlig weekend

      Slet
  6. Det bliver en herlig sommer og jeg ser frem til mange skønne lune sommeraftener :o)

    Rigtig hyggelig weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda

      Ja, netop det satser vi da på!

      Ha en dejlig weekend først;)

      Slet
  7. Det er nu smukt med blomster i sneen :)
    Meget fin hundetand :) god fornøjelse i Sverige :)
    Kh
    marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne

      Tak tak - den kommende nat skulle blive den sidste med frost heroppe - så eksploderer det!
      Ja min sibiricum er ret lækker:)
      Var lige på din blog - godt at se dig flot igang igen!

      Ha en dejlig aften

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...