søndag den 7. juni 2015

Lidt fra en sommerdag




For sommer det blev det igår, for første gang i år og vel det varmeste siden en gang i marts?

Og i haven myldrer det frem dethele. 


En germanica iris "Autumn Circus" -flot- og liljen, ved siden af, den er på vej!


En lille Iris sibirica stikker sit hoved op midt i Paeonia x emodi. Der er 4 blomsterknopper på de fleste emodi stilke i år, den er overdådig!


Og der kom bier!
Ikke mange, men de kom, i den kraftige blæst var det svært at fastholde motivet, men jeg tar dette med alligevel.
Bien har ingen pollen, fordi den snyder, og har gnavet små huller direkte ind til honningen, den kommer ikke forbi al den gode pollen! 
Nå, måske ungerne i staden ikke er klækket endnu?

24,2 så jeg som max, Igår altså, sommeren varer jo ikke evigt idag har de lovet mere beskedne grader!

Men super arbejdsvejr!

En dejlig søndag til alle.


26 kommentarer:

  1. Fredag var en suveræn sommerdag heromkring, lørdag var lidt la-la, og i dag er det blæsende og overskyet - what´s new???
    Emodi stortrives i år. Den er så flot og samtidig lidt grov sammenlignet andre pæonarter. Og så kan du allerede nu glæde dig over en af dine enkle roser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Ja Emodi har haft det godt! - tror også den (og de andre pæoner) har gode reserver fra det fantastiske efterår!
      Rosen det er en frøplante rogusa - lidt interessant også ved at have 6 kronblade.

      Ha en dejlig søndag

      Slet
  2. So beautiful ! I love these flowers !
    Greetings

    SvarSlet
  3. Hei Karsten! Hvilken fantastisk Iris! Jeg må visst begynne å skaffe meg iriser jeg også, de passer min smak perfekt! Vi hadde et snev av sommer her på fredag, i går var det sol men kjølig og fryktelig vind, og dagen i dag har startet med mye regn. Nå ser det ut som om det kanskje sprekker opp litt i skydekke. Jeg håper på det beste! Ha en fin søndag! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Anne-Kristin

      Ja, holder man dem fri for snegle så klan Iris varmt anbefales!
      Tror hele norden fik lidt varme i denne omgang - idag er vi alle tilbage igen...

      En fin søndag til dig med

      Slet
  4. Hej Karsten

    Ja, noen få dager med fint vær er ikke mye å skryte av, men vi må ta det som kommer ;)

    Nydelig iris! Liker så godt fargen på de blå germanicaene. Den marmorerte sak i midten, er det en Arum?

    Oxalis har jeg ingen av, bare de ville som vokser her fra før. De bør jeg nok skaffe meg noen av ;)

    Godt at du fikk besøk av noen bier. Her myldrer det av de, og så mange at jeg frykter for å bli stukket noen ganger. Men det skyldes at to steder i nærheten her driver med bier. Bier er jo nyttige, så jeg håper at på verdensbasis at de øker i antall igjen.

    Ha en deilig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Ja vi tager det som det kommer!
      Det er en Arum ja, opdaterer lige - når du placerer pilen på billederne ser du hvad det er:)
      Ja Oxalis vil jeg også gp mere ind i - Både Marie og Fru Ranten viser fine idag!
      Ja bierne har været savnet - gad vide hvor meget frugt der kommer nu uden bestøvning?

      En dejlig dag til dig med!

      Slet
  5. Jeg bliver mere og mere klar over, at jeg er nødt til at finde en emodi. Den er umådelig smuk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla

      Emodi er populær hos alle der ser den:)
      Stænglerne har en tendens til at lægge sig ned.
      Men i et let hævet bed gør detr ikke så meget

      Ha en dejlig aften

      Slet
  6. Hej karsten.Hold da helt op .det er da smukke blomster du viser i dag.Din iris autumn Circus er da helt vidunderlig.
    Og skønt med lidt varme.Som vi også nød til bloggertræf i Kolding.
    God søndag Jette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette

      Ja Autumn Circus præsdenterer sig godt må man sige.
      Varmen forsvand igen - men mon ikke den vender tilbage i løbet af sommeren?
      Ja, i så ud til alle at have en super dag!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  7. Hej Karsten
    Ja varmen holdt ikke længe, her er det igen blæsende, dog med sol ind i mellem, lige nu med skyer.
    Jeg glæder mig til min Emodi bliver lige så fin som din. Iris er fin, det bliver også flot, når allium springer ud, det er en af de store.
    Hav en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det har været en vekslende dag, men aftenen er klar her!
      Emodi er et hit må man sige.
      Ja christophii bliver en god fodboldstørrelse - Så ligger kuglen og blæser rundt og smider frø overalt:)

      En god aften til dig

      Slet
  8. Flot iris Autum Circus og godt fanget med det spiralformede blad. Din Christophii er lige en tand længere fremme end min;)
    Strandroser dufter og ser så dejlige ud - jeg tænker også straks sol og strand. Mon vi snart får vejr til det!?
    Rigtig god søndag aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose

      Denne rogusa rose er speciel ved det at den har 6 kronblade, Altid sjovt med lidt der ikke helt er som de andre:)
      Håber på et mere rigtigt sommervejr - men prognoserne skifter meget...

      Ha en dejlig aften du med

      Slet
  9. Hej Karsten, her har bierne også haft travlt og brumbasserne de er også vågnet..de havde bare lidt svært ved blæsten :o) Hvor har du mange skønne planter, sikken nogle farver.
    Forsat god søndag aften
    Havehilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda

      Ja varmen bragte bierne frem - men stadig ikke i et antal som de sidste år - og vel en 1½ måned senere...

      Dejlig du kunne lide planter og blomster:)

      En dejlig aften til dig med

      Slet
  10. Hei Karsten! Dette ligner veldig på sommer ;-)) Så mye flott som blomstrer hos deg nå! her står trepeonene med store kopper og det skal nok ikke mye solskinn til før de åpner opp. Jeg gleder meg :-)) I mellomtiden nyter jeg dine! Ha en flott ny uke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Fru Ranten

      Ja ikke? igår når vi lukkede øjnene der i solen så var det sommer.

      Er spændt på hvor langt det herle er kommet når jeg snart tager til Sverige. Du er jo nok længere med det meste:)

      Ha en dejlig ny uge du med

      Slet
  11. Smukke billeder og din Emodi er bare så smuk. Hurra for den dejlige varme som ramte os forleden, nu er det da blevet køligt igen.
    God ny uge til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla

      Emodi er det svært at sige noget dårligt om - hvorimod vejret godt kunne tage og gå hen og blive mere sommerligt:)

      En god ny uge til dig med

      Slet
  12. Hej Karsten Hvilken vidunderlig skønhed du viser, den iris er da bare intet mindre end fantastisk. Det var dejligt at få lidt varme langt om længe ;-). De er i høj grad blevet nydt i haven. Med ønske om en dejlig uge. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina

      Autumn Circus er fra mit store indkøb hos Cayeux for en del år siden.
      Ja jeg tror vi er mange hvor vi i weekenden har være max i haven!

      En dejlig ny uge til dig med

      Slet
  13. Hej Karsten!
    Riktigt fina bilder, blev förtjust i hur du fångat bladet, och den fina Allium blomman, som vill slå ut före de andra. En liten stjärna.
    Hoppas på en solig fin vecka. Ha det gott!
    Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika

      Ja, ock Allium christophii kommer att bli fyld med stjärnor om ett par veckor:)

      Ja vi får hoppas på sol ock lite värme!

      Ha det gott du med

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...