onsdag den 14. maj 2014

Efter sidste regn



Det er bare godt med regnen, jorden trængte!
Og mens vi siger farvel til mange forårsblomster, så er der nyt på vej, og det går bare så fantastiskt hurtigt.
Denne tulipan hedder "Hakuun" og siges at være den mest rene hvide Darwin hybrid tulipan. 
Den er nyudviklet i Japan (!) og vil nok blive udbredt mere fremover!
Jeg er mest spændt på om den er konstant til næste år - Disse typer er jo dem der så ofte "skifter farve" - læs evt om det her.


Muscari og en Triump tulipan "Lucky Strike".....

Bærbuskene kommer, disse ribs/vinbær mangler næsten kun farven.
Jeg tror det bliver et super bærår!


Min rose "Summer Song". Ja, den lægger an til den tidligste blomstring nogensinde - altså den tidligste her.

Og nu kommer varmen og solen - jeg må ud!



16 kommentarer:

  1. Hej Karsten

    Så vakker den hvite Darwin tulipanen er! Det blir spennende å se om den beholder fargen, ja: Det er jo litt ergelig at de kan skifte farge, for de hvite er jo så flotte synes jeg. Tenk at din rose har knopper allerede! Det er tidlig...

    Ha en deilig dag i solen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Hakuun er endnu en af årets positive overraskelser.
      de rent hvide er ofte dem der skifter lettest ja.

      Vi får se - og inden da har vi jo rosen:)

      En dejlig dag til dig med!

      Slet
  2. Hej Karsten, her i nord delen regner det stadig. Jeg tager lige en kop kaffe mens jeg ser det nyeste nedslag. Dine Tulipaner er fine - så langt som fra Japan. Det var en nyhed og jeg har faktisk set et indslag om stor fest i Tyrkiet for de skønne løg. God havedag til dig. Husk nu og fortæl om dine liljer og pæoner....det er så spændende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne

      Vi har også lige fået noget af en byge - men sådan er det jo:)

      Der skal nok komme mere om både pæoner og liljer - og om alt det andet!

      En dejlig havedag til dig med

      Slet
  3. Ja endnu er det koldt, men solen er da ved at skinne, vi vil se frem til noget varme fra i morgen. Mine roser er også godt på vej, men der er utøj i bladene, er det rådyrene, ja så er det noget andet, sådan er det at have en have :)
    Jeg har forberedt et tulipanindlæg i dag.
    Dejlig dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      ja vi fik også en byge, men har lige set vejrudsigten: op mod de 25 i midten af næste uge....
      Vi må få os nogen mariehøns til at æde lus og andet utøj! Bortset fra rådyrene, dem spiser vi hellere selv:)
      Jamen, så sender jeg da lige en tulipan til dig - måske den kan godkendes til "høneballe serien?

      Ha en dejlig dag!

      Slet
  4. Hej Carsten
    Wauw, Hakoon er bare flot og ren hvid -bliver spændende at se, hvad den bestemmer sig for til næste år - håber, den holder den snehvide farve. Her er rosenknopperne også langt fremme, så jeg håber på en helt usædvanlig lang blomstringsperiode - må ud med gødningsspanden :)
    Ha´ en skøn dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda

      Det ville være super hvis Hakuun var stabil ja!
      Ja vi "risikerer" et super langt rosenår, det gør ikke så meget;)

      Ha en dejlig dag!

      Slet
  5. Hej Karsten
    Ja, man kan godt mærke at varmen er ved at vende tilbage.
    Jeg overvejede meget om, jeg skulle købe en Summer Song sidste år. Jeg kom fra det igen, da jeg kom i tvivl om farven ville passe her i haven. Den har jo en pragtfuld men speciel farve. Glæder mig til at se billeder af den. Det er da sjovt, at du også har et mandeltræ.
    Ha' en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laleh

      Ja, vi fik ellers lige et par btger her på sjælland - men ellers var det ok:)

      Der skal nok komme billeder på sommer sangen -farven er meget speciel!
      Mandelbusken har givet 2 mandler for en del år siden:)

      Ha en dejlig aften du med!

      Slet
  6. Ofte har hvite tulipaner litt gult i seg, men Hakuun er jo virkelig helt hvit. Vakker!
    Det blir tidlig roseblomstring hos deg. Mye er jo tidlig i år, men ingen av mine viser farge på knoppene enda.
    Her begynner det å bli tørt igjen, men det meldes regn i morgen og fredag. Så da satser jeg på at jeg slipper vanne.
    Ha en fin kveld!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Mariann

      Hakuun er lækker og nej der er intet gult der!
      Det er hurtigt det bliver tørt igen - Men du har vel også klipper og sten hos dig?
      Nu skal vi få en helg uden regn og op til 25c næste uge!

      En fin aften til dig med:)

      Slet
  7. Opdagede lige min stanwell perpurtual blomstre nu, og min father hugos rose har blomstret i en uge nu, det er vildt tidligt, mange af de andre har knopper.

    Et bærår ville være dejligt.. mums :)
    Kh
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne

      Roserne lader også til at have nydt godt af vor manglende vinter. Sikken et tempo!

      Og nu kommer varmen tilbage - hvad skal det ikke ende med!

      Ha en dejlig dag

      Slet
  8. Hei Karsten :) Takk for hyggelig kommentar i min blogg. Nydelig tulipan, og vakker samplanting med muscari og tulipan. Her har noen av rosentreene kommet med knopp. Tenker det kan bli en lang sesong for remoterende roser med behov for ekstra næring. Ha en riktig fin dag! Hilsen fra Tone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Tone

      Jeg tror det er et helt specielt år i hele norden, her er Rosa rugusa i fuldt gang med blomstringen.

      Ha en dejlig 17 mai:)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...