fredag den 12. juli 2013

Nord igen

Så går det nordpå igen. Netop som der sker en masse her i have-Danmark. 
Og nu hvor planter og vejret er så fantastisk, er det lidt svært bare sådan at sætte sig i toget.

Men sådan blev det.

Så her er lige lidt pågensyn billeder.



Ja, for nu er mine tangoliljer også begyndt. Tror bestemt denne hedder "Cappuccino", egentlig meget passende!



Og Lilium pardalinum åbner sig!

Og her i aften solen.



Mon ikke den holder til jeg kommer hjem?



Og her er et sikkert sommertegn: Den dobbeltbåndede svirreflue -Episyrphus balteatus- . Skal man have fluer, gør det ikke noget de ser sådan ud, og at den lander i de sene blå allium.



Og dagliljerne -Hemerocallis- kommer nu - her er det "red suspender".
Med de lange kronblade er det en såkaldt "spider" type.



Og her en fin gammel kending "Rose in Snow". Det må vel være den hvide kant, der skal være sneen.

Nå, uha som tiden dog går -  nu må jeg hellere få pakket!


8 kommentarer:

  1. Ja, det kan ikke være lett å sette seg på et tog nå ;-)

    Tangolijer er så flotte, og jeg har den du viser jeg også.

    Spiderdagliljer er også flotte. Nå er det dagliljenes tur til blomstre her også. Rose in Snow har jeg ikke sett før. Den hvite kanten var fin på den.

    Ha en god tur til nabolandet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Nej - men efter hvad jeg hører skal det være forfærdeligt tørt oppe nordpå - så jeg må da lige op og vande lidt!

      Glæder mig til at se liljer og dagliljer senere fra dig, med denne varme varer det nok ikke længe:)

      Ha en dejlig dag.

      Slet
  2. Skal du nu af sted igen?? Nå men du skal jo holde øje med det hele. Det er da lige før, du er foran med dagliljerne :) Jeg har kun to med lidt forsigtig blomstring endnu. Så vil jeg stoppe med at vise hostablomster for denne gang :) Cappuccino er rigtig fin.
    Rigtig god tur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Ja, der er meget at lige forsøge at holde lidt styr på:)
      Mine 2 første dagliljer står også godt:)
      Synes også at Hostablomsten ser bedst ud før den er helt udsprunget:)

      Tak - og hav en god varm dag.

      Slet
  3. Hvilke herlige på-gensyn-billeder du har fundet til os. Svirreflue i alium er bare det smukkeste. Hils (H)Elge nordpå...! ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej fru Friis

      Håber meget han er der!

      Ja svirrefluen landede et godt sted:)

      Ha en dejlig aften.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...