lørdag den 6. juli 2013

Øjebliksbilleder

En dejlig sommerdag blev det, med en god vind, så det ikke blev så lummert. 
Jeg tog en masse billeder, men det var lidt spredt fægtning , så idag er der ikke rigtig noget tema - lige bortset fra dagen altså.



Denne glade Akeleje har ikke været specielt dyr 10kr for 3 stk i ALDI  dette forår. 
Og fin er den! 

Men hov, er det mig? Men jeg kommer sådan pludselig til at tænke på at spille et slag kort?



Denne mørke sag er selvsået.



Jeg satser jo på de hvide Digitalis, der har vel været en 20% der var mørke og måtte kasseres.


En efternøler blomst hos min ukendte pæon, den er ret lækker og minder meget om: "Border Charm" Hollingsworth 1984, tror det må være den! 



Og Ambassadøren - ja hvad skal jeg sige, dette er den bedste af kuglerne. Den er ikke oppe til de første års standart, slet ikke, mere tynd i det og med meget uens blomstring. Højden til gengæld 1,6meter for den højeste, lidt imponerende!




Og så er der jo problemet med roderiet med de halvvisne blade. Jeg måtte flere gange redde min Pardalinum lilje når flere ½meter lange slaskede tunge blade, bliver dynget ovenpå en af dens bladkranse.

Jeg må have løgene gravet op til eftersommeren og nok delt dem.

Og mon ikke der kommer et nedslag om det?


8 kommentarer:

  1. Hei Karsten

    Så flotte akeleier du viser. Den selvsådde mørke var lekker! Hvite digitalis er de flotteste av de, ja. Jeg hadde så mange her i fjor, men fjernet alle sammen pga. at naboens små barn lekte rett ved siden av de. De er så giftige, at jeg synes det var tryggest at de ble borte. Men jeg har mange igjen, så de er ikke helt borte likevel.

    Peonen din var også flott! Er det en Itoh?

    Ha en deilig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Blev selv glad for den mørke akeleje - indimellem er man bare heldig:)

      Digitalis er jo 2 årig eller indimellem 3 årig, så det varer nok noget før de er væk.

      Ja, pæonen er en intersektional/Itoh, bestemt flot og er vokset sig stor i år:)

      Ha en dejlig aften!

      Slet
  2. Hej Karsten
    Jo gerne et nedslag om deling af din lilje. Pæonen er vel nok smuk, den kunne jeg godt tænke mig, men den er vel dyr?? Blandede billeder gør ikke noget, heller ikke fra dig. Det var en smuk dag i går, og i dag bliver endnu bedre. Nyd den i skyggen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Det var nu Alliummen jeg ville tjekke op på og ja, sikkert dele:)

      "Border Charm" fås for 45€ hos Tetzlaf, det kunne bestem være værre!

      Om ikke så mange år kan jeg deler min:)

      Ja det var en ualmindelig varm dag idag 26c og ikke meget vind, imorgen skulle blive lidt køligere siger de.

      Ha en dejlig aften!

      Slet
  3. Tak for de dejlige billeder.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Åse

      Du er velkommen:)

      Ha en dejlig aften!

      Slet
  4. Så många vackra blommor du visar.
    Underbart med Liljor som blir höga och ståtliga.

    Ha det bäst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helen

      Tak.
      Og ja, det har du ret i, liljer er fantastiske!

      Ha en dejlig dag

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...