fredag den 19. april 2013

En halv pelikan

Det var noget af en rusketur vi fik igår, alt der var løst kom flyvende, de der små plastikpotter burde forbydes! 
Og planterne der lige er kommet op, sarte og skrøbelige. Ja, de fik samme behandling.



Vind kan være svær at fange på fotos, men her på denne Allium rosenbachiana kan du faktisk se, hvordan vinden kører vildt rundt med de flotte sarte blade. Der er ikke meget man kan stille op.....

Og regnen, jo vi var heldige, vi fik 5mm og den var 12 grader varm, så det sætter bare gang i en masse. 

Her er de små Fritillaria igang:



Fritillaria meleagris er ved at skulle vise skaktern!



Og Fritillaria minuta er også ved at få farve. Er lidt spændt, det er første gang jeg ser den!

Kan alle her i blogland have en dejlig weekend/helg!

12 kommentarer:

  1. Regnen bekom os vel, men blæsten kunne vi godt have undværet. Om ganske få solstråler springer dine små karakteristiske fritillariablomster tydeligvis ud. Sammenlignet med krokus gør de jo ikke voldsom reklame for sig selv over for bierne, men alligevel er de helt uundværlige i forårshaven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Marie den regn var god -var begyndt at vande, så det slipper jeg nu:)

      Specielt F. minuta er jeg spændt på: Har den den lovede brun/orange farve?

      Vi får se!

      Slet
  2. Spennende med alle de fritillaria du har som kommer opp nå! Ja, regnet gjør godt nå. Det skyller bort støv og plantene har også godt av litt regn nå. Jeg var fryktelig lei regn etter fjorårets våte sommer, men akkurat nå er jeg glad for det.
    Ha en god weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Ja sidste år var usædvanlig regnfuld, især juli og august, og det er der vi vil have sol.
      Men i år tror vi det bliver bedre:)

      Men kan du foreløbigt have en dejlig helg!

      Slet
  3. Ja og i dag blæser det lige så meget :( Vi fik ikke en dråbe her, ganske som forudset, øv.
    Det ser spændende ud med dine fritillariaer, min Persica kommer ikke i år, så den er nok bortgået, desværre. Glæder mig til at se din i blomst.
    Dejlig dag og weekend til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Ja, øv til den med regnen.

      F. persica tror jeg er lidt sart, den burde have kommet op nu... Jan viser en noget lignende mørk amerikansk sag på sin blog nu - Fritillaria affinis v. tristulis den siges at være mere robust og findes i en helt sort version:

      http://www.srgc.org.uk/bulblog/log2004/050504/Fritillaria%20affinis%20tristulis.jpg

      Den ville jeg gerne have fat i:)

      Du må have en dejlig dag!

      Slet
    2. Også jeg, sig til hvis du finder den, så må vi se, om den er dyr, flot er den i hvert fald

      Slet
    3. Jeg har netop fundet den hos "Pitcairn Alpines" 7£ - en ok pris!

      Slet
  4. Her blæser det næsten lige så meget i dag som i går. Til gengæld skinner solen faktisk slet ikke...Godt jeg var i haven i går, i dag er det hytten der skal rengøres :)

    Her er nogle af mine vibeæg kommet op, men kun dem jeg satte for 2 år siden. De 100 jeg satte i efteråret har jeg slet ikke set endnu.

    Også god weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther

      Nej det er gråt idag!

      De 100 kommer sikkert - de skal lige lave rødder først:)

      Dejlig weekend herfra

      Slet
  5. Nå går vi inn i Fritillaria sin tidsalder :) Alle de vakre og grasiøse blomstene. Jeg kjenner at jeg gleder med :) God grønn helg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Fru Ranten

      Fritillaria + Tulipa + Narsiccis + Muscari + Erythronium +++++
      Det er jo fantastiskt - jeg glæder mig også, bare det nu ikke går for hurtigt!

      Dejlig grøn helg også herfra!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...