søndag den 27. maj 2012

Forventninger til et vildskud

Jeg er vel egentlig ret glad for det uventede, for det sjove og anderledes. 
Det bærer mine haver nok også præg af.
jo jo, jeg kan da godt lave noget hvor det er det konforme der præger resultatet, hvor farvernuancer er pinligt afstemt, hvor de arter guruerne anbefaler kommer i højsædet.


Jeg synes bare ikke det er så sjovt.


Det morer mig når Leslie Woodriff pludselig er dobbelt:




Det ser man uhyre sjældent. Denne legendariske lilje har normalt ingen slinger i valsen. Måske er det en begyndende fasciation?


Og jeg glæder mig til at se vildskudet blomstre:




Dette skulle have været en flot klassisk Rockii træpæon, men som det så ofte sker med podede pæoner er det vildskudet fra roden der kommer op. Og da podestedet -efter foreskrifterne- er langt nede i jorden, så er der gået de 3 sæsoner før jeg ser anlægget til de første blomster. 


Andre ville nok forlængst have hevet resterne af den kiksede træpæon op og kasseret det hele.


Jeg synes det kunne være sjovt at se hvad der kommer, hvilken pæonart har kineserne podet Rockiien på? Måske er den vildt flot?


Det varer ikke længe, så har vi svaret.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...